Η Πολιτεία πιέζει αλλά στην πράξη δεν γίνονται και πολλά
36.515 Επισκέψεις στο άρθρο
Με βάση τα όσα προβλέπονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 12, του Εθνικού Κλιματικού Νόμου (4986/2022), «…Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/ χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.»
Ωστόσο, είναι σαφές πως στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, δεν είναι πολλές οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα που σκοπεύουν να αποκτήσουν 4 νέα επαγγελματικά οχήματα, όχι μόνο μέσα στο 2024 αλλά ίσως ούτε και κατά τη διάρκεια της ερχόμενης 5ετίας.
Επομένως πως αυτό το μέτρο μπορεί να θεωρηθεί «ρεαλιστικό» και πως θα ωθήσει τις εταιρείες να στραφούν στον εξηλεκτρισμό του στόλου τους; Παράλληλα, δεν έχει καταστεί σαφές και χρειάζεται –λογικά- νομικής ερμηνείας το ζήτημα του προστίμου των 10.000 ευρώ. Για παράδειγμα, αυτό προβλέπεται ανά έτος ή ανά όχημα;
Σελίδα 1 | Στο μέλλον, για επαγγελματικό, υποχρεωτικά ηλεκτρικό. Στο παρόν, τι κάνουμε; |
Σελίδα 2 | Η Πολιτεία πιέζει αλλά στην πράξη δεν γίνονται και πολλά |
Σελίδα 3 | Έξι φορές πάνω οι πωλήσεων νέων ηλεκτρικών επαγγελματικών μέσα στο 2023 αλλά… |
Σελίδα 4 | Ασαφές το τοπίο των νέων επιδοτήσεων για ηλεκτρικά |
Σελίδα 5 | «Θολό» το τοπίο και στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών φορτηγών ενώ οι εξελίξεις τρέχουν |