Τα χέρια των αμαξοποιών που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους μονό ή διώροφο ηλεκτρικό λεωφορείο λύνει η Volvo Buses, λανσάροντας το νέο προηγμένο σασί, BZL Electric.
Η Volvo Buses λάνσαρε το νέο σασί BZL Electric, το οποίο απευθύνεται στους αμαξοποιούς που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρικό, αστικό λεωφορείο. Χάρη στη μεταβλητότητα της πλατφόρμας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οχήματα διαφόρων μεγεθών, μονά ή διώροφα, ενώ έχει κατασκευαστεί ώστε πάνω από το 90% των μερών της είναι ανακυκλώσιμο.
Προσφέρονται πλήθος επιλογών φόρτισης των μπαταριών, τόσο μέσω παντογράφου (OppCharge), όσο και μέσω βύσματος (Combo2/CCS).
Το νέο Volvo BZL Electric πληροί τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, ενώ προσφέρει την τελευταία τεχνολογία της εταιρείας, Volvo Connect. Διαθέτει λειτουργίες όπως το σύστημα «Zone Management», που επιτρέπει τη δημιουργία ζωνών ασφαλείας σε περιοχές με χαμηλά όρια ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στον περιβάλλοντα χώρο ενός σχολείου.
Το μήκος του σασί, ανάλογα με το μονό αμάξωμα που θα προστεθεί, φτάνει έως και τα 11.815 χλστ., ενώ στην περίπτωση του διώροφου λεωφορείου αγγίζει τα 10.585 χλστ.
Μπορούν να τοποθετηθούν ένας ή δύο ηλεκτρικοί κινητήρες μέγιστης ισχύος 200 και 400 kW (268 ή 536 hp).
Το μήκος του σασί, ανάλογα με το μονό αμάξωμα που θα προστεθεί, φτάνει έως και τα 11.815 χλστ., ενώ στην περίπτωση του διώροφου λεωφορείου αγγίζει τα 10.585 χλστ. Το πλάτος ορίζεται στα 2.500 χλστ. και το μεταξόνιο στα 3.700 χλστ., με τα μετατρόχια εμπρός πίσω να εκτείνονται στα 2.500 και 2.315 χλστ., αντίστοιχα. Το μεικτό βάρος είναι στα 19.500 κιλά και ο εμπρός άξονας (Volvo RFS-L) μπορεί να δεχθεί φορτία 7.500 κιλών, ενώ ο πίσω (ZF AV133) έχει δείκτη φόρτισης 12.000 κιλών.
Η κορυφαία τιμή της ροπής είναι στα 425 Nm (19.000 Nm στους τροχούς) στην περίπτωση του μονού ηλεκτρικού κινητήρα και στα 850 και 31.000 Nm, αντίστοιχα, όταν έχουν τοποθετηθεί δύο κινητήρες.
Μπορούν να τοποθετηθούν ένας ή δύο ηλεκτρικοί κινητήρες μέγιστης ισχύος 200 και 400 kW (268 ή 536 hp), με τη συνεχή ισχύ του επονομαζόμενου «EPT 402» να είναι της τάξης των 224 ίππων, ενώ στην περίπτωση του ζεύγους κινητήρων αγγίζει τα 448 άλογα. Η κορυφαία τιμή της ροπής είναι στα 425 Nm, ενώ η μέγιστη ροπή στους τροχούς είναι στα 19.000 Nm. Αντίστοιχα, οι πιο πάνω τιμές όταν έχουν τοποθετηθεί δύο κινητήρες (EPT 802), διαμορφώνονται στα 850 και 31.000 Nm. Το παρών δίνει το δύο ταχυτήτων, αυτοματοποιημένο κιβώτιο της Volvo, το οποίο αυξάνει τη ροπή που φτάνει στους τροχούς στις χαμηλές ταχύτητες.
Το μεικτό βάρος είναι στα 19.500 κιλά και ο εμπρός άξονας (Volvo RFS-L) μπορεί να δεχθεί φορτία 7.500 κιλών, ενώ ο πίσω (ZF AV133) έχει δείκτη φόρτισης 12.000 κιλών.
Προσφέρονται πλήθος επιλογών φόρτισης των μπαταριών χωρητικότητας έως και 470 kWh, τόσο μέσω παντογράφου (OppCharge) στις στάσεις, όσο και μέσω βύσματος (Combo2/CCS) στα ντεπό. Στην πρώτη περίπτωση, η ισχύς της ταχείας φόρτισης φτάνει έως και τα 300 kW, ενώ στη δεύτερη στα 150 kW.
Σας αφήνουμε με το βίντεο παρουσίασης του νέου Volvo BZL Electric: