Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Γνωρίζεις τις διαφορές μεταξύ «παραφλού» και αντιψυκτικού;

1.634 Επισκέψεις στο άρθρο (19/6/2024)
Γνωρίζεις τις διαφορές μεταξύ «παραφλού» και αντιψυκτικού;

Αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου, το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.

Αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου, το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.

Γνωρίζεις τις διαφορές μεταξύ «παραφλού» και αντιψυκτικού;

  • Γνωρίζεις τις διαφορές μεταξύ «παραφλού» και αντιψυκτικού;
  • Αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου, το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.
  • Γνωρίζεις τις διαφορές μεταξύ «παραφλού» και αντιψυκτικού;

- Ο κινητήρας αμύνεται στην υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας του (με σύστημα ψύξης)
- To παραφλού μαζί με το λιπαντικό του κινητήρα, απορροφούν την θερμότητα
- To «κόκκινο» παραφλού είναι το πιο εξελιγμένο (το αλλάζεις κάθε 5-8 χρόνια)
- Το παραφλού είναι έτοιμο προς χρήση, το αντιψυκτικό χρειάζεται αραίωση με νερό

Ο κινητήρας αμύνεται στην υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας του (με σύστημα ψύξης)

Ο κινητήρας είναι το μηχανικό σύνολο το οποίο κινεί το όχημα. Κάθε κινητήρας εσωτερικής καύσης “καίει” κάποιο καύσιμο (είτε βενζίνη, είτε πετρέλαιο είτε LPG, κ.α.) προκειμένου να κινήσει το όχημα. Η διαδικασία όμως της καύσης παράγει και θερμότητα. Αυτή η θερμότητα συσσωρεύεται στον κινητήρα και εάν ξεπεράσει τα όρια, μπορεί μέχρι και να λιώσει τα μέταλλά του, καταστρέφοντάς τον.

Κάθε κινητήρας επομένως έχει μία σημαντική «άμυνα» απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο. Η άμυνά του λέγεται σύστημα ψύξης. Το σύστημα ψύξης φροντίζει να κρατάει τον κινητήρα στη σωστή, λειτουργική θερμοκρασία. Στα παλαιότερα χρόνια, οι κινητήρες ψύχονταν με τον αέρα, όμως καθώς οι απαιτήσεις και τα φορτία στους κινητήρες αυξάνονταν, το σύστημα ψύξης άρχισε να χρησιμοποιεί υγρό για να ρίξει την θερμοκρασία. Το υγρό αυτό ονομάζεται παραφλού.

To παραφλού μαζί με το λιπαντικό του κινητήρα, απορροφούν την θερμότητα

Το παραφλού είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον κινητήρα, καθώς απορροφά την θερμότητα που εκπέμπει ο κινητήρας και την απελευθερώνει σε ένα άλλο σημείο, μακριά από αυτόν, κρατώντας τον υγιή και λειτουργικό. Μάλιστα, το παραφλού μπορεί να λειτουργήσει μαζί με το λάδι του κινητήρα, ώστε να αφαιρέσουν κι άλλη θερμότητα από μέρη του κινητήρα όπου ο αέρας δεν έχει εύκολη πρόσβαση (για παράδειγμα, στην κεφαλή του κινητήρα).


Αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου, το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.

Αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου, το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.

To «κόκκινο» παραφλού είναι το πιο εξελιγμένο (το αλλάζεις κάθε 5-8 χρόνια)

Δεν παίρνουν όλοι οι κινητήρες το ίδιο παραφλού. Υπάρχουν 3 βασικά είδη παραφλού:

  • IAT – Τεχνολογία Ανόργανων Πρόσθετων, ή, αλλιώς, το πολύ γνωστό πράσινο παραφλού αυτοκινήτου. Δεν προτιμάται ως εργοστασιακό, αλλά αποτελεί την οικονομικότερη λύση και απαιτεί αλλαγή ανά δύο περίπου έτη. Πλέον θεωρείται ξεπερασμένη τεχνολογία και το χρησιμοποιούν λίγα, παλιά μοντέλα οχημάτων.
  • OAT – Τεχνολογία Οργανικών Οξέων. Απευθύνονται σε οχήματα κατασκευής από το 2000 και μετά και έχουν ως βάση την προπυλενογλυκόλη. Απαιτούν αλλαγή περίπου κάθε 5 χρόνια.
  • HOAT – Υβριδική τεχνολογία οργανικών οξέων. Προσφέρει τα πλεονεκτήματα και των δυο πιο πάνω κατηγοριών. Στην Ελλάδα είναι συνήθως αυτό που λέμε το «κόκκινο» παραφλού αυτοκινήτου (αν και παράγεται και σε πολλά άλλα χρώματα). Απαιτούν αλλαγή ανά 5 με 8 περίπου χρόνια, ανάλογα με τη μάρκα τους.
Παλιά, το χρώμα του παραφλού έλεγε αρκετά για την σύστασή του. Σήμερα όμως το χρώμα του παραφλού καθορίζεται αποκλειστικά από τους κατασκευαστές και συνήθως επιλέγει χρώματα για την δική της γκάμα. Επομένως, υπάρχουν παραφλού σε πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, ακόμα και μωβ χρώμα. Επίλεξε το δικό σου με βάση την σύσταση του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σου.

Κάθε αυτοκίνητο και κάθε κινητήρας έχει τις δικές του προδιαγραφές για παραφλού, οι οποίες είναι γραμμένες στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος. Επάνω του αναγράφεται και το πόσο συχνά θα πρέπει να αντικαθίσταται. Βέβαια, αν διαπιστωθεί στο Service του αυτοκινήτου το παραφλού αλλάξει σε σύσταση ή χρώμα, ή ο κινητήρας ανεβάσει θερμοκρασία, καλό είναι να αντικατασταθεί άμεσα.

Συνέχεια του άρθρου >>>