Όλα τα μεσαία και βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά
26.652 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2021)
Δείτε μαζεμένα όλα τα μεσαία και βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία είτε διατίθενται ήδη είτε αναμένονται άμεσα, για να αλλάξουν μία για πάντα το τοπίο στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.
H συνεχής συσσώρευση του παγκόσμιου πληθυσμού στα μεγάλα αστικά κέντρα, εξελίσσεται με γεωμετρική πρόοδο και το ίδιο ισχύει για τον όγκο του μεταφορικού έργου που τα αστικά, προαστιακά και υπεραστικά logistics καλούνται να διαχειριστούν.Οι επιλογές ξεκινούν από τους 7,5 τόνους και υπερβαίνουν τους 40 τόνους μεικτού βάρους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Προκειμένου να διατηρηθεί η αποδοτικότητα της μεταφοράς πάσης φύσεως προϊόντων και εμπορευμάτων στο βέλτιστο επίπεδο, δεδομένου ότι, όπως αποδείχθηκε και από την περίοδο της πανδημίας, μια ενδεχόμενη… κόπωση του συστήματος μπορεί να επιφέρει το χάος στην εύρυθμη λειτουργίας της πόλης, επιβάλλεται να εξευρεθούν νέες λύσεις και… εργαλεία, που εκτός των άλλων θα διασφαλίζουν τόσο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας εντός (και περιμετρικά) του αστικού ιστού, όσο –κυρίως- και τη μείωση της ρύπανσης (τόσο ατμοσφαιρικής όσο και ηχητικής).
Μετατροπή συμβατικών φορτηγών σε ηλεκτρικά
Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα υπεισέρχονται στην… εξίσωση τα νέα ελαφρά / μεσαία φορτηγά με αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης που πολλές από τις εταιρείες κατασκευής που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, εξελίσσουν με φρενήρεις ρυθμούς στην παρούσα φάση. Στο παιχνίδι μπαίνουν τελευταία και τα βαρέα οχήματα, με τη Volvo μόνο να ετοιμάζει τρεις σχετικές προτάσεις.
Τα εν λόγω οχήματα είναι σε θέση να ανταποκριθούν απόλυτα σε ότι αφορά στην πλειοψηφία των δρομολογίων που πραγματοποιούνται σε αυτό το επίπεδο ως προς την αυτονομία τους, ωστόσο έχουν ένα επιπλέον προτέρημα. Μπορούν π.χ. να επιχειρούν και κατά τη διάρκεια της νύχτας, συμβάλλοντας στον ανεφοδιασμό καταστημάτων εκτός των ωρών υψηλής κυκλοφορίας συμφόρησης, γεγονός που επιφέρει μείωση του χρόνου των δρομολογίων και φυσικά αύξηση της οδικής ασφάλειας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εξάλλου, έρευνες έχουν αποδείξει πως παρά το γεγονός ότι τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα καλύπτουν μόνο το 4% περίπου των διανυθέντων χιλιομέτρων ημερησίως εντός της πόλης, ευθύνονται για το 23% των θανάτων πεζών και το 58% των θανάτων δικυκλιστών αντίστοιχα, λόγω του μεγάλου όγκου τους και της –μεγαλύτερης- δυσκολίας στον χειρισμό τους.
Διανομές με ηλεκτρικά φορτηγά
Με αυτά ως δεδομένο, στις ενότητες που ακολουθούν συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες –προς το παρόν- προτάσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που σύντομα αναμένονται να λανσαριστούν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ή έχουν ήδη ξεκινήσει την εμπορική τους πορεία στις κυριότερες αγορές της ΕΕ.
Στην Ελλάδα το eTruck της BYD
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Μπαταρίες που φορτίζουν σε μισή ώρα και αυτονομία 200 χλμ. με πλήρες φορτίο, για το ηλεκτρικό BYD ETM6.
Βασικό σημείο έλξης επισκεπτών στο περίπτερο της εταιρείας «Πέτρος Πετρόπουλος» στην πρόσφατη έκθεση «Cargo Truck & Van Expo 2021» ήταν δύο ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα της BYD, ένα vanette και ένα φορτηγό μεικτού βάρους 7,5 τόνων. Λόγος γίνεται για τo BYD ETP3 panel van και το μεγαλύτερο BYD ETM6, για τα οποία η εισαγωγική, αντιπρόσωπος εταιρεία ξεκίνησε να δέχεται παραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται νωρίς στο νέο έτος.
Μήκος 5.950 χλστ., μεταξόνιο 3.360 χλστ. και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 3.990 κιλών, για το ΕΤΜ6 των 7,5 τόνων.
Σε ό,τι αφορά στο BYD ETM6, αυτό φέρει την υπογραφή του διάσημου σχεδιαστή, Wolfgang Egger, με το νέο ηλεκτρικό ελαφρύ φορτηγό της BYD σε κερδίζει με την εμφάνισή του, καθώς δείχνει -όπως και είναι άλλωστε - ένα ιδιαίτερα σύγχρονο όχημα. Αποτελεί μια πλατφόρμα τοποθέτησης πλήθους υπερκατασκευών και έχει δημιουργηθεί κυρίως για εταιρείες αποθήκευσης και logistics, που επιχειρούν σε αστικά περιβάλλοντα.
Το μήκος του εκτείνεται στα 5.950 χλστ., το πλάτος στα 2.095 χλστ. και το ύψος στα 2.940 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 3.360 χλστ. και τους εμπρός πίσω προβόλους τα 1.135 και 1.455 χλστ., αντίστοιχα. Το απόβαρο του ΕΤΜ6 είναι στα 3.500 κιλά και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο στα 3.990 κιλά.
Χάρη στις προηγμένες μπαταρίες LiFePO4 χωρητικότητας 126 kWh, η αυτονομία φτάνει μέχρι και τα 200 χλμ. με πλήρες φορτίο. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε μία ώρα (20%-100%) αν συνδεθούν σε έναν DC ταχυφορτιστή 120kW. Τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 150 kW ισχύος και 550 Nm ροπής, ο οποίος προσδίδει στο όχημα τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα και ικανότητα αναρρίχησης 30%.
Στη σύγχρονη καμπίνα κυριαρχούν το μοντέρνο ταμπλό και η LED οθόνη αφής των 10,1 ιντσών. Συναντάμε θερμαινόμενα καθίσματα, πολυλειτουργικό τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.ά. Ιδιαίτερα προσεγμένος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας που περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, Adaptive Cruise Control και ορατότητα 360 μοιρών.Με αυτονομία έως 280 χλμ. το νέο DAF LF Electric
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τον Μάιο θα ξεκινήσει η παραγωγή του ηλεκτρικού DAF LF Electric, το οποίο εμφανίζει μεικτό βάρος 19 τόνων, απόβαρο 7.300 κιλών και ωφέλιμο φορτίο 11.700 κιλών.
Η DAF διευρύνει την ηλεκτροκίνητη γκάμα της και λανσάρει LF Electric σε έκδοση 4x2 μεικτού βάρους 19 τόνων. Πρόκειται για ένα φορτηγό διανομών με μεταξόνιο 5.300 ή 5.850 χλστ., το οποίο έχει απόβαρο 7.300 κιλών και εμφανίζει ωφέλιμο φορτίο 11.700 κιλών.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 340 ίππων είναι της Dana και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 282 kWh, που προσδίδουν στο φορτηγό αυτονομία έως και 280 χλμ.
Το νέο DAF LF Electric εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα της Dana, απόδοσης 250 kW (340 ίπποι) ισχύος (370 kW ή 503 ίπποι η κορυφαία τιμή) και 1.200 Nm (3.700 Nm το peak) ροπής. Ο κινητήρας παίρνει ενέργεια από τελευταίας γενιάς μπαταρίες, τις λεγόμενες λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP: Lithium Ferro Phosphate) οι οποίες έχουν χωρητικότητα 282 kWh (254 kWh η χρησιμοποιούμενη ισχύς). Οι μπαταρίες αυτές δεν περιέχουν κοβάλτιο ή μαγνήσιο, εμφανίζουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, είναι πιο ασφαλείς και συνοδεύονται από 6ετή εγγύηση.
