Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 6ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας – Σουηδίας.

Η βιώσιμη δημόσια κινητικότητα μέσω τεχνικών και δομικών αλλαγών, ήταν το θέμα του 6ου Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας, που διοργάνωσε το Ελληνοσουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Η πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, κ. Charlotte Sammelin.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο φόρουμ.

Στιγμιότυπο από το πάνελ του φόρουμ.

«Προτεραιότητα η ηλεκτροκίνηση»

3.138 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2020)

Το σχέδιο και τις προθέσεις της Πολιτείας για τη βιώσιμη δημόσια κινητικότητα, ανέπτυξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο 6ο Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας – Σουηδίας.

Στο 6ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας, με θέμα τη βιώσιμη δημόσια κινητικότητα μέσω τεχνικών και δομικών αλλαγών, που διοργάνωσε διαδικτυακά το Ελληνοσουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο, συμμετείχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ανοίγοντας την ομιλία του, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι η δημόσια κινητικότητα άπτεται άμεσα της ανάπτυξης και της καθημερινότητας, για αυτό το λόγο κατέχει κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στη συνέχεια, σημείωσε ότι οι νέες τεχνολογίες μεταβάλλουν ριζικά το τοπίο της κινητικότητας, με την ηλεκτροκίνηση να κατέχει ιδιαίτερη θέση. «Από την πρώτη μέρα σε αυτό το Υπουργείο δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, με έμφαση μάλιστα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησής μας αλλά και προσωπικά του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», τόνισε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος παρουσίασε για μία ακόμα φορά το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που βασίζεται στους εξής 4 άξονες:

Πρώτος άξονας
Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Ο Υπουργός τόνισε ότι το σχέδιο καλύπτει κάθε κατηγορία:
  • ΙΧ: Με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα.
  • Επαγγελματικά οχήματα: Αντίστοιχα κίνητρα δίνουμε και για τα ταξί, τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
  • Λεωφορεία. Στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
  • Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα ότι ήδη στους δρόμους της Αθήνα κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και σύντομα θα βγει ξανά στο δρόμο και ένα τρίτο, ώστε να διαπιστωθεί στην πράξη σε ποιο βαθμό ταιριάζουν με τις ανάγκες της πόλης.
 
Δεύτερος άξονας
Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση. «Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους», ανέφερε ο Υπουργός και σημειώνοντας πως φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα φτάσει στους 25.000 φορτιστές. Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται και για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.

Τρίτος άξονας
Τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Μέσω του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα μπορεί να παρέχει σε πραγματικό χρόνο στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Τέταρτος άξονας
Και τέταρτον, προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή, με τη ρύθμιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των απαιτούμενων προσόντων για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.
Κλείνοντας την ομιλία του στο φόρουμ, ο κ. Καραμανλής έθιξε επίσης το θέμα της οδικής ασφάλειας στο οποίο η Σουηδία είναι πρωτοπόρος. «Η οδική ασφάλεια είναι πρώτιστης σημασίας για την κυβέρνηση μας», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι είναι πραγματικά απαράδεκτο, τον 21ο αιώνα να θρηνούμε εκατοντάδες ακόμη και χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, λόγω τροχαίων ατυχημάτων. Και αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια. Ειδικότερα πως έχουν εντοπιστεί 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλο το εθνικό οδικό μας δίκτυο, το οποίο, με την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα επιδιορθωθούν πολύ σύντομα.

Το 6ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας
Σημειώνεται πως το φόρουμ διοργανώθηκε διαδικτυακά τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020, 17:00 – 18:30, από το Ελληνοσουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο με τη συνεργασία της Πρεσβείας της Σουηδίας στην Ελλάδα.
Στην εισαγωγική της τοποθέτηση, η Πρέσβης κ. Charlotte Sammelin αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της σουηδικής κυβέρνησης αναφορικά με την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων και τη σημασία των κονδυλίων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης για τη διασφάλιση μιας πράσινης και ψηφιακής μετάβασης μετά την πανδημία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Δημόσιας Υπηρεσίας Μεταφορών Δυτικής Σουηδίας κ. Roger Vahnberg περιέγραψε τα βήματα της πράσινης μετάβασης στις μεταφορές για την πόλη του Γκέτεμποργκ και την ευρύτερη περιφέρεια. Ακολούθησε η πιο πάνω ομιλία του κου Καραμανλή, ενώ μετά τις παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκε συζήτηση των ειδικών για τα επόμενα βήματα και μια ομαλή μετάβαση προς ένα βιώσιμο μέλλον.
Στο πάνελ, συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι ακόλουθοι: Ιωάννης Γκόλιας, Πρόεδρος, ΟΑΣΑ, Marcin Seredynski, Head of Innovation and Research, E-Bus Competence Center, Λουξεμβούργο, Νίκος Καλικατζαράκης, Επικεφαλής Τομέα Ηλεκτροκίνησης, ΑΒΒ Ελλάδος και Roger Vahnberg, Senior Vice President, Västtrafik, Gothenburg Public Transport Authority. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή», Αλεξάνδρα Κασσίμη.