Σε συνεργασία με την Schwing-Stetter αναπτύχθηκε ένα 5-ξονικό φορτηγό με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα ανάμιξης.
Μεγαλύτερη αποδοτικότητα & μειωμένες εκπομπές ρύπων, τα μεγάλα προτερήματα της πατέντας.
Αυτονομία 110 χλμ. με μια φόρτιση, αλλά & ευελιξία χάρη στην επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική του φορτηγού.
Διαθέσιμο το όχημα σε Ελβετία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Σλοβακία & Λιθουανία.
Μια καινοτόμο πρόταση, που υπόσχεται να παράσχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ανά μεταφερόμενο κυβικό μέτρο σκυροδέματος στα ηλεκτρικά φορτηγά έναντι των πετρελαιοκίνητων, θα παρουσιάσει η Renault Trucks στο πλαίσιο της Bauma 2025 (7-13 Απριλίου 2025).
Συγκεκριμένα, στην κορυφαία παγκοσμίως εμπορική έκθεση για τον κατασκευαστικό κλάδο που λαμβάνει χώρα στο Μόναχο, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει ένα E-Tech C φορτηγό, με πέντε άξονες και πλήρως ηλεκτρικό σύστημα ανάμιξης, που θα είναι σε θέση να μεταφέρει μέχρι και 10 κυβικά μέτρα σκυροδέματος.
Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος μάλιστα, αυτό γίνεται πράξη προφανώς χάρη στη συνεργασία της Renault Trucks με την γερμανική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων, Schwing-Stetter, στο περίπτερο της οποίας θα «φιλοξενηθεί» το φορτηγό. Κι εξηγούμαστε…
Μεγαλύτερη αποδοτικότητα & μειωμένες εκπομπές ρύπων, τα μεγάλα προτερήματα της πατέντας
Ξεκινώντας με το δεδομένο πως για τη μεταφορά σκυροδέματος απαιτείται το όχημα να έχει υψηλό ωφέλιμο φορτίο τόσο για τεχνικούς, όσο και για οικονομικούς λόγους, αντιλαμβάνεται κανείς πως ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό εξοπλισμένο με συμβατικό σύστημα ανάμιξης μπορεί να μεταφέρει έως και 8 κυβικά μέτρα σκυροδέματος, προκειμένου να συμβαδίζει με τους εθνικούς κανονισμούς των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών.
Στην αντίπερα όχθη, όμως, η μετάβαση σε ηλεκτρικό φορτηγό περιορίζει τη συγκεκριμένη χωρητικότητα, εξαιτίας του βάρους της μπαταρίας.
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, συνεπώς, η Renault Trucks σχεδίασε ένα μοναδικό πενταξονικό μοντέλο - το Renault Trucks E-Tech C 10x4, που, όπως προαναφέρθηκε είναι ικανό να μεταφέρει έως και 10 κυβικά μέτρα σκυροδέματος και – το οποίο συνδυαστικά με την πλήρως ηλεκτρική μπετονιέρα της Schwing Stetter (που τροφοδοτείται απευθείας από τις μπαταρίες του φορτηγού) παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση για
μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά τη λειτουργία.
Το αποτέλεσμα; Χάρη στην ιδανική διάσταση της μπαταρίας, την αυξημένη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου και το χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, το νέο ηλεκτρικό όχημα εξασφαλίζει ανταγωνιστικό κόστος ανά μεταφερόμενο κυβικό μέτρο σκυροδέματος σε σύγκριση με τα diesel μοντέλα.
Αυτονομία 110 χλμ. με μια φόρτιση, αλλά & ευελιξία χάρη στην επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική του φορτηγού
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μια λύση αφενός ανταγωνιστική, αφετέρου οικολογική, που προσαρμόζεται άνετα στις απαιτήσεις των διαδρομών που απαιτούνται από τα εργοστάσια παραγωγής σκυροδέματος μέχρι τα εργοτάξια.
Αυτό, διότι η αυτονομία του των 110 χλμ. με μια φόρτιση, μπορεί συνακόλουθα να επεκταθεί στα 140 χλμ. με μια ενδιάμεση φόρτιση 45 λεπτών – κάτι που μεταφράζεται σε τουλάχιστον τέσσερις διαδρομές των 35 χλμ. ανά ημέρα.
Ακόμα περισσότερο, το γεγονός ότι το E-Tech C εξοπλίζεται με έναν επιπλέον άξονα, ποσώς επηρεάζει την ευελιξία του - που έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητη για τις μετακινήσεις εντός του αστικού περιβάλλοντος και με πρόσβαση σε περιορισμένα εργοτάξια. Ο λόγος; Χάρη στην επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική του φορτηγού, που περιλαμβάνει π.χ. την κάθετη επανατοποθέτηση των μπαταριών πίσω από την καμπίνα, ο απελευθερωμένος χώρος του πλαισίου παρέχει τη δυνατότητα για κοντό μεταξόνιο και μειωμένη ακτίνα στροφής.
Όλα αυτά βεβαίως, με την προϋπόθεση να επιλέγεται ο σωστός αριθμός μπαταριών και να αποφεύγονται πλεονασμοί που θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν τη χωρητικότητα του ωφέλιμου φορτίου ή να αυξήσουν το συνολικό λειτουργικό κόστος, αυξάνοντας άσκοπα παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Διαθέσιμο το όχημα σε Ελβετία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Σλοβακία & Λιθουανία
Σε κάθε ενδεχόμενο, το Renault Trucks E-Tech C 10x4 θα είναι διαθέσιμο στην Ελβετία, στην Ιρλανδία, στην Ολλανδία, στο Λουξεμβούργο, στη Φινλανδία, στη Σλοβακία και στη Λιθουανία.
Χώρες κοινώς που οι κανονισμοί τους επιτρέπουν τη λειτουργία πενταξονικών άκαμπτων φορτηγών μέχρι 42 τόνους μικτό βάρος (ανάλογα πάντοτε με την εθνική νομοθεσία).