Σύμφωνα με την DAF Trucks, η μέγιστη αυτονομία του νέου DAF LF Electric ανέρχεται σε 280 χλμ., με την εταιρεία να κάνει λόγο για ένα «Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης», το οποίο επιτρέπει στο φορτηγό να φορτίζεται μέσω του κανονικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Με αργή φόρτιση (400V AC, 22 kW, τριφασικό), η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 6,5 ώρες, ενώ η πλήρης φόρτιση (0% - 100%) διαρκεί έως και 12 ώρες. Εάν υπάρχει ειδικός εξοπλισμός, η γρήγορη φόρτιση των μπαταριών (650V DC, 150 kW) διαρκεί 60 λεπτά (20% - 80%) ή 2 ώρες για την πλήρη φόρτιση.
Η ολλανδική εταιρεία δίνει προαιρετικά τη δυνατότητα για έναν ηλεκτρικό δυναμολήπτη (e-PTO) των 400V για την τροφοδοσία βοηθητικού εξοπλισμού, ώστε να μην χρειάζεται γεννήτρια και το DAF LF Electric να παραμείνει ένα ηλεκτρικό φορτηγό διανομών μηδενικών εκπομπών. Κλείνοντας, αναφέρουμε πως το DAF LF Electric εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με την Dana Inc και ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Μάιο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της Leyland Trucks, η οποία όπως και η DAF, ανήκει στον όμιλο PACCAR.Νέο, πιο αποδοτικό, DAF CF Electric
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
H DAF Trucks θα προσφέρει το CF Electric ως τράκτορα με αναβαθμισμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου που έχουν πλέον χωρητικότητα 350 kWh (από 170 kWh).
Μετά τις υβριδικές εκδόσεις του CF, η DAF Trucks ανακοίνωσε πως εξέλιξε και τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της εν λόγω σειράς φορτηγού, που πλέον έχει να επιδείξουν μπαταρίες με σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα σε συνδυασμό με σημαντικά μειωμένο βάρος, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία του οχήματος αλλά και το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει!
Το DAF CF Electric λανσάρεται και ως μονό φορτηγό, με την αυτονομία να φτάνει έως και τα 200 χλμ.
Οι πρώτες δοκιμές εξέλιξης του DAF CF Electric είχαν ξεκινήσει το 2018 με τις προσπάθειες των DAF Trucks & VDL, να έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συστήματος μετάδοσης της κίνησης με την ονομασία «E-Power» που προσέφερε αυτονομία έως και 100 χλμ. στο –αμιγώς ηλεκτροκίνητο- CF.
Οι πωλήσεις του CF Electric ξεκίνησαν τελικά μέσα στο 2019 ωστόσο μέσα στον Σεπτέμβριο η ολλανδική εταιρεία παραγωγής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων ανακοίνωσε πως θα προσφέρει το CF Electric σε εκδόσεις πλαισίου φορτηγού και τράκτορα, με αναβαθμισμένο τύπο μπαταριών ιόντων λιθίου.
Οι εν λόγω μπαταρίες έχουν πλέον χωρητικότητα 350 kWh (από 170 kWh) ενώ την ίδια στιγμή το βάρος τους δεν υπερβαίνει τα 700 κιλά, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση του ωφέλιμου.
Όπως είναι φυσικό, η αυτονομία του οχήματος έχει επίσης διπλασιαστεί και υπερβαίνει τα 200 χλμ. ενώ, δεδομένου ότι η φόρτιση τους σε φορτιστή ισχύος 250 kW, επιτρέπει στο όχημα να πραγματοποιήσει δρομολόγια ακόμη και άνω των 500 χλμ., σε μια ημέρα.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως ο ηλεκτροκινητήρας του DAF CF Electric έχει απόδοση 210 kW και ροπή 2.000 Nm.Το πρωτοπόρο Fuso eCanter
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Fuso eCanter συνεχίζει να καλύπτει άκρως αποδοτικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αστικές διανομές προϊόντων σε μεγαλουπόλεις της ΕΕ.
Μια τριετία μετά την επίσημη παρουσίαση του, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρύ φορτηγό της Daimler Trucks, έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις των επαγγελματιών με τη δυνατότητα πραγματοποίησης γρήγορων, αποδοτικών και προπάντων, άκρως οικολογικών, δρομολογίων εντός της πόλης.
Η μέγιστη αυτονομία του ανέρχεται στα 100 χλμ.
Οι παραγγελίες του έχουν ξεπεράσει τα 200 οχήματα με τα 40 εξ αυτών να αφορούν στην αγορά των ΗΠΑ, 60 οχήματα για την Ιαπωνία και 100+ σε διάφορες πόλεις τις ΕΕ.
Με ωφέλιμο έως και 4,15t. το eCanter είναι σε θέση να καλύψει μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων, τόσο στις αστικές διανομές όσο και στον κλάδο των κατασκευών. Τόσο εξωτερικά όσο και σε ότι αφορά στο εσωτερικό τους, οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του Fuso Canter δεν διαφοροποιούνται από τις συμβατικές, με εξαίρεση φυσικά την απουσία δεξαμενών καυσίμου καθώς αυτές έχουν αντικαταστεί από τις μπαταρίες που απαιτούνται για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Αναλόγως της έκδοσης και της υπερκατασκευής που μπορεί να υποστηρίξει, το νέο Fuso eCanter μπορεί να έχει ωφέλιμο φορτίο έως και 4,5t. ενώ οι έξι μπαταρίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,8 kWh έκαστη, τροφοδοτούν με την απαιτούμενη ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 175 ίππους και μέγιστη ροπή 390 Nm που είναι διαθέσιμη από το πρώτο δευτερόλεπτο. Με συνολικό βάρος 600 κιλών, οι μπαταρίες διασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 100 χλμ. περίπου και με βάση τα δεδομένα που η Daimler Trucks έχει συλλέξει από τις μέχρι στιγμής δοκιμές του εν λόγω μοντέλου, το όφελος σε ότι αφορά τα λειτουργικά έξοδα μιας επιχείρησης, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Fuso Canter, ανέρχεται έως και στα 1.000 ευρώ / 10.000 χλμ.! Στην πράξη, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει ο οδηγός του Fuso eCanter είναι η… αμεσότητα των αντιδράσεων του ηλεκτροκινητήρα στις εντολές του οδηγού και φυσικά η πλήρης απουσία θορύβου κατά την κίνηση του οχήματος, με εξαίρεση φυσικά τα όσα προκύπτουν από την… κύλιση των ελαστικών. Στην παραγωγή το ηλεκτρικό φορτηγό της Irizar
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ξεκινά η μαζική παραγωγή των πρώτων 10 μονάδων του αστικού ηλεκτρικού φορτηγού Irizar ie, σε εκδόσεις 4x2 και 6x2.
Η FCC Medio Ambiente και η Irizar συμφωνούν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή των πρώτων 10 μονάδων του αστικού ηλεκτρικού φορτηγού Irizar ie, μια απόφαση που ήρθε ως απόρροια των θετικών αποτελεσμάτων των δοκιμών που διεξήχθησαν σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις και της ικανοποίησης που εξέφρασαν οι άνθρωποι που τα πήραν στα χέρια τους.
Το Irizar ie διαθέτει μία ιδιαίτερα χαμηλή καμπίνα, η πρόσβαση στην οποία γίνεται μέσω ενός και μόνο σκαλοπατιού, ύψους 370 χλστ.
