-Στο 1,6% του συνόλου των Vans ανέρχονται τα ηλεκτρικά
-Αυξάνονται οι σταθμοί φόρτισης - όχι όμως και η ταχύτητα φόρτισης
-Ολοκληρωμένες λύσεις & τηλεματική, η απάντηση
Στο 1,6% του συνόλου των Vans ανέρχονται τα ηλεκτρικά
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της CEBR (Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών), οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με Vans όχι απλώς έχουν αυξηθεί σήμερα κατά 6,5% από το 2021 και κατά 27,4% από το 2017, αλλά υπολογίζεται πως συμβάλλουν στην οικονομία της Ευρωζώνης με ταχύτερο ρυθμό από πολλούς άλλους βασικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και των ακινήτων. Εκτιμάται δε, πως αν αυτή τη στιγμή ήταν κράτος της ΕΕ, το ΑΕΠ τους θα ήταν το έκτο μεγαλύτερο στη «Γηραιά Ήπειρο», με πάνω από ένα τρισεκατομμύριο ευρώ.
Εντούτοις, από αυτά τα νούμερα μόλις το 1,6% αντιστοιχεί στα ηλεκτρικά Vans, μια αξία εκτιμώμενη στα 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ δηλαδή. Και παρόλο που στην έκθεση της CEBR, «The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024», καθίσταται προφανές ότι στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο) έχει αυξηθεί το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων Vans, την ίδια ώρα υπάρχουν παράγοντες που βάζουν φρένο στο κομμάτι της μαζικής υιοθέτησης, με χαρακτηριστικότερους τα σημεία φόρτισης, την παροχή κινήτρων και την αύξηση των ζωνών χαμηλών εκπομπών.
Σε κάθε σενάριο, η Ισπανία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στη βαθμολογία του δείκτη ηλεκτροκίνησης πηγαίνοντας από το 25 στο 45,7 (με ταβάνι το 100) από το 2018, όταν διεξήχθη για τελευταία φορά η μελέτη, με την Ιταλία να ακολουθεί από το 26 στο 41. Πιο προηγμένη αγορά από εκεί και πέρα, είναι η Γαλλία με βαθμολογία 65,6 στα 100, ξεπερνώντας την αντίστοιχη της Γερμανίας (55,3).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αυξάνονται οι σταθμοί φόρτισης - όχι όμως και η ταχύτητα φόρτισης
Παράλληλα, σε όλες τις χώρες σημειώθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των δημόσιων σημείων φόρτισης ανάμεσα στο 2018 και το 2023, με τη Γαλλία να πρωτοστατεί με άλμα από 37 / 100.000 κατοίκους το 2018 σε 175 / 100.000 κατοίκους το 2023. Την ίδια ώρα, όμως, έχει το χαμηλότερο ποσοστό γρήγορων φορτιστών (βλ. άνω των 22kW) με μόλις 16,8% του συνόλου.
Αντίστοιχα, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει επίσης αυξήσει τον αριθμό των σημείων φόρτισης από 29 / 100.000 σε 108 / 100.000 κατοίκους μεταξύ του 2018 και του 2023, ωστόσο, όπως και στη Γαλλία, η υιοθέτηση των γρήγορων φορτιστών υπήρξε πιο αργή με τον αριθμό τους να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου από 22,8% σε 17,1%.
Με βάση αυτά, η διευθύνουσα σύμβουλος του CEBR, Nina Skero, τονίζει πως:
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικά κοινωνικά οφέλη τόσο σε τοπική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα, κυρίως μέσω του μετριασμού των επιβλαβών ρύπων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η ανάλυσή μας καταδεικνύει συνεπώς ότι τα Vans υποστηρίζουν ήδη ένα σημαντικό ποσοστό της οικονομικής δραστηριότητας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με τις βιομηχανίες που εξαρτώνται από αυτά να συνεισφέρουν πέρυσι 860 δισεκατομμύρια ευρώ στις οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μέρος αυτού του αριθμού που αποδίδεται στα ηλεκτρικά Vans αναμένεται να αυξηθεί, καθώς περισσότερες επιχειρήσεις συνειδητοποιούν την εξοικονόμηση λειτουργικών πόρων που θα μπορούσαν να επιτύχουν χάρη σε αυτά».
Ολοκληρωμένες λύσεις & τηλεματική, η απάντηση
Ένα χαρτί που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για αύξηση των ταξινομήσεων e-Vans πανευρωπαϊκά, πάντως είναι η παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, με τη βοήθεια (και) της τηλεματικής.
Έτσι, η ανάπτυξη δικτύων τόσο δημόσιας όσο και οικιακής φόρτισης, σε συνδυασμό με την υποστήριξη από αντίστοιχο λογισμικό, όχι απλώς προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να φορτίζουν ιδιωτικά αλλά τους επιτρέπει, αν χρειαστεί, να χρεώνουν τον εργοδότη τους για την ενέργεια.
Πάνω σε αυτό, ο γενικός διευθυντής της
Ford Pro, Hans Schep, υποστηρίζει ότι:
«Δεν πρόκειται μόνο για το όχημα, αλλά πραγματικά για το οικολογικό σύστημα που δημιουργούμε γύρω από αυτά τα οχήματα, με χρόνο λειτουργίας, με φόρτιση με χρηματοδότηση και λογισμικό που συνδέει τα πάντα. Αυτές οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν πραγματικά σημαντική κινητήρια δύναμη των οικονομιών. Υπάρχουν εμπόδια, αλλά υπάρχει επίσης έντονο ενδιαφέρον για τη μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές. Πρόκειται για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που κάνουν ορθολογικές επιλογές. Δεν πρόκειται μόνο για αυτά τα οχήματα, αλλά για ολόκληρο το οικοσύστημα που περιβάλλει αυτά τα οχήματα».