Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η Euro6 προϋποθέτει σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές ρύπων αλλά και πολλαπλές τροποποιήσεις στη δομή και τα χαρακτηριστικά των οχημάτων.

Ποιοι πάνε για πρωτάθλημα φέτος στα μεσαία φορτηγά

15.510 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2014)

Με ανεξάντλητη γκάμα εκδόσεων αναφορικά με τον τύπο των καμπινών, τους κινητήρες, τις διαστάσεις του πλαισίου, τον τύπο των αναρτήσεων και των αξόνων, τα φορτηγά με μεικτό βάρος από 8,0t. – 16,0t. αποτελούν τη βασική… ραχοκοκαλιά στις λύσεις που προσφέρουν οι κατασκευάστριες εταιρείες για την κάλυψη μιας ευρείας γκάμας εφαρμογών. Ποιοι είναι ωστόσο οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι της κατηγορίας στην ελληνική αγορά και ποια τα πλεονεκτήματα τους;

Οι πρωταγωνιστές του 2013 στα φορτηγά 8,0t. – 16,0t. 
Στην κατηγορία των φορτηγών που παρουσιάζουμε, οι κυριότεροι εκπρόσωποι που είναι διαθέσιμοι και στην ελληνική αγορά είναι τα εξής οχήματα: 
- DAF LF με μεικτό από 7,5t.-19t.
- Iveco Eurocargo με μεικτό από 6,0t.-19t.
- MAN TGL με μεικτό από 7,5t.-12t.
- Mercedes-Benz Atego με μεικτό από 6,5t.-16,0t.
- Nissan Atleon με μεικτό από 5,6t.-15t.
- Scania P-Series με μεικτό από 8,0t.
- Volvo FL με μεικτό από 12,0t.-18t.

Όπως αναφέραμε και στο εισαγωγικό, τα φορτηγά με μεικτό βάρος από 8,0t. – 16,0t που προσφέρουν όλες οι εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, διακρίνονται για την εντυπωσιακά μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε όλα τα βασικά τεχνικά και δομικά τους χαρακτηριστικά. 
Ουσιαστικά πρόκειται για μια γκάμα οχημάτων που καλείται να ανταπεξέλθει σε μια τόσο ευρεία «παλέτα» ετερόκλητων χρήσεων (από τον κλάδο των κατασκευών έως τις ενδοαστικές μεταφορές προϊόντων) με αποτέλεσμα, αν επιθυμούσαμε να φιλοξενήσουμε μια φωτογραφία από όλες τις πιθανές εκδόσεις, εντός μόνο εξ αυτών, δεν επαρκούν οι σελίδες του τεύχους!
Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις, αν συγκρίνουμε δύο εκδόσεις του ίδιου οχήματος που προορίζονται για χρήση σε δύο διαφορετικές εφαρμογές (π.χ. ως απορριμματοφόρο και ως φορτηγό για τον κλάδο των κατασκευών), οι ομοιότητες μεταξύ των δύο παραλλαγών είναι ελάχιστες. 

Εξελίξεις ελέω της Euro6
Σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία, από τις αρχές του 2014, όλα τα νέο-ταξινομούμενα φορτηγά άνω των 3,5t. στην ευρύτερη επικράτεια των χωρών – μελών της ΕΕ επιβάλλεται να εφοδιάζονται με κινητήρες που καλύπτουν τις προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων του πρωτοκόλλου Euro6.  
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Οι εταιρείες κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων έπρεπε να δαπανήσουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη σχεδόν όλων των παραμέτρων των οχημάτων τους (πέραν φυσικά των κινητήρων) προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. 
Τα νέα μηχανικά σύνολα τεχνολογίας Euro6, μπορεί να εμφανίζουν σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα αντίστοιχα Euro5 ωστόσο, δημιουργούν νέα δεδομένα – προβλήματα στις εταιρείες. 
Ένα από αυτά είναι η αύξηση του απόβαρου του οχήματος γεγονός που έπρεπε να αντιμετωπιστεί με παράλληλη μείωση του βάρους σε άλλους τομείς του οχήματος όπως π.χ. οι άξονες, οι καμπίνες ή το πλαίσιο. 
Παράλληλα όμως, η Euro6 προϋποθέτει πολλαπλές ακόμη απαιτήσεις όπως τα συστήματα παρακολούθησης της «περιβαλλοντικής» απόδοσης των οχημάτων για μια 7ετία, η ύπαρξη επιπλέον συστημάτων ελέγχου της λειτουργίας του κινητήρα κ.ά. 
Με βάση όλα τα παραπάνω, τα οχήματα που παρουσιάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν δεν εφοδιάζονται απλώς με νέους –Euro6- κινητήρες αλλά εμφανίζουν σημαντικές τροποποιήσεις – βελτιώσεις σε τομείς όπως η αεροδυναμική της καμπίνας, ο εξοπλισμός ασφάλειας, η οδική συμπεριφορά κ.ά. 
Παράλληλα, δεδομένων των νέων συνθηκών που έχει επιφέρει και η οικονομική κρίση που εξακολουθεί να ταλαιπωρεί πολλές χώρες της ΕΕ, οι νέοι εκπρόσωποι και αυτής της κατηγορίας επαγγελματικών οχημάτων, εμφανίζουν σημαντικά μειωμένο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας που πηγάζει από βελτιώσεις στη μέση κατανάλωση καυσίμου έως και την αραίωση των διαστημάτων μεταξύ των σερβις.