Σημειώνεται, πως τα εν λόγω φορτηγά της ισπανικής Irizar -η οποία έχει χτίσει το όνομά της ως μια αμαξοποιός εταιρεία κατασκευής λεωφορείων- θα παραχθούν σε εκδόσεις δύο και τριών αξόνων (4x2 και 6x2) και θα δραστηριοποιηθούν στην περισυλλογή απορριμμάτων και στην καθαριότητα των δρόμων (σκούπες). Η έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας αποτελεί το επιστέγασμα της επιτυχούς συνεργασίας τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στις δύο εταιρείες, με την FCC Medio Ambiente να έχει εμπειρία 100 και πλέον χρόνων στις δημοτικές υπηρεσίες.
Σημειώνεται, πως με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, το μηδενικών ρύπων Irizar ie διαθέτει μια ηλεκτρική γραμμή κίνησης ισχύς 230 kW (308 hp), η οποία τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 120 kWh, που του προσδίδουν αυτονομία 200 περίπου χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την Irizar καταναλώνει 50% λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό φορτηγό, ενώ η ισπανική εταιρεία σε προηγούμενη ανακοίνωσή της, είχε αναφέρει πως θα υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης ενός βοηθητικού κινητήρα CNG, σε περίπτωση που ο πελάτης χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία.
Πέραν της καθαρής και σχεδόν αθόρυβης λειτουργίας του, ιδιαίτερα χρήσιμο για την αστική του λειτουργία είναι το γεγονός πως το Irizar ie διαθέτει μία ιδιαίτερα χαμηλή καμπίνα, η πρόσβαση στην οποία γίνεται μέσω ενός και μόνο σκαλοπατιού, ύψους 370 χλστ., γεγονός που καθιστά το φορτηγό το μοντέλο με τη χαμηλότερη είσοδο της αγοράς.
Υπενθυμίζεται, πως το ηλεκτρικό φορτηγό της Irizar είχε πραγματοποιήσει το παγκόσμιό του ντεμπούτο το 2019, στο πλαίσιο του συνεδρίου «SUM» (Sustainable Urban Mobility Congress) του Μπιλμπάο. Το πρώτο πρωτότυπο όχημα είχε χρησιμοποιηθεί στην περισυλλογή καταλοίπων φρούτων σε συνεργασία με την FCC Medio Ambiente. Αξίζει να αναφέρουμε, κλείνοντας, πως το ηλεκτρικό φορτηγό των Ισπανών έχει κερδίσει ήδη μια σειρά σημαντικών βραβείων και διακρίσεων.Το MAN eTGM συμμετέχει σε πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων
To eTGM της MAN Truck & Bus εξελίσσεται συνεχώς μέσω και της συμμετοχής του σε πολλαπλά διεθνή ερευνητικά προγράμματα.
Η MAN Truck & Bus προσφέρει στην γκάμα των ελαφρών φορτηγών της το μοντέλο «eTGM» που μεταξύ άλλων έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις όπως π.χ. το βραβείο «European Transport Award for Sustainability 2020».
Εξελιγμένο βασικά ως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό για αστικές διανομές, το MAN eTGM εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 264 kW (περίπου 360 ίππων) και ροπή 3.100 Nm.
Προκειμένου να διασφαλίζεται η μέγιστη αυτονομία του οχήματος, όλα τα… ενεργοβόρα βοηθητικά συστήματα όπως το σύστημα διεύθυνσης, το A/C κ.ά., ελέγχονται από την κεντρική μονάδα που ελέγχει και την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Την ίδια στιγμή, μέσω της διαδικασίας ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, σημαντικό μέρος της κινητικής του ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική, αυξάνοντας την μέγιστη αυτονομία του eTGM.
Στην παρούσα φάση, το eTGM έχει επιτρέψει στη ΜΑΝ Truck & Bus να συμμετάσχει σε πολλαπλά ερευνητικά προγράμματα που σχετίζονται με τη βελτίωση των διαδικασιών logistics και τη μείωση της ρύπανσης (ατμοσφαιρική και ηχητική) εντός της πόλης, όπως τα «Zero Emission Deliveries» και «ZEUS» (Zero Emission off-peak Urban deliverieS).
Εντυπωσιάζει το ηλεκτρικό Mercedes eActros
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με τις μεγαλύτερες μπαταρίες των 420 kWh, το eActros προσφέρει μέγιστη αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Την παγκόσμια πρεμιέρα του eActros πραγματοποίησε η Mercedes-Benz Trucks, του πρώτου ηλεκτρικού φορτηγού παραγωγής που φέρει το τριάκτινο αστέρι, το οποίο προορίζεται για βαριές διανομές μικρών αποστάσεων. Το βασικό μοντέλο του eActros προβλέπεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής του Wοrth am Rhein (Γερμανία) το προσεχές φθινόπωρο, ύστερα από δοκιμές του λεγόμενου «στόλου καινοτομίας eActros», που ξεκίνησαν το 2018.
Μέγιστο μεικτό βάρος 40 τόνων για το τριαξονικό Mercedes-Benz eActros.
Προεξάρχον χαρακτηριστικό του eActros είναι η μεγάλη αυτονομία που προσφέρει στους υποψήφιους ιδιοκτήτες του, με την μπαταρία του να αποτελείται από τριπλή ή τετραπλή συστοιχία μπαταριών με ενεργειακή χωρητικότητα περίπου 105 kWh η καθεμία. Με αυτόν τον τρόπο, η μέγιστης χωρητικότητας μπαταρία των 420 kWh, υπόσχεται αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα.
«Πρέπει να παραδεχτούμε πως, σε ό,τι αφορά την κλιματική αλλαγή, οι μεταφορές αποτελούν μέρος του προβλήματος. Ταυτόχρονα, όμως, μπορούμε και θα γίνουμε μέρος της λύσης. Κάνουμε την αρχή με το eActros μας. Σχεδιάσαμε και δοκιμάσαμε αυτό το φορτηγό μαζί με τους πελάτες μας, διανύοντας συνολικά πάνω από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros και οι ειδικές υπηρεσίες του αποτελούν ένα μεγάλο βήμα για τη Mercedes-Benz Trucks και τους πελάτες μας προς τις μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα», δήλωσε η Karin Radstrom, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και υπεύθυνη για τη Mercedes-Benz Trucks.
«Με αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα, επιτρεπόμενο μικτό βάρος με ρυμουλκούμενο έως 40 τόνους και δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες με μέγιστη ισχύ 400 kW, το eActros είναι τέλεια εξοπλισμένο για τη διεκπεραίωση των καθημερινών εργασιών των πελατών μας. Παράλληλα με το φορτηγό, οι ψηφιακές υπηρεσίες μας και οι νέες ομάδες eConsulting βοηθούν τους πελάτες μας να μεταβούν στην ηλεκτρική κινητικότητα όσο το δυνατόν πιο εύκολα και ομαλά – για παράδειγμα, δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με την υποδομή φόρτισης, την ενσωμάτωση στόλου ή τον προγραμματισμό διαδρομής», τόνισε ο Andreas von Wallfeld, Επικεφαλής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της Mercedes-Benz Trucks.
Η ηλεκτρική γραμμή κίνησης
Στην καρδιά της τεχνολογίας του ηλεκτρικού φορτηγού βρίσκεται η μονάδα μετάδοσης κίνησης, ένας άκαμπτος ηλεκτρικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχώς 330 kW (442 hp) ισχύος και κορυφαία απόδοση 400 kW (536 hp). Επιπλέον, εάν το όχημα οδηγείται ιδιαιτέρως προνοητικά, μπορεί να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια. Η ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση επανατροφοδοτεί τις μπαταρίες του eActros και είναι ξανά διαθέσιμη προς χρήση από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Οι δύο ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν υψηλή αποδοτικότητα και συνεχή απόδοση ισχύος με υψηλή ροπή εκκίνησης. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή στρέψης από τους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων, διασφαλίζει -σύμφωνα με την εταιρεία- γρήγορη επιτάχυνση, οδηγική άνεση και δυναμική οδήγηση, προσφέροντας περισσότερη ξεκούραση και άνεση από ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό. Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα κατά την αλλαγή κατεύθυνσης.
