Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αισθητήρας μάζας αέρα: Τι είναι & πως λειτουργεί;

1.377 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2024)
Ξέρεις τι κάνει ο αισθητήρας μάζας αέρα;

Ξέρεις τι κάνει ο αισθητήρας μάζας αέρα;

Η διαφορά ανάμεσα σε έναν παλιό και έναν καινούργιο αισθητήρα MAF.

Η διαφορά ανάμεσα σε έναν παλιό και έναν καινούργιο αισθητήρα MAF.

Αν τύχει και εμφανιστεί πρόβλημα στον αισθητήρα, ο κινητήρας δεν μπορεί να υπολογίσει σωστά πόσο καύσιμο πρέπει να ρίξει στον θάλαμο καύσης.

Αν τύχει και εμφανιστεί πρόβλημα στον αισθητήρα, ο κινητήρας δεν μπορεί να υπολογίσει σωστά πόσο καύσιμο πρέπει να ρίξει στον θάλαμο καύσης.

  • Ξέρεις τι κάνει ο αισθητήρας μάζας αέρα;
  • Η διαφορά ανάμεσα σε έναν παλιό και έναν καινούργιο αισθητήρα MAF.
  • Αν τύχει και εμφανιστεί πρόβλημα στον αισθητήρα, ο κινητήρας δεν μπορεί να υπολογίσει σωστά πόσο καύσιμο πρέπει να ρίξει στον θάλαμο καύσης.

- Κάθε κινητήρας χρειάζεται αέρα (για να κάψει το καύσιμο και να λειτουργήσει)
- Ο αισθητήρας μάζας μετράει την ποσότητα του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα
- Αν χαλάσει, ο κινητήρας ρετάρει και ίσως δείτε πυκνό μαύρο καπνό από την εξάτμιση
- Τον καθαρίζεις με ειδικό καθαριστικό (δεν κάνουν όλα, μπορεί να του κάνουν ζημιά)

Κάθε κινητήρας χρειάζεται αέρα (για να κάψει το καύσιμο και να λειτουργήσει)

Τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία 130 χρόνια. Οι σημερινοί κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πιο αποδοτικοί από ποτέ, με υψηλές επιδόσεις και χαμηλά νούμερα κατανάλωσης. Οι σημερινοί κινητήρες όμως, εξακολουθούν να λειτουργούν με την ίδια φιλοσοφία καύσης βενζίνης ή πετρελαίου και απαιτούν αέρα για να κάψουν το καύσιμο και να λειτουργήσουν.

Ο αισθητήρας μάζας μετράει την ποσότητα του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα.

Οι σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς εγκεφάλους προκειμένου να υπολογίσουν όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη σύνθεση σωστού μείγματος αέρα-καυσίμου ώστε να βελτιστοποιούνται οι επιδόσεις και η κατανάλωση του οχήματος. Ο αισθητήρας μάζας αέρα (ή αλλιώς αισθητήρας MAF) καταγράφει τη ροή της μάζας του αέρα που μπαίνει μέσα στον κινητήρα. Συνήθως αυτός βρίσκεται αμέσως μετά το περίβλημα του φίλτρου αέρα ή κοντά στην πολλαπλή εισαγωγής.

Υπάρχου τριών ειδών αισθητήρες MAF. Και οι τρεις τύποι λειτουργούν θερμαίνοντας ένα ειδικό νήμα ή ένα φιλμ, το οποίο φτάνει σε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία και έχει μια συγκεκριμένη αντίσταση. Καθώς ανοίγει η πεταλούδα γκαζιού, ο αέρας περνάει μέσα από το νήμα ή το φιλμ, ψύχοντάς το. Αυτή η ψύξη αλλάζει και την αντίσταση του υλικού, η οποία μεταφέρεται στον εγκέφαλο. Ανάλογα με το πόσο έχει αλλάξει η αντίσταση (ψύχεται περισσότερο όταν μπαίνει περισσότερος αέρας), ο εγκέφαλος  υπολογίζει το πόσο καύσιμο πρέπει να μπει στον θάλαμο καύσης ώστε να λειτουργήσει σωστά ο κινητήρας.


Η διαφορά ανάμεσα σε έναν παλιό και έναν καινούργιο αισθητήρα MAF.

Η διαφορά ανάμεσα σε έναν παλιό και έναν καινούργιο αισθητήρα MAF.

Αν χαλάσει, ο κινητήρας ρετάρει και ίσως δείτε πυκνό μαύρο καπνό από την εξάτμιση.

Όλα τα εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου μπορεί να χαλάσουν. Φυσικά και ο αισθητήρας MAF δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν τύχει και εμφανιστεί πρόβλημα στον αισθητήρα, ο κινητήρας δεν μπορεί να υπολογίσει σωστά πόσο καύσιμο πρέπει να ρίξει στον θάλαμο καύσης και το αυτοκίνητο ρετάρει, δεν παίρνει εύκολα μπροστά ή «σκάει».  Μπορεί επίσης να μην «τραβάει» κατά την επιτάχυνση, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο ενώ παράλληλα βγαίνει και πυκνός μαύρος καπνός από την εξάτμιση. Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα, ανάβει και το λαμπάκι ελέγχου κινητήρα (το γνωστό check engine).
 

Συνέχεια του άρθρου >>>