Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τις προτάσεις της για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου στον κλάδο των Ταξί απέδωσε στον υφυπουργό Μεταφορών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία.

Τι ζητά ο κλάδος των Taxi από την Πολιτεία;

4.362 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2019)

Το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Taxi συναντήθηκε για πρώτη φορά με το νέο υφυπουργό Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, προκειμένου να συζητηθούν όλα τα ζητήματα που αφορούν στον κλάδο.

Σε πρώτη φάση, σύμφωνα και με επίσημη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην διατήρηση του θερμικού πλαισίου όπως αυτό διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια καθώς και στην αξιοποίηση της νέα ψηφιακής πλατφόρμας.
Παράλληλά, από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύθηκε ότι θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα Ε.Ι.Χ. προκειμένου να περιοριστούν τα κρούσματα υποκλοπής μεταφορικού έργου.
Παράλληλα, ο υφυπουργός δεσμεύθηκε να εξετάσει την νέα πρόταση των εκπροσώπων των Taxi αναφορικά με ενιαία ελάχιστη τιμή (90 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ. για όλη την Ελλάδα και τρίωρη ελάχιστη σύμβαση σε όλη την επικράτεια ή εναλλακτικά για τη νησιωτική Ελλάδα, διάρκεια μίσθωσης μιας ώρας με ελάχιστη μίσθωση 60 ευρώ καθώς και επιπλέον χρέωση 40 ευρώ  ανά ώρα, αν η σύμβαση είναι διάρκειας μεγαλύτερης των τριών ωρών.
Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως θα είναι σε… ανοικτή γραμμή με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας ως προς την αναζήτηση των καλύτερων λύσεων στα θέματα που αφορούν στον κλάδο, επισημαίνοντας πως θα λυθούν άμεσα:
  • το ζήτημα της άμεσης εφαρμογής του νόμου για την απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές και
  • το ζήτημα με τον ΦΠΑ όταν ο κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ (δεν μπορεί να έχει ισχύ για τα Ταξί).
 
Το υπόμνημα της ΠΟΕΙΑΤΑ προς το υπουργείο Μεταφορών
Σε σχετικό της υπόμνημα πως το αρμόδιο υπουργεί Μεταφορών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί αναφέρει μεταξύ άλλων την νομοθετική παραγωγή για τα Ε.Δ.Χ. ΤΑΧΙ και τα Ε.Ι.Χ. της τελευταίας 3ετίας που πρέπει να διατηρηθεί:
  1. Εγκύκλιος για τη διαδικασία αδειοδότησης Ε.Δ.Χ.
  2. Κ.Υ.Α. για τα διακριτικά γνωρίσματα των Ε.Ι.Χ.
  3. Νόμος για τα ηλεκτροκίνητα Ταξί.
  4. Εγκύκλιος για τα διακριτικά γνωρίσματα των διαμεσολαβητικών εταιρειών
  5. Εγκύκλιος για την υποχρέωση των Δήμων για πιάτσες
  6. Νέο ποινολόγιο με χαμηλότερες ποινές και σε καμία παράβαση αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος
  7. Ιατρικό Πιστοποιητικό Υγείας για τους οδηγούς των Ε.Ι.Χ.
  8. Εγκύκλιος για τη μεταφορά ΑΜΕΑ
  9. Δυνατότητα αντικατάστασης αυτοκινήτων 1 τόνου για τη μεταφορά ΑΜΕΑ
  10. Ακινησία Ε.Δ.Χ. Ταξί για ένα (1) έτος χωρίς υποχρέωση καταβολής εισφορών.
  11. Νέο ασφαλιστικό σύστημα.
  12. Αντικατάσταση αυτοκινήτου χωρίς την υποχρέωση ασφαλιστικής ενημερότητας.
  13. Μεταβίβαση από πατέρα σε παιδιά ή σύζυγο χωρίς υποχρέωση εξόφλησης ασφαλιστικών εισφορών
  14. Αίτηση συνταξιοδότησης χωρίς την υποχρέωση κατάθεσης της ειδικής άδειας και της άδειας του αυτοκινήτου.
  15. Οι παραβάσεις να αφορούν τον εκμεταλλευτή και όχι τον ιδιοκτήτη
  16. Καμία υποχρέωση αντικατάστασης αυτοκινήτου έως τον Μάρτιο του 2021
 
¶λλα αιτήματα του κλάδου των Ταξί
Πέραν των όσων προαναφέραμε για την μεταβολή των διατάξεων που αφορούν στην ελάχιστη μίσθωση Ε.Ι.Χ., η Ομοσπονδία έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με το υπουργείο και τα ακόλουθα ζητήματα:
  • ¶μεση εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές (ν. 4446/2016 και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821) καθώς εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι που απορρέουν από τον ν. 4530/2018. Συγκεκριμένα η Ομοσπονδία προτείνει την υποχρεωτική εγκατάσταση POS σε όσα Ταξί συνεργάζονται με διαμεσολαβητικές εταιρείες. Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται η είσπραξη από τον επαγγελματία οδηγό και όχι από οποιονδήποτε μεσάζοντα. Εξάλλου στην Ελλάδα απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων (ν. 4446/2016).
  • Διευκρινιστική Εγκύκλιο για το άρθρο 17 του νόμου 4530/2018 με την οποία να επιτρέπεται η αποβίβαση σε απόσταση έως 150 μέτρα από τις πιάτσες, αλλά όχι η επιβίβαση.