Σημειώνεται, πως στη λειτουργία πλήρους φορτίου, ο θόρυβος για τους οδηγούς μέσα στην καμπίνα είναι μειωμένος κατά 10 dB, φτάνοντας έτσι σχεδόν στο ήμισυ της αντιληπτής έντασης θορύβου. Χάρη στη χαμηλή στάθμη θορύβου, είναι εφικτές και οι νυχτερινές παραδόσεις. Επίσης, σε αντίθεση με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό, οι κραδασμοί είναι αισθητά λιγότεροι. Το eActros φορτίζεται με έως 160 kW: Όταν συνδέεται σε έναν κανονικό σταθμό φόρτισης 400A DC, οι τρεις συστοιχίες μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20 έως το 80%.
Υψηλό επίπεδο ασφάλειας
Τα πολλαπλά στοιχεία εξοπλισμού και συστήματα του eActros προσφέρουν υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας για όλους. Για παράδειγμα, ειδικά στοιχεία απορρόφησης σύγκρουσης με προφίλ αλουμινίου προφυλάσσουν τις μπαταρίες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενώ οι ενσωματωμένοι αισθητήρες μπορούν να ανιχνεύουν τον κίνδυνο σύγκρουσης. Σε τέτοια περίπτωση, η μπαταρία υψηλής τάσης απομονώνεται αυτόματα από το υπόλοιπο όχημα. Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη διακοπή υψηλής τάσης ανά πάσα στιγμή μέσα στην καμπίνα.
Στο μεταξύ, για να διασφαλιστεί ότι οι άλλοι χρήστες του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες, μπορούν να αντιληφθούν ευκολότερα το όχημα, το eActros παραδίδεται με εργοστασιακό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος (AVAS). Επιπλέον, το Sideguard Assist, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του eActros, φροντίζει για επιπλέον ασφάλεια όταν το όχημα αλλάζει κατεύθυνση. Αλλο ένα σύστημα υποβοήθησης του βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist πέμπτης γενιάς (ΑΒΑ 5) με αναγνώριση πεζών. Έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου σύγκρουσης τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους.
Παράλληλα, δοκιμασμένα χαρακτηριστικά όπως το MirrorCam και το Multimedia Cockpit Interactive, συμπεριλήφθηκαν στον βασικό εξοπλισμό, καθιστώντας τη ζωή του επαγγελματία οδηγού σημαντικά ευκολότερη και ποιοτικότερη.
Προετοιμάζεται για το 2022 το νέο Mercedes-Benz eEconic
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Mercedes-Benz eEconic χάρη στις μηδενικές εκπομπές ρύπων του θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης εντός των πόλεων.
Ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχεδιαστικά αλλά με εξαιρετικές δυνατότητες, φορτηγό της Mercedes-Benz Trucks, το Econic, αναμένεται να αποκτήσει –και αυτό- την πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του με την ονομασία «eEconic».
Το eEconic βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης του με την έναρξη της παραγωγής να τοποθετείται χρονικά μέσα στο 2022.
Με βάση τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, το eEconic θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αντίστοιχη –πλήρως ηλεκτροκίνητη- έκδοση του Actros («eActros») ενώ, εντός του 2021 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές εξέλιξης του, με τη Mercedes-Benz Trucks να αναφέρει πως η μαζική του παραγωγή θα ξεκινήσει από το 2022.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες, το Econic αποτελεί μια από τις πλέον κατάλληλες επιλογές φορτηγού για χρήση σε ενδοαστικές μεταφορές πάσης φύσεως ενώ εξαιρετικές είναι οι επιδόσεις του σε εφαρμογές όπως π.χ. η αποκομιδή απορριμμάτων. Ειδικά σε αυτήν την περίπτωση, η ηλεκτροκίνητη έκδοση του θα μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα σε ότι αφορά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και του κόστους χρήσης δεδομένου ότι, τα εν λόγω δρομολόγια δεν είναι συνήθως μεγαλύτερα των 100 χλμ. ενώ περιλαμβάνουν πολλαπλές στάσεις κατά τη διάρκεια τους, γεγονός που μεταφράζεται σε βέλτιστη απόδοση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος και άρα, περαιτέρω αύξηση της μέγιστης αυτονομία του οχήματος.
Παράλληλα, η ειδικά σχεδιασμένη «DirectVision» καμπίνα του οδηγού με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το ιδιαίτερα χαμηλό δάπεδο, διασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό ενώ παράλληλα, το έργο του συνεπικουρείται από προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας όπως το «Sideguard Assist».
Σε σχετικές του δηλώσεις, η επικεφαλής του τμήματος E-Mobility του Ομίλου Daimler για τον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, κ. Gesa Reimelt, ανέφερε πως: «… Στόχος μας στη Daimler Trucks & Buses είναι να προσφέρουν όλα τα νέα επαγγελματικά μας οχήματα σε εκδόσεις με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε όλες τις βασικές αγορές, έως το 2039. To eEconic αναμένεται να αποτελέσει μια εξ αυτών των προτάσεων».
Στο τέλος του χρόνου το ηλεκτρικό Nikola Tre
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι IVECO και Nikola θα ξεκινήσουν την παραγωγή του ηλεκτρικού (μπαταρίας) φορτηγού, Nikola Tre.
Στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Ουλμ της Γερμανίας, θα ξεκινήσει η παραγωγή μέχρι το τέλος του έτους, του ηλεκτρικού φορτηγού μπαταρίας (BEV), Nikola Tre, που θα κατασκευάζουν από κοινού οι IVECO και Nikola Corporation, με τις πρώτες μονάδες του οχήματος να παραδίδονται σε επιλεγμένους πελάτες στις ΗΠΑ το 2022. Στην ίδια μονάδα, το φορτηγό θα λανσαριστεί και σε ηλεκτρική έκδοση κυψελών καυσίμου (FCEV), με το εν λόγω Nikola Tre να αναμένεται να περάσει στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2023.
Μέχρι και 1.000 ανά βάρδια Nikola Tre θα παράγονται ετησίως στο εργοστάσιο του Ουλμ της Γερμανίας.
Σημειώνεται, πως με έκταση 50.000 τ.μ., εκ των οποίων τα 25.000 τ.μ. είναι χτισμένα, η μονάδα παραγωγής του Ουλμ διαθέτει μια τελική διαδικασία συναρμολόγησης που έχει σχεδιαστεί για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό το εργοστάσιο αντιπροσωπεύει μια κοινή επένδυση της IVECO και της Nikola και σε αυτό εμπλέκονται 160 προμηθευτές, από την αρχή έως το τέλος της διαδικασίας. Η γραμμή παραγωγής αναμένεται προς το παρόν να είναι ικανή να κατασκευάζει ετησίως περίπου 1.000 μονάδες ανά βάρδια, ενώ προβλέπεται η παραγωγική του δυνατότητα να ενισχυθεί προοδευτικά τα επόμενα χρόνια. Η μονάδα θα λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές του προγράμματος «World Class Manufacturing», με στόχο την επίτευξη μηδενικών αποβλήτων, μηδενικών ατυχημάτων, μηδενικών βλαβών και μηδενικών αποθεμάτων.
Υπενθυμίζεται πως το Nikola Tre στηρίζεται στο IVECO S-WAY και διαθέτει έναν ηλεκτρικό άξονα, στην εξέλιξη του οποίου έχει συνδράμει μία ακόμα εταιρεία του ομίλου CNH Industrial, η FPT Industrial, η οποία έχει αναλάβει και την παραγωγή του. Υπεύθυνη για την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και κυψελών καυσίμου είναι η Nikola, ενώ πολλά μέρη του φορτηγού προέρχονται από την Bosch. Από κοινού, οι ομάδες των εταιρειών σχεδίασαν μία αρθρωτή πλατφόρμα, στην οποία μπορεί να φιλοξενηθεί τόσο μια ηλεκτρική γραμμή κίνησης με βάση της μπαταρίες όσο και με κυψέλες καυσίμου (υδρογονοκίνηση), οι οποίες θα βοηθήσουν στην επέκταση της αυτονομίας του φορτηγού.
Logistics στο λιμάνι του Αμβούργου
Στο μεταξύ, η IVECO και η Nikola Corporation στο περιθώριο της παρουσίασης της μονάδας του Ουλμ, ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας (MoU) με τον φορέα του λιμένα Αμβούργου (HPA). Σε αυτό το πλαίσιο, θα παραδοθούν στο γερμανικό λιμάνι σε δύο δόσεις μέσα στο επόμενο έτος, μέχρι και 25 μονάδες του Nikola Tre.
Η πρώτη φάση της συνεργασίας περιλαμβάνει τη δοκιμή των ηλεκτρικών φορτηγών της Nikola στις μεταφορές και στα logistics που λαμβάνουν χώρα στο λιμάνι, ενώ θα εξεταστεί και η απόδοση των συστημάτων ταχείας φόρτισης. Σε δεύτερο χρόνο, τα εν λόγω ηλεκτρικά φορτηγά θα ενσωματωθούν πλήρως στις λιμενικές λειτουργίες, θα εγκατασταθούν οι υποδομές φόρτισης και θα παρέχεται η επιτόπου υποστήριξη των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων αυτών προς τους μεγάλους προμηθευτές. Σημειώνεται, πως τα οχήματα που θα παρέχονται σε αυτές τις δύο φάσεις θα αφορούν στην αμερικάνικη έκδοση του Nikola Tre, με ειδικές άδειες για τη λειτουργία εντός λιμένα.Νέο ηλεκτρικό φορτηγό Renault 19 τόνων
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Μετά την έκδοση μεικτού βάρους 26 τόνων, το ηλεκτρικό Renault Trucks D Wide Z.E. αποκτά και μια εκδοχή 19 τόνων.
Η Renault Trucks συνεχίζει να διευρύνει τη γκάμα της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της και μετά το χαμηλής εισόδου D Wide Z.E. Low Entry Cab, λανσάρει τη νέα έκδοση των 19 τόνων, η οποία έρχεται να τοποθετηθεί στις ήδη υπάρχουσες των D Z.E. και D Wide Z.E. που έχουν μεικτό βάρος 16 και 26 τόνων, αντίστοιχα.
Οι επιλογές σε μεταξόνια για το Renault Trucks D Wide Z.E. ξεκινούν από τα 3.900 χλστ. και φτάνουν έως τα 6.800 χλστ.
Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία -που αποτελεί μέλος του Volvo Group- προσφέρει στους υποψήφιους πελάτες της περισσότερες επιλογές σε μεταξόνια και τη δυνατότητα ειδικής σύνδεσης του φορτηγού με τον ψυχόμενο θάλαμο.
Σημειώνεται, πως η παραγωγή του 2αξονικού, 19τονου ηλεκτρικού φορτηγού ξεκίνησε ήδη στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Blainville-sur-Orne, όπου κατασκευάζονται και οι υπόλοιπες εκδόσεις των D Z.E. και D Wide Z.E. Επιπλέον, η Renault Trucks προσφέρει μια νέα επιλογή για σύνδεση ψυγείου, ένα σύστημα που παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια για τον θάλαμο απευθείας από τις μπαταρίες των 600 V του ηλεκτρικού φορτηγού. Τέλος, για βελτιωμένη ικανότητα ελιγμών, η εταιρεία επέκτεινε τη γκάμα των διαθέσιμων μεταξονίων για τα D Ζ.Ε. και D Wide Z.E., με τις επιλογές να ξεκινούν από τα 3.900 και να φτάνουν μέχρι και τα 6.800 χλστ.
Με πλήρως ηλεκτρική γκάμα η Renault Trucks
Έτσι, πλέον τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών φορτηγών της Renault Trucks έχουν ως εξής:
Renault Trucks D Wide Z.E. - Μεικτό βάρος: 19 ή 26 τόνοι
- Διαθέσιμα μεταξόνια: 3.900, 4.100, 4.300, 4.500, 4.750, 5.000, 5.250, 5.500, 5.800, 6.100 και 6.800 χλστ
- Ισχύς ζεύγους ηλεκτροκινητήρων: 370 kW (συνεχής απόδοση 260 kW)
- Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρων: 850 Nm
- Μέγιστη ροπή άξονα: 28 kNm
- Κιβώτιο: Δύο σχέσεων
- Χωρητικότητα μπαταριών λιθίου: 200 kWh και 265 kWh
- Αυτονομία: 100 χλμ. (απορριμματοφόρα) έως 180 χλμ. (διανομές)
Renault Trucks D Z.E. - Μεικτό βάρος: 16 τόνοι
- Διαθέσιμα μεταξόνια: 4.400 και 5.300 χλστ
- Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 185 kW (συνεχής απόδοση 130 kW)
- Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 425 Nm
- Μέγιστη ροπή άξονα: 16 kNm
- Κιβώτιο: Δύο σχέσεων
- Χωρητικότητα μπαταριών λιθίου: 200 kWh και 265 kWh
- Αυτονομία: έως και 400 χλμ.
Ηλεκτρικό και Υβριδικό Scania
Ντεμπούτο στα ηλεκτροκίνητα φορτηγά έκανε πριν από λίγο καιρό η Scania, λανσάροντας το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο προσφέρεται στις εκδόσεις καμπίνας «L» και «P». Διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 230 kW (310 hp) και ροπής 2.200 Nm. Στη βασική του έκδοση, το ηλεκτρικό φορτηγό διατίθεται με πέντε μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 165 kWh, που του χαρίζουν αυτονομία έως και 130 χλμ. Οι υποψήφιοι αγοραστές που θα επιλέξουν τις εννέα συστοιχίες μπαταριών των 300 kWh, θα έχουν μέγιστη αυτονομία 250 χλμ.
Σχεδόν 100 λεπτά φόρτισης σε έναν σταθμό των 130 kW απαιτούν οι μεγάλες μπαταρίες των 300 kWh, για να προσδώσουν στο ηλεκτρικό Scania μέγιστη αυτονομία 250 χλμ.
Λιγότερο από 55 λεπτά διαρκεί η πλήρωση των μικρών μπαταριών -μέσω βύσματος CCS-σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης των 130 kW, ενώ για τις μεγάλες μπαταρίες απαιτούνται σχεδόν 100 λεπτά. Σημειώνεται, πως σε συμφωνία με τον γαλλικό όμιλο ενέργειας, ENGIE, η Scania προσφέρει σε 13 ευρωπαϊκές χώρες ολοκληρωμένες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, της εταιρείας EVBox.
Όσον αφορά στο υβριδικό φορτηγό της Scania που φορτίζει τις μπαταρίες του στην πρίζα, αυτό λανσάρεται επίσης στις εκδόσεις καμπίνας «L» και «P». Ο 9λιτρος κινητήρας πετρελαίου απόδοσης 280-360 ίππων, πλαισιώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 115 kW (155 hp), με το υβριδικό σύστημα να περιλαμβάνει ακόμα και τρεις συστοιχίες μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 90 kWh. Η φόρτιση στο 80% μέσω καλωδίου CCS σε έναν φορτιστή συνεχούς ρεύματος των 95 kW, πραγματοποιείται σε περίπου 35 λεπτά. Χάρη στην τεχνολογία «Scania Zone», το φορτηγό αλλάζει αυτόματα από τον συμβατικό στον ηλεκτρικό κινητήρα, κάθε φορά που εισέρχεται σε ζώνες χαμηλών ρύπων.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως η Scania επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση και σε αυτό το πλαίσιο, πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει η ανέγερση της μονάδας κατασκευής μπαταριών, η οποία θα βρίσκεται στο εργοστάσιό της, στο Sodertalje της Σουηδίας. Παράλληλα, η εταιρεία κατασκευάζει ένα εργαστήριο, στο οποίο θα δοκιμάζει τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της οχημάτων.
