Το νέο Scania Citywide αποτελεί την πρόταση της σουηδικής εταιρείας για τον κλάδο των αστικών συγκοινωνιών και διακρίνεται…

… όσο και του εσωτερικού όπου, οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 95 επιβάτες.

Scania Buses: Νέα αστικά και περιαστικά λεωφορεία

Κατά τη διάρκεια της Busworld 2019, η Scania Buses παρουσίασε μια νέα γενιά λεωφορείων για αστική και περιαστική χρήση που θα είναι διαθέσιμη με κινητήρες όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένων και ηλεκτροκίνητων εκδόσεων.
Σύμφωνα με την επικεφαλής της Scania για τον κλάδο των λεωφορείων, Anna Carmo e Sliva: «… το νέο Scania Citywide έχει να επιδείξει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, αυξημένη χωρητικότητα επιβατών, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά καθώς και σημαντικά αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες και τον οδηγό.».
Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, χάρη στην τοποθέτηση των κινητήρων των 7 ή 9 λτ. –ή και του ηλεκτροκινητήρα, στα πλευρά του οχήματος, έχει διασφαλίζει τρεις επιπλέον θέσεις επιβατών πίσω από τον τελευταίο άξονα. Παράλληλα, η αυξημένη δυνατότητα φόρτισης του εμπρόσθιου άξονα επιτρέπει δύο επιπλέον θέσεις σε αυτό το σημείο, με τη μέγιστη χωρητικότητα του οχήματος να ανέρχεται έως και στους 100 επιβαίνοντες, αναλόