Λιπαντικό επαγγελματικών οχημάτων: Τι προσέχεις -τι αποφεύγεις!
Falken Wildpeak A/T3WA: Λάστιχο και για άσφαλτο, και για χώμα. Φοριέται σε 4x4, SUV και αγροτικά
Γιατί τα Pick-Ups είναι τόσο επιτυχημένα στην Ελλάδα ως επαγγελματικά οχήματα;
Τι προσφέρουν στον σύγχρονο επαγγελματία τα Pick-Ups;
Η κατηγορία αλλάζει με υβριδικές & ηλεκτρικές προτάσεις να είναι πλέον διαθέσιμες.
Ποιες είναι οι εξελίξεις που περιμένουμε στην κατηγορία μέσα στα επόμενα χρόνια;
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα ελαφρά ημιφορτηγά ή πιο γνωστά και ως Pick-Ups, επιδεικνύουν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας(!). Τα τελευταία χρόνια βέβαια το ποσοστό τους επί των πωλήσεων μειώθηκε δραστικά (από το 67% για το 2005 στο 24% για το 2022), ωστόσο και πάλι επανακάμπτουν.
Γιατί όμως τα Pick-Ups κερδίζουν… πατροπαράδοτα την εμπιστοσύνη των ελλήνων επαγγελματιών;
Καταρχάς δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως τόσο οι μεταφορικές τους δυνατότητες (φορτία βάρους έως και άνω του 1,0t.), όσο και η δυνατότητα μεταφοράς έως και πέντε επιβατών (διπλοκάμπινες εκδόσεις), καλύπτουν πολυποίκιλες ανάγκες μιας μεγάλης γκάμας επαγγελμάτων, χωρίς να παραβλέπουμε πως, επιδεικνύουν –κατά βάση- εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης και σε εκτός δρόμου διαδρομές (άκαμπτο πλαίσιο τύπου σκάλας, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προηγμένα συστήματα τετρακίνησης κ.ά.).
Κλάδοι όπως ο αγροτικός ή τα τεχνικά επαγγέλματα, έχουν επί σειρά ετών βρει τα κατάλληλα «εργαλεία» στους εκπροσώπους της κατηγορίας, αν συνυπολογίσουμε και το ιδιαίτερο γεωγραφικό ανάγλυφο της πατρίδας μας (βραχώδεις ορεινές περιοχές), όπου κατά βάση, τα Vans (ακόμη και 4κίνητα ή με ανοικτή καρότσα) δεν είναι σε θέση να καλύψουν απόλυτα όλες τις χρήσεις.
Στην παρούσα φάση, τα Pick-Ups έχουν μετεξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τους προκατόχους τους στις αρχές του αιώνα καθώς, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και ασφάλειας, δεν έχουν να ζηλέψουν το παραμικρό από πολυτελή επιβατικά οχήματα. Αντίστοιχα, οι επιδόσεις που τους διασφαλίζουν οι υπερτροφοδοτούμενοι (κατά βάση) πετρελαιοκινητήρες σε συνδυασμό με τα προηγμένα συστήματα μετάδοσης της κίνησης, ξεφεύγουν κατά πολύ από τα «στενά όρια» των απαιτήσεων της χρήσης για την οποία προορίζονται (π.χ. ρυμούλκηση trailer βάρους έως 3,5t.).
Μια ωστόσο τάση που παρατηρείται, είναι πως σιγά – σιγά εκλείπουν οι εκδόσεις με μονή καμπίνα (άρα αυξημένο χώρο φόρτωσης) καθώς τα Pick-Ups εξελίσσονται περισσότερο σε σκληροτράχηλα οχήματα «ελευθέρου χρόνου» παρά το γεγονός ότι, σε αρκετές χώρες της ΕΕ (όπως και στην Ελλάδα), δεν μπορούν να αποκτηθούν ως Ι.Χ..
Πέραν όλων των παραπάνω, δεν μπορούμε να μην σταθούμε και στα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τις μεταφορικές δυνατότητες των εν λόγω μοντέλων (καρότσα για 1-2 ευρωπαλέτες), ειδικά συστήματα στερέωσης φορτίου αλλά και τις «έξυπνες» λύσεις που προσφέρουν πλέον οι εταιρείες όπως π.χ. τη παροχή ηλεκτρικού φορτίου για χρήση από εξωτερικές πηγές (μηχανήματα κ.ά.).
Οι απαράμιλλές εκτός δρόμου ικανότητες τους, τα καθιστούν ιδανικά για χρήση στο ιδιαίτερο γεωγραφικό ανάγλυφο της ελληνικής υπαίθρου, όπου η υποδομές ήταν μέχρι πρότινος υποτυπώδεις.
Μπορεί βέβαια οι πετρελαιοκινητήρες θα κατέχουν συντριπτικό ποσοστό στις πωλήσεις των Pick-Ups αλλά αυτό έχει πλέον αρχίσει να αλλάζει και μάλιστα, με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς.
Στο πλαίσιο της γενικότερης στροφής της αυτοκίνησης σε λύσεις με δραστικά μειωμένους ή και μηδενικούς ρύπους, η κατηγορία των Pick-Up έχει να επιδείξει ήδη και στην ελληνική αγορά λύσεις με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ήπια υβριδικού Toyota Hilux αλλά και του Ford Ranger PHEV, χωρίς να παραβλέπουμε και τις πολλαπλές παρουσιάσεις νέων ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι διαθέσιμα (αργά ή γρήγορα) και στη χώρα μας.
Σε πρώτη φάση, λύσεις όπως το Plug-In Hybrid (PHEV) σύστημα του Ford Ranger καθιστούν σαφές πως δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε σε επιδόσεις και αποδοτικότητα έναντι των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων ενώ, μόνο από τη διαφορά στο κόστος καυσίμου, τα οφέλη στο Συνολικό Κόστος Χρήσης τους σε βάθος χρόνου τα καθιστούν… μονόδρομο για τους συνειδητοποιημένους χρήστες από διάφορους επιχειρηματικούς κλάδους.
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.