Tevva Truck: Η Μ. Βρετανία στα καλύτερά της
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Tο ηλεκτρικό Tevva Truck μεικτού βάρους 7,5 τόνων, θα κατασκευάζεται από τον Ιούλιο του 2022.
Η αφρόκρεμα της Μ. Βρετανίας βρίσκεται πίσω από το Tevva Truck, το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό φορτηγό της χώρας. Και εξηγούμαστε: Είναι κατασκευασμένο από μια ομάδα με επικεφαλής τον Ken Scott, πρώην αρχιμηχανικό τόσο στην Bentley όσο και στην Alexander Dennis (ADL). Την υπογραφή της μορφής του πρώτου φορτηγού της Tevva βάζει ο Dale Grewer, πρώην επικεφαλής σχεδίασης στην Jaguar Land Rover.
Αυτονομία 250 χλμ. για την έκδοση BEV και φόρτιση σε μία ώρα, με το Tevva Truck να προετοιμάζεται και σε μια έκδοση κυψελών καυσίμου (REX) με εμβέλεια 500 χλμ.
Σημειώνεται, δε, ότι το Tevva Truck θα κατασκευάζεται από τον Ιούλιο του 2022 σε μια ολοκαίνουργια μονάδα έκτασης 11.000 τ.μ. στην περιοχή «London Thames Freeport», που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το κεντρικό Λονδίνο. Στο εργοστάσιο που ονομάζεται «Tevva London» απασχολούνται ήδη 60 άτομα, ενώ στους προσεχείς 24 μήνες θα προσληφθούν 1.000 εξειδικευμένοι υπάλληλοι. Στόχος είναι μέχρι το 2023 να παράγονται ετησίως περί τα 3.000 φορτηγά.
Για να περάσουμε και στην ουσία του πράγματος, το Tevva Truck έχει μεικτό βάρος 7,5 τόνων, μεταξόνιο 4.815 χλστ. και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 16 ευρωπαλέτες, προσφέροντας ωφέλιμο φορτίο άνω των δύο τόνων. Σύμφωνα με την εταιρεία, εμφανίζει συγκρίσιμο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) με ένα diesel φορτηγό. Η ισοτιμία επιτυγχάνεται σε περίπου 3.000 χιλιόμετρα ή όταν καταναλώνονται 500 λίτρα ντίζελ τον μήνα.
Το Tevva Truck προσφέρει αυτονομία έως και 250 χλμ. στην ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας (BEV). Ωστόσο, θα υπάρξει και μία έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας «REX», ένα υδρογονοκίνητο φορτηγό κυψελών καυσίμου, το οποίο υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 500 χλμ., καθώς διαθέτει μικρά «fuel-cells» τα οποία φορτίζουν τις μπαταρίες εν κινήσει. Αξίζει να αναφερθεί, πως η βρετανική εταιρεία δοκιμάζει ήδη τεχνολογίες που θα καθιστούν δυνατή τη φόρτιση των μπαταριών σε μόλις μία ώρα, επιτρέποντας στο φορτηγό να απασχολείται ακόμα και σε δύο βάρδιες ημερησίως.
Σημειώνεται, πως απαιτήθηκαν επτά χρόνια εξέλιξης για τη δημιουργία του Tevva Truck, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 350.000 χλμ. δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες εργασίας. Οι προ-παραγγελίες ξεκίνησαν ήδη και οι παραδόσεις των φορτηγών θα αρχίσουν στο 2ο μισό του επόμενου έτους. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως στα σχέδια της εταιρείας είναι να κατασκευάσει μια γκάμα ηλεκτρικών -BEV και REX- φορτηγών μεικτού βάρους έως και 19,5 τόνων, τα οποία θα εξάγονται στις αγορές της Ευρώπης και της Μ. Ανατολής.Έτοιμο το ηλεκτρικό Volta Zero των 16 τόνων
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Αυτή είναι η τελική μορφή του ηλεκτρικού Volta Zero των 16 τόνων, το οποίο υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 200 χλμ. και φόρτιση σε μία ώρα.
Η σουηδική εταιρεία Volta Trucks, παρουσίασε επίσημα το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, φορτηγό της με την ονομασία «Zero» το οποίο, χάρη στις πολλαπλές τεχνολογικές (και όχι μόνο) καινοτομίες που ενσωματώνει, υπόσχεται να αλλάξει άρδην τις εμπορευματικές αστικές μεταφορές.
Από το τέλος του 2022, η παραγωγή του Volta Zero θα ξεκινήσει στο Στάγιερ της Αυστρίας, με το ηλεκτρικό φορτηγό, εκτός από την έκδοση των 16 τόνων, να σχεδιάζεται να αποκτήσει και εκδοχές μεικτού βάρους 7,5, 12 και 18 τόνων.
Μια από τις σημαντικότερες διαφοροποιήσεις του Zero σε σχέση με τα υπόλοιπα, συμβατικά, ελαφρά φορτηγά που συναντάμε στους δρόμου σήμερα είναι πως φέρει –κατά 90%- λιγότερα μηχανικά μέρη! Παράλληλα, η απουσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και του παραδοσιακού συστήματος μετάδοσης της κίνησης, επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Volta Trucks να εξελίξουν από… λευκό χαρτί τη σχεδίαση του αμαξώματος, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή σε σχεδίαση και δυνατότητες καμπίνα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο οδηγός εδράζεται πλέον αρκετά πιο χαμηλά (και στο κέντρο της καμπίνας) σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά φορτηγά, με το κεφάλι του να βρίσκεται ουσιαστικά σε ύψος της τάξης των 1,8μ. από το οδόστρωμα.
Αυτό σε συνδυασμό με το άμεσο περιφερειακό οπτικό πεδίο των 220 μοιρών (που διευρύνεται στις 360 μοίρες) χάρη σε ειδικές κάμερες, διασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την κίνηση του για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και κυρίως τους πιο ευάλωτους.
Σημαντικές λύσεις σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα έρχεται να δώσει η νέα σχεδίαση που υιοθετεί το Volta Zero (όπως προαναφέραμε) ενώ την ίδια στιγμή, μια πληρέστατη γκάμα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού «ADAS» (Advanced Driver Assistance Systems) όπως τα Active Steering, Road Sign Assist, Reversing Assistant (με κάμερες οπισθοπορείας), Lane Change Assist, Lane Departure Warning κ.ά., είναι διαθέσιμο στον εξοπλισμό του.
Πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες σε όλους τους τομείς
Μια από τις βασικές διαφοροποιήσεις του Volta Zero σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατική ή μη φορτηγά είναι πως το αμάξωμα του και η δομή των τοιχωμάτων της καρότσας του αποτελούνται από ένα νέο υλικό με την ονομασία «Flax» που βασίζεται μεταξύ άλλων σε φυτικές ίνες και βιοδιασπώμενο ρετσίνι. Το εν λόγω υλικό έχει εξελιχθεί από την ελβετική εταιρεία Bcomp και είναι εξαιρετικά ελαφρύ και εφάμιλλο σε αντοχή και ιδιότητες με τα ανθρακονήματα. Ωστόσο, σε όλο το στάδιο της παραγωγής του εκλύονται 75% λιγότερες εκπομπές CO2 ενώ, στο τέλος του κύκλου ζωής του, μπορεί να καεί (στο πλαίσιο των βασικών διαδικασιών διαχείρισης των απορριμάτων) παράγοντας θερμότητα που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί.
Τέλος, σε περίπτωση ατυχήματος, τα μέρη του οχήματος που αποτελούνται από το υλικό Flax, έχουν την ίδια συμπεριφορά και αντοχή με τον συμβατικό χάλυβα!
Μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία του Volta Zero είναι πως ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήριος (πίσω) άξονας, είναι ενοποιημένα σε μία ιδιαίτερα συμπαγή σε διαστάσεις μονάδα με την ονομασία «e-Axle». Αυτό επιτρέπει την έδραση των μπαταριών του (χωρητικότητας 160 – 200 kWh) εντός του πλαισίου, αυξάνοντας την προστασία τους σε όλες τις περιπτώσεις. Η μέγιστη αυτονομία του Volta Zero ανέρχεται στα 150 – 200 χλμ.
Σε ότι αφορά στις διαστάσεις και τις μεταφορικές του δυνατότητες, ο νέος αυτός τύπος φορτηγού έχει μεικτό βάρος 16t. και μπορεί να υποστηρίξει στο εσωτερικό του ωφέλιμο φορτίο έως και 8.600 κιλών. Αντίστοιχα στις εκδόσεις με κιβωτάμαξα, ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 37,7κ.μ. και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 16 ευρωπαλέτες.
Το μήκος του αμαξώματος του ανέρχεται στα 9,46μ., το πλάτος στα 2,55μ. και το ύψος στα 3,47μ. αντίστοιχα. Με βάση όλα τα παραπάνω, οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναφέρουν πως το νέο Volta Zero θα είναι σε θέση να αντικαταστήσει το μεταφορικό έργο που προσφέρουν 3 – 4 ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος έως 3,5t., εκπέμποντας φυσικά μηδενικούς ρύπους και θόρυβο κατά τη λειτουργία του.
Έτοιμη η έκδοση παραγωγής
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως δύο και πλέον χρόνια χρειάστηκε η Volta Trucks, για να φτάσει από την πρωτότυπη εκδοχή στην έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού Volta Zero μεικτού βάρους 16 τόνων, με τη σουηδική εταιρεία να αναθέτει στη βρετανική Astheimer Design τη δημιουργία της μορφής του οχήματος αστικών διανομών μηδενικών ρύπων.
Η παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες, ενώ οι πρώτες μονάδες σχεδιάζεται να ξεκινήσουν να δοκιμάζονται στην πράξη από τις αρχές του νέου έτους. Αρχικά, τα τεστ θα πραγματοποιήσουν οι μηχανικοί της Volta Trucks, ενώ στα μέσα του 2022 τη σκυτάλη θα πάρουν πελάτες της Volta Trucks, προκειμένου να εξασφαλιστεί πως το τελικό μοντέλο παραγωγής θα πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας και απόδοσης που απαιτούνται.
Αυτονομία 200 χλμ. για το νέο Volvo FΕ Electric
Το νέο Volvo FE Electric θα προσφέρεται σε πολλές παραλλαγές για διάφορους τύπους μεταφορικών εργασιών με τη νέα καμπίνα χαμηλής εισόδου της μάρκας.
Η Volvo Trucks δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων λύσεων, τόσο αμιγώς ηλεκτρικών όσο και με σύστημα κυψελών καυσίμου (fuel-cells) με καύσιμο το υδρογόνο, για το σύνολο της γκάμας των βαρέων επαγγελματικών της οχημάτων. Συγκεκριμένα έχει ανακοινωθεί επίσημα πως από το 2022 οι ευρωπαίοι μεταφορείς θα μπορούν αποκτήσουν όλα της μοντέλα και σε σχετικές εκδόσεις. Ωστόσο, η αρχή έχει ήδη γίνει από πέρυσι με τα μοντέλα FE & FL Electric.
Το πρώτο Volvo FE Electric, ένα απορριμματοφόρο του οποίου η κατασκευή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αμαξωμάτων της Ευρώπης, τη Faun έχει τεθεί σε κανονική χρήση από τις αρχές του 2019 στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, το Αμβούργο.
Σημειώνεται πως, το νέο Volvo FE Electric θα προσφέρεται σε πολλές παραλλαγές για διάφορους τύπους μεταφορικών εργασιών με τη νέα καμπίνα χαμηλής εισόδου της Volvo, η οποία σύμφωνα με τη ανακοίνωση της εταιρείας διευκολύνει την είσοδο στην καμπίνα και την έξοδο από αυτήν, και παρέχει στον οδηγό εποπτική θέα προς πάσα κατεύθυνση. Επιπλέον, η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να βελτιστοποιηθεί με βάση τις εκάστοτε ανάγκες και η φόρτιση μπορεί να γίνεται είτε μέσω του ρεύματος δικτύου ή σε σταθμούς ταχείας φόρτισης.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το νέο Volvo FE Electric έχει σχεδιαστεί για βαρύτερες χρήσεις αστικών διανομών και μεταφοράς απορριμμάτων με μικτά βάρη μέχρι 27 τόνους.
Στοιχεία για το Volvo FE Electric
- Πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό διανομών, αποκομιδής απορριμμάτων και άλλων εφαρμογών σε αστικές συνθήκες, ΜΒΟ 27 τόνων.
- Παραγωγή/μετάδοση ισχύος: Δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 503 ίππων ή αλλιώς 370 kW (353 άλογα ή 260 kW η συνεχής αποδιδόμενη ισχύς) με σύστημα μετάδοσης δύο ταχυτήτων της Volvo.
- Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρων 850 Nm.
- Μέγιστη ροπή οπίσθιου άξονα 28 kNm.
- Αποθήκευση ενέργειας: Μπαταρίες ιόντων λιθίου, 200–300 kWh.
- Αυτονομία: Μέχρι 200 χλμ.
- Φόρτιση: Διατίθενται δύο διαφορετικά συστήματα φόρτισης CCS2: Μέγιστη ισχύς φόρτισης 150 kW DC. Φόρτιση χαμηλής ισχύος: Μέγιστη ισχύς φόρτισης 22 kW ΑC.
- Χρόνος φόρτισης: Από άδειες έως πλήρως φορτισμένες μπαταρίες (300 kWh): CCS2 150 kW περ. 1,5 ώρα, Φόρτιση χαμηλής ισχύος περ. 10 ώρες.
Volvo FL Electric: To 1o της σουηδικής εταιρείας
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο Volvo FL Electric που θα λανσαριστεί στην ΕΕ μέσα στο 2019, μπορεί να επιχειρήσει με άνεση κατά τη διάρκεια της νύχτας λόγω των –σχεδόν- μηδενικών εκπομπών θορύβου κατά τη λειτουργία του.
Το ελαφρύ φορτηγό FL ήταν το πρώτο της Volvo Trucks που παρουσιάστηκε σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (Electric) πίσω στο 2019, με τον πρόεδρο της εταιρείας, κ. Claes Nilsson, να αναφέρει σχετικά: «… Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι με την παρουσίαση του πρώτου από σειρά πλήρως ηλεκτροκίνητων φορτηγών, έτοιμων να παραδοθούν για κανονική κυκλοφορία. Με αυτό το μοντέλο, επιτρέπουμε στις πόλεις που στοχεύουν στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, να επωφεληθούν από τα οφέλη των μεταφορών με ηλεκτροκίνητα φορτηγά».
Παράλληλα, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, του επιτρέπουν να χρησιμοποιείται ακόμη και σε στεγασμένους χώρους!
Λόγω των μηδενικών εκπομπών ρύπων του, ένα όχημα όπως το νέο Volvo FL Electric μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε στεγασμένους σταθμούς διακίνησης εμπορευμάτων και σε ζώνες χαμηλής περιβαλλοντικής όχλησης.
