«Θολό» το τοπίο και στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών φορτηγών ενώ οι εξελίξεις τρέχουν
36.511 Επισκέψεις στο άρθρο
Μια γρήγορη ματιά στις δεσμεύσεις και εξαγγελίες της Ελλάδας αναφορικά με το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων η ενορχήστρωση δραστηριοτήτων, εργαλείων και πολιτικών, με στόχο την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, παρατηρούμε τα εξής:
- Ως το 2025 το θα έχουν κυκλοφορήσει τουλάχιστον 2.000 e-Taxi.
- Από 1.1.2026 τα νέα Επιβατηγά Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ Taxi) και το 1/3 των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για εκμίσθωση σε τρίτους, θα είναι υποχρεωτικά ηλεκτρικά.
Παράλληλα, ως το 2025 προβλέπεται πως στην Ελλάδα θα κυκλοφορούν 18.600 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά και 1.900 ηλεκτρικά λεωφορεία ενώ, ως το 2030 προβλέπεται η ύπαρξη σε κυκλοφορία 170.000 e-Vans, 5.100 e-Buses & 3.400 e-Trucks.
Στην πράξη ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε πως έχει δρομολογηθεί κάποια σημαντική πρωτοβουλία που θα προσφέρει τέτοια ώθηση στο εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών σε αυτά τα επίπεδα.
Μόλις στις αρχές Ιανουαρίου, ο γ.γ. Μεταφορών, κ. Γιάννης Ξιφαράς ανακοίνωσε τη σύσταση Ομάδας Εργασίας με σκοπό την επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (Ε.Σ.Σ.Μ.), της οποίας ωστόσο το έργο θα ολοκληρωθεί ως την 31.12.2025!
Παράλληλα, εκδόθηκε μια ακόμη παράταση στην υποχρέωση απόσυρσης των παλαιών ΕΔΧ Taxi των οποίων το (σημειωτέον 15ετές) όριο ηλικίας έχει συμπληρωθεί έως και την 1.1.2022.
Φυσικά δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη ή αναφορά από την Πολιτεία για το ενδεχόμενη θέσπιση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών οχημάτων άνω των 3,5t., ο μ.ό. των οποίων στην Ελλάδα ανέρχεται στα 22,7(!) έτη.
Σελίδα 1 | Στο μέλλον, για επαγγελματικό, υποχρεωτικά ηλεκτρικό. Στο παρόν, τι κάνουμε; |
Σελίδα 2 | Η Πολιτεία πιέζει αλλά στην πράξη δεν γίνονται και πολλά |
Σελίδα 3 | Έξι φορές πάνω οι πωλήσεων νέων ηλεκτρικών επαγγελματικών μέσα στο 2023 αλλά… |
Σελίδα 4 | «Θολό» το τοπίο και στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών φορτηγών ενώ οι εξελίξεις τρέχουν |