Τεχνικό

ΔΙΑΦΟΡΑ
Συστήματα ασφαλείας Volvo Trucks
Κοντά στον οδηγό
Διαβάστηκε από 1362 αναγνώστες
Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η πιο συχνή αιτία πρόκλησης ατυχήματος, με ποσοστό που αγγίζει το 90%. Στην περίπτωση των οδηγών βαρέων οχημάτων, οι πιο συνηθισμένοι λόγοι είναι η κούραση και φυσικά κάποιο γεγονός, το οποίο μπορεί να τους αποσπάσει την προσοχή και να χάσουν την αυτοσυγκέντρωσή τους. Η Volvo Trucks έχει αναπτύξει ορισμένα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, για να αυξήσει τον έλεγχο της κατάστασης από την πλευρά των οδηγών.
Σύμφωνα με τον Lars-Goran Lowenadler, διευθυντή σε θέματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας της Volvo Trucks, πρωταρχικός στόχος της εταιρείας ήταν πάντα η μείωση του κινδύνου σύγκρουσης και η όσο πιο ανώδυνη εμπειρία της και πλέον η εξέλιξη έχει φτάσει σε υψηλότατα επίπεδα, δίνοντας βάση στην πρόληψη και προνοητικότητα για την αποφυγή ενός ατυχήματος. Η στρατηγική της Volvo αφορά στο να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο εύκολα για τους οδηγούς και όχι να υποτιμήσει την ιδιότητά τους, αφαιρώντας τους την ευθύνη για την οδήγηση.

Driver Alert Support
Οι έρευνες δείχνουν ότι το 10 με 20% των ατυχημάτων, στα οποία ενεπλάκησαν οδηγοί χωρίς συνεπιβάτες, οφείλονται στην κούραση. Η Volvo, λαμβάνοντας σοβαρά υπ' όψιν αυτό το στοιχείο, δημιούργησε ένα σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί μια κάμερα, που καταγράφει την πορεία του οχήματος σε σχέση με τη διαγράμμιση του δρόμου. Εάν αντιληφθεί ότι η πορεία του οχήματος παρεκκλίνει της διαγράμμισης, ο οδηγός ειδοποιείται με ένα ηχητικό σήμα και ένα γραπτό μήνυμα. Εάν αυτή η λανθάνουσα πορεία συνεχιστεί, τότε ο οδηγός είναι αναγκασμένος να κάνει ένα διάλειμμα και να σταματήσει.

Rain Sensor
Επίσης, η Volvo έχει προνοήσει μέχρι και για τις άσχημες έως ακραίες καιρικές συνθήκες, τοποθετώντας στα μοντέλα FH και FM έναν αισθητήρα βροχής, ο οποίος υπολογίζει την πυκνότητα της βροχής και στη συνέχεια ρυθμίζει την ταχύτητα των υαλοκαθαριστήρων, ανάλογα με την περίσταση.

Lane Changing Support
¶λλο ένα σοβαρό αίτιο πρόκλησης ατυχήματος είναι και η μειωμένη ορατότητα. "Τυφλά" σημεία, στροφές, σκοτάδι και φτωχή ορατότητα κάνουν το έργο του οδηγού δυσκολότερο και γι αυτό το λόγο η Volvo πρόσθεσε ένα ακόμη "μάτι" ως ενίσχυση του οδηγού, κυρίως για τις αλλαγές λωρίδας. Ένας αισθητήρας βοηθάει τον οδηγό να εντοπίσει άλλα διερχόμενα οχήματα, τα οποία βρίσκονται σε "τυφλό" σημείο και ο οδηγός ειδοποιείται από μία ένδειξη και έναν προειδοποιητικό ήχο.




ESP
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί και στο σύστημα ευστάθειας (ESP), αφού πλέον υπάρχει η δυνατότητα να αποφευχθεί ατύχημα με την παρουσία ρυμουλκούμενου οχήματος. Είναι γεγονός, ότι το ESP έχει αποδειχθεί σωτήριο σε αρκετές περιπτώσεις, κατά τις οποίες ο οδηγός κινδύνευσε να χάσει τον έλεγχο του οχήματος, ενώ μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο σύστημα ήταν διαθέσιμο μόνο για τράκτορες. Η Volvo, όμως, καινοτομεί, τοποθετώντας το ESP σε μακρά και βαρέα οχήματα, με αποτέλεσμα, εκτός από τον τράκτορα, να σταθεροποιείται και το ρυμουλκούμενο όχημα και να αποφεύγονται σοβαρά ατυχήματα.

CorneringLights
Η οδήγηση σε στροφές, ενώ ταυτόχρονα έχει νυχτώσει και αρκετοί δρόμοι είναι ελάχιστα φωτισμένοι, μπορεί να αποβεί κρίσιμη για την πρόκληση ατυχήματος και πάνω σε αυτό το θέμα η Volvo δίνει και πάλι τη λύση, λανσάροντας τα Cornering Lights, φώτα τα οποία φωτίζουν τις άκρες του δρόμου και ενεργοποιούνται αυτόματα, την ίδια στιγμή και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου, μόλις η ταχύτητα πέσει στα 30 km/h.



Advertisement Advertisement