Παράλληλα, οι σχεδόν μηδενικές εκπομπές θορύβου κατά τη λειτουργία του, συντελούν σε ευκαιρίες εκτέλεσης περισσότερων εργασιών – δρομολογίων κατά τη διάρκεια της νύχτας, περιορίζοντας έτσι τον κυκλοφοριακό φόρτο στο οδικό δίκτυο μιας μεγαλούπολης κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Χαρακτηριστικά είναι μάλιστα τα αποτελέσματα του πρόσφατου ερευνητικού προγράμματος «Off Peak City Distribution» στο οποίο συμμετείχε η Volvo Trucks, με αντικείμενο την πραγματοποίηση αστικών διανομών εκτός των ωρών αιχμής, όπου αποδείχθηκε πως τα φορτηγά που επιχειρούσαν κατά τις διάρκεια των νυχτερινών ωρών, ήταν σε θέση να επιτελέσουν το έργο τους στο 1/3 του χρόνου που απαιτούνταν για την ίδια δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε πως η σουηδική εταιρεία συγκαταλέγεται μεταξύ των πρωτοπόρων σε ζητήματα ηλεκτροκίνησης αναφορικά με τα βαρέα επαγγελματικά της οχήματος καθώς, π.χ. η Volvo Buses έχει ήδη να επιδείξει περισσότερες από 4.000 πωλήσεις ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από το 2010.
Για τον λόγο αυτό, το νέο Volvo FL Electric θα βασίζεται σε πολλαπλές, δοκιμασμένες και αξιόπιστες λύσεις ενώ έχει δοκιμαστεί διεξοδικά από την αρχή, χωρίς να παραβλέπουμε πως θα υποστηρίζεται από το ευρύ δίκτυο πωλήσεις, service και προμήθειας ανταλλακτικών της Volvo Trucks σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Το νέο Volvo FL Electric με μια ματιά
Η πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του Volvo FL θα έχει μεικτό βάρος 16t. και θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 185 kW (252 ίπποι περίπου), με μέγιστη ροπή 425 Nm αντίστοιχα.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου με δύο σχέσεις ενώ, για την απαιτούμενη ενέργεια φροντίζουν 2 – 6 μπαταρίες ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 100 – 300 kWh.
Με βάση τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η μέγιστη αυτονομία του οχήματος ανέρχεται στα 300 χλμ. ενώ, αναλόγως του δικτύου ηλεκτροδότησης που υποστηρίζει τον σταθμό φόρτισης του οχήματος, η πλήρωση των μπαταριών επιτυγχάνεται σε 1 – 2 (ταχεία διαδικασία) έως και 10 ώρες. Τα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα τρία νέα ηλεκτρικά Volvo Trucks, FM, FMX και FH Electric θα ξεκινήσουν να παράγονται από του χρόνου.
Ήταν προς τα τέλη του 2019, όταν είχε ξεκινήσει η παραγωγή των Volvo FL Electric και Volvo FE Electric, δύο ηλεκτρικών φορτηγών που προορίζονται για αστικές επιχειρήσεις μηδενικών ρύπων. Στη συνέχεια, η Volvo Trucks άρχισε να δοκιμάζει τα ηλεκτρικά βαρέα μοντέλα της FM και FMX Electricγια τον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ πρόσφατα -σε συνεργασία με την DHL-έβγαλε στον δρόμο για τις πρώτες δοκιμές, την ηλεκτρική ναυαρχίδα της, Volvo FH Electric.
Η εξέλιξη του Volvo FH Electric πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη DHL.
Οι πωλήσεις των τριών νέων βαρεών ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo Trucks θα ξεκινήσουν αργότερα φέτος, ενώ η μαζική παραγωγή τους για την Ευρώπη θα ξεκινήσει μέσα στο επόμενο έτος. Παράλληλα, η σουηδική εταιρεία από τα τέλη της περασμένης χρονιάς, έχει πραγματοποιήσει στις ΗΠΑ, το εμπορικό λανσάρισμα του Volvo VNR Electric, κάτι που σημαίνει πως με έξι συνολικά ηλεκτρικά φορτηγά σε Ευρώπη και Β. Αμερική, η εταιρεία διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα μηδενικών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας.Έως 44 τόνοι και αυτονομία 300 χλμ.
Σύμφωνα με τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδωσε στη δημοσιότητα η Volvo Trucks, τα Volvo FH, FM και FMX Electric θα εμφανίζουν μεικτό βάρος συνδυασμού (GCW) έως 44 τόνους. Θα εξοπλίζονται με ηλεκτρικό κινητήρα συνεχούς ισχύος 490 kW και μέγιστης ροπής 2.400 Nm, ο οποίος θα τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας έως 540 kWh, που θα προσδίδουν στα ηλεκτρικά φορτηγά αυτονομία έως και 300 χιλιομέτρων.
Υπενθυμίζεται, πως το Volvo FE Electric έχει μεικτό βάρος συνδυασμού 27 τόνων και προορίζεται για τοπικές και αστικές διανομές, καθώς και τη μεταφορά αποβλήτων. Φέρει ηλεκτρικό κινητήρα με συνεχή ισχύ 330 kW και μέγιστη ροπή έως 850 Nm, που παίρνει ενέργεια από μπαταρίες έως 264 kWh, οι οποίες του προσδίδουν μέγιστη αυτονομία 200 χλμ. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται το Volvo FL Electric των 16 τόνων, που εξοπλίζεται με μπαταρίες έως και 396 kWh, οι οποίες είναι αρκετές για την επίτευξη μιας αυτονομίας μέχρι και 300 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει συνεχή ισχύ 165 kW και μέγιστη ροπή έως 425 Nm.
«Ολοένα και περισσότερες εταιρείες μεταφορών συνειδητοποιούν ότι πρέπει να ξεκινήσουν τώρα το ταξίδι τους στην ηλεκτροκίνηση, τόσο με γνώμονα το περιβάλλον όσο και για ανταγωνιστικούς λόγους, για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των πελατών για βιώσιμες μεταφορές. Με την ευρεία και βαθιά σειρά προϊόντων της Volvo Trucks, είναι απολύτως εφικτό για πολύ περισσότερες εταιρείες μεταφορών να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο RogerAlm, Πρόεδρος της Volvo Trucks. Ικανά για το 45% των εμπορευματικών μεταφορών
Έχοντας αυτονομία έως και 300 χλμ., η γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo Trucks μπορεί να καλύψει σχεδόν τις μισές από τις εμπορευματικές μεταφορές που πραγματοποιούνται σήμερα στην Ευρώπη.
Το συμπέρασμα αυτό απορρέει από έρευνες όπως οι τελευταίες στατιστικές της Eurostat για τις «Οδικές εμπορευματικές μεταφορές ανά απόσταση», σύμφωνα με τις οποίες το 45% όλων των εμπορευμάτων που μεταφέρονται οδικώς στην Ευρώπη, λαμβάνουν χώρα σε απόσταση μικρότερη των 300 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η διεύρυνση της χρήσης των ηλεκτρικών φορτηγών θα συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες -σύμφωνα με επίσημες στατιστικές- αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 6% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ.
«Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες εξηλεκτρισμού των μεταφορών με φορτηγά στην Ευρώπη, καθώς και σε άλλα μέρη του κόσμου, στο εγγύς μέλλον. Για να το αποδείξουμε αυτό, θέσαμε τον φιλόδοξο στόχο τα ηλεκτρικά φορτηγά να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τις μισές από τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη έως το 2030. Και αυτά τα τρία νέα βαρέα φορτηγά που παρουσιάζουμε σήμερα, σηματοδοτούν ένα τεράστιο βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου», συμπλήρωσε το αφεντικό της Volvo Trucks, RogerAlm.
Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα, το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της Volvo Trucks περιλαμβάνει ένα πλήρες οικοσύστημα με πολλές λύσεις σέρβις, συντήρησης και χρηματοδότησης. «Αυτές οι πλήρεις ηλεκτροκίνητες λύσεις μεταφοράς που μπορούμε να προσφέρουμε, μαζί με το παγκόσμιο δίκτυο αντιπροσώπων και συνεργείων μας, θα διαδραματίσουν ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση της επιτυχίας των πελατών μας», τόνισε ο RogerAlm.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »