Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Από δεξιά προς τα αριστέρα: Το νέο eVito, το eSprinter καθώς και το πρωτότυπο «Concept Sprinter F-CELL» σε έκδοση αυτοκινούμενου τροχόσπιτου.

Mercedes-Benz Vans: Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό και αυτόνομο

9.602 Επισκέψεις στο άρθρο (9/10/2018)

Στο εντυπωσιακό (περίπου 17.000 τ.μ.) περίπτερο της Daimler AG κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΙΑΑ, πολλά και σημαντικά ήταν τα εκθέματα και οι παγκόσμιες πρεμιέρες που επεφύλασσε στους επισκέπτες της η Mercedes-Benz Vans. Μεταξύ αυτών αξίζει να αναφέρουμε το πρωτότυπο «Vision Urbanetic», καθώς και
τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των Sprinter και Vito. Ας τα δούμε αναλυτικά…

 Ηλεκτρικές εκδόσεις για τα Vito & Sprinter
Πέρα από τις πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες που αναμένεται να συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας των αστικών μεταφορών, όπως π.χ. ο συνδυασμός των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με τα drones για την παράδοση των προϊόντων στην… πόρτα του πελάτη, η Mercedes-Benz Vans επεφύλασσε και αρκετές ακόμη πρεμιέρες οχημάτων στην πρόσφατη ΙΑΑ 2018.
Σε ότι αφορά στο εντυπωσιακό πρωτότυπο «Vision Urbanetic», μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο σχετικό –ξεχωριστό- θέμα που έχουμε ετοιμάσει σε αυτό το τεύχος.
Πέραν όμως αυτού, στο περίπτερο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάστηκαν οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις τόσο του Vito (eVito) όσο και του Sprinter (eSprinter), καθώς και μια πρωτότυπη έκδοση με κυψέλες καυσίμου (fuel-cells) του Sprinter με την ονομασία «Concept Sprinter F-Cell», χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε την παρουσία της X-Class με τη νέα έκδοση 350 d, αλλά και τις πολλαπλές εκδόσεις του Citan.
Αρχικά αξίζει να αναφερθούμε στο eVito, το πρώτο εκ των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων των ελαφρών επαγγελματικών της Mercedes-Benz που ξεκινά την εμπορική του πορεία στις διάφορες αγορές της ΕΕ μέσα στο φθινόπωρο του 2018. Το εν λόγω μοντέλο, χάρη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 41 kWh, προσφέρει αυτονομία έως και 150 χλμ. με τον ηλεκτροκινητήρα του να αποδίδει ισχύ 85 kW (115,6 ίπποι) και ροπή 300 Nm. Πληροφοριακά, το Mercedes-Benz eVito θα μπορεί να μεταφέρει φορτία με βάρος έως και 1.078 κιλών, με το μεικτό βάρος του να ανέρχεται έως και στους 3,2t.
Μέσα στο 2019, αναμένεται να ξεκινήσει η εμπορική πορεία και του eSprinter, το οποίο θα έχει μεικτό βάρος 3,5t. Εδώ, η χωρητικότητα των μπαταριών κυμαίνεται μεταξύ των 41 - 55 kWh που επιτρέπουν στο ηλεκτροκίνητο Van να διανύσει έως και 150 χλμ. με έναν κύκλο φόρτισης, μεταφέροντας φορτία βάρους έως και 1.040 κιλών ενώ, ο κινητήρας των 85 kW (300 Nm), του επιτρέπει να αναπτύξει ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα.

Το πρωτότυπο «Concept Sprinter F-CELL»
Πέραν των αμιγώς ηλεκτροκίνητων eVito και eSprinter, στο πλαίσιο της στρατηγικής «eDrive@VANs», η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε και μια υβριδική έκδοση του Sprinter, ως αυτοκινούμενο τροχόσπιτο.
Το Concept Sprinter F-CELL προσφέρει μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων της εταιρείας να προσφέρει ιδανικές λύσεις σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, με μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά και αυξημένη αυτονομία.
Το εν λόγω πρωτότυπο εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 174 kW (237 ίπποι περίπου) και 350 Nm ροπής. Η απαιτούμενη ενέργεια προσφέρεται από μια συστοιχία μπαταριών καθώς και από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου (fuel-cell) με καύσιμο το υδρογόνο. Το τελευταίο, αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές κάτω από το δάπεδο, συνολικής χωρητικότητας 4,5 κιλών, που επαρκούν για την κάλυψη περίπου 300 χλμ. ωστόσο, μια επιπλέον δεξαμενή μπορεί να αυξήσει την μέγιστη αυτονομία έως και στα 530 χλμ.
Παράλληλα, δεδομένου ότι πρόκειται για μια «plug-in hybrid» λύση, το εν λόγω πρωτότυπο μπορεί να «ανεφοδιαστεί» άμεσα τόσο με υδρογόνο όσο και με ηλεκτρικό φορτίο (σε φορτιστή), γεγονός που αυξάνει την αυτονομία του κατά 30 χλμ.