Μια 20ετία μετά την πρώτη του παρουσίαση, το πρώτο αυτόματο κιβώτιο της Volvo Trucks αποτελεί μια από τις πιο πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες στα βαρέα επαγγελματικά.
Πίσω στο 2001, η Volvo Trucks αποφάσιζε να παρουσιάσει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο, ως την βέλτιστη λύση για τον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών της οχημάτων. Πλέον, μια 20ετία μετά, όλοι οι εκπρόσωποι της στον κλάδο των φορτηγών (FH, FH16, FM & FMX) εφοδιάζονται με αυτό ως βασική επιλογή στον εξοπλισμό τους.
Το αυτόματο I-Shift συμβάλλει δραστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και στην βελτίωση τόσο της ενεργητικής ασφάλειας όσο και της ευκολίας χειρισμού του οχήματος, προσφέροντας παράλληλα μειωμένο θόρυβο, κραδασμούς και καταπόνηση του οδηγού. Σε σχετικές του δηλώσεις, ο επικεφαλής του τμήματος Heavy Duty Transmission της Volvo Trucks, κ. Par Bergstrand, αναφέρει πως: «… Το I-Shift ήταν και παραμένει ένα επαναστατικό σύστημα για την κατηγορία. Στην παρούσα φάση το προσφέρουμε σε παγκόσμιο επίπεδο και στην Β. Αμερική, από μονοψήφιο μερίδιο αγοράς το 2007, το 90% των οχημάτων που διαθέτουμε πλέον το φέρει στον εξοπλισμό του. Η εν λόγω εξέλιξη καταδεικνύει ξεκάθαρα το πόσο αρεστό είναι στους οδηγούς αλλά και το πόσα προσφέρει στην αποδοτικότητα των οχημάτων μας».
Μια από τις βασικότερες παραμέτρους επιτυχίας του I-Shift είναι πως το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων είναι σε θέση να συνεργάζεται ιδανικά με το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, δεδομένου ότι έχει εξελιχθεί από κοινού με όλα τα υπόλοιπα συστήματα.
I-Shift με διπλό συμπλέκτη από το 2014
Η απόφαση της Volvo Trucks να εφαρμόσει τεχνολογία διπλού συμπλέκτη στο I-Shift είχε ως έμπνευση τα κιβώτια ταχυτήτων που χρησιμοποιούνταν σε αγωνιστικά οχήματα και είχε ως αποτέλεσμα την άμεση και χωρίς «κενά» εναλλαγή των σχέσεων με διασφάλιση της μέγιστης απόδοσης της ισχύος του κινητήρα ανά πάσα στιγμή.
I-Shift με λειτουργία «Crawler»
Κατά τη διάρκεια του 2016 και θέλοντας να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερα βαριές εφαρμογές που απαιτούν έξτρα ροπή και ελκτική ικανότητα από… στάση, η Volvo Trucks παρουσίασε το I-Shift με γρανάζια «crawler», δηλαδή κάτι αντίστοιχο με τις «αργές/κοντές» σχέσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα διαχείρισης συρμών με μεικτό βάρος έως και 325t.(!) ενώ το φορτηγό είναι σε θέση να κινείται με ταχύτητα έως και 0,5 χλμ./ώρα, κάτι που κρίνεται ως άκρως αποδοτικό π.χ. κατά τη διάρκεια ελιγμών ακριβείας.
Το I-See προβλέπει τον δρόμο βασιζόμενο σε ψηφιακούς χάρτες
Το I-Shift συνεργάζεται με εξαιρετική αποδοτικότητα με ένα άλλο σύστημα που φέρει την ονομασία «I-See» και ουσιαστικά αναλαμβάνει να προσφέρει γνώση της τοπογραφίας της διαδρομής που ακολουθείται από το όχημα, διασφαλίζοντας πως το I-Shift θα έχει επιλέξει –αυτόματα- τη βέλτιστη σχέση μετάδοσης ανά πάσα στιγμή. Η αναβάθμιση που το σύστημα δέχθηκε το 2017, επιτρέπει στο I-See να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα κίνησης του οχήματος… ενημερώνοντας το I-Shift για την βέλτιστη στιγμή εναλλαγής της εκάστοτε σχέσης μετάδοσης προκειμένου να διασφαλιστεί η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.
Το I-Shift πλέον και με Λειτουργία Αλλαγής Κατεύθυνσης
Το λανσάρισμα της νέας σειράς φορτηγών της Volvo Trucks μέσα στο 2020συνοδεύτηκε και από μια νέα ακόμη καινοτόμα λειτουργία στην «φαρέτρα» του I-Shift. Ο λόγος για τη λειτουργία «Change Direction» (Αλλαγή Κατεύθυνσης) που επιτρέπει στο φορτηγό να αλλάξει κατεύθυνση χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει χρήση των φρένων, μια λειτουργία που κρίνεται ως ιδιαίτερα χρήσιμη σε εφαρμογές στον κλάδο των κατασκευών, όπου και συχνά τα οχήματα καλούνται να κινούνται εμπρός – πίσω σε ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες.
Τέλος, η τελευταία γενιά φορτηγών της Volvo Trucks (FH) εφοδιάζεται και με μια επιπλέον τεχνολογία, το «I-Save»,που επιφέρει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 10%!