Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
«Ασθμαίνουν» οι μεταφορικές λόγω έλλειψης οδηγών

«Ασθμαίνουν» οι μεταφορικές λόγω έλλειψης οδηγών

«Ασθμαίνουν» οι μεταφορικές λόγω έλλειψης οδηγών

4.448 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2024)

- Μειωμένη παραγωγικότητα καταγράφουν οι μισές εταιρείες μεταφορών
- Στα 47 έτη ζωής ο μέσος όρος ηλικίας των οδηγών φορτηγών
- Αυξημένοι μισθοί και επενδύσεις σε νεότερα οχήματα, η απάντηση των εταιρειών στο πρόβλημα

Μειωμένη παραγωγικότητα καταγράφουν οι μισές εταιρείες μεταφορών

Τα νέα για το μέλλον των επιχειρήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών πανευρωπαϊκά δεν είναι και τόσο ευοίωνα. Και αυτό, γιατί σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Οδικών Μεταφορών (IRU), όλα τα στατιστικά στοιχεία όχι απλώς επιβεβαιώνουν αυτό που όλοι γνώριζαν - πως δηλαδή πρόκειται για έναν κλάδο που αντιμετωπίζει ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό – αλλά την ίδια ώρα οι προβλέψεις για το μέλλον φαντάζουν ακόμα πιο απαισιόδοξες.
Πιο αναλυτικά, με βάση την έκθεση της IRU, το 50 % των εταιρειών μεταφορών αδυνατούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, με το ίδιο ποσοστό νΆ αντιστοιχεί και στη μείωση της παραγωγικότητάς τους. Παράλληλα, τα έσοδα των επιχειρήσεων έχουν μειωθεί κατά 39 %, με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νορβηγίας να αριθμούν απώλειες άνω των 233.000 οδηγών λεωφορείων – ένα νούμερο που με τις προσεχείς συνταξιοδοτήσεις αναμένεται να ξεπεράσει τους 745.000 μέχρι το 2028.         
 

Στα 47 έτη ζωής ο μέσος όρος ηλικίας των οδηγών φορτηγών

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο κλάδος των επαγγελματιών οδηγών βαρέων επαγγελματικών οχημάτων βρίσκεται ήδη σε δεινή θέση λόγω των ηλικιακών δεδομένων που έχουν διαμορφωθεί τη δεδομένη στιγμή. Με τον μέσο όρο ηλικίας να βρίσκεται στα 47 έτη ζωής, το 1/3 του συνόλου να βρίσκεται πάνω από τα 55 έτη και τους νέους κάτω των 25 ετών να μην αποτελούν καν το 5 %, οι επιχειρήσεις καλούνται να βρουν λύσεις και άμεσα.
Περιττό να σημειώσουμε εδώ πως ο γυναικείος πληθυσμός που απασχολείται στο συγκεκριμένο επάγγελμα φτάνει μόλις το 4 %, κάτι που σίγουρα οφείλεται στις (μη) ασφαλείς συνθήκες εργασίας, αλλά και στις μη ικανοποιητικές συνθήκες ανάπαυσης.       
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αυξημένοι μισθοί και επενδύσεις σε νεότερα οχήματα, η απάντηση των εταιρειών στο πρόβλημα

Προκειμένου να ανατραπεί η συγκεκριμένη κατάσταση, πάνω από 7/10 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει νέες πρωτοβουλίες, ώστε να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο. Τέτοιου τύπου κινήσεις περιλαμβάνουν bonus και αυξήσεις μισθών, σε βαθμό μάλιστα που να ξεπερνούν το 55 % του εθνικού κατώτατου μισθού για την Ευρώπη, ενώ ανάλογες είναι οι κινήσεις που αφορούν σε ζητήματα όπως: οι επενδύσεις σε ποσοστό 44 % σε πιο νέα οχήματα, η κάλυψη σε ποσοστό 35 % του κόστους πρόσβασης στο επάγγελμα και η παροχή σε ποσοστό 25 % ευκαιριών αναβάθμισης δεξιοτήτων.
Τέλος, ένας νευραλγικός παράγοντας που πρέπει απαραίτητα να αντιμετωπιστεί είναι το κόστος για την απόκτηση άδειας φορτηγού και επαγγελματικών προσόντων στην Ευρώπη, το οποίο είναι 3,7 φορές μεγαλύτερο από τον μέσο μηνιαίο κατώτατο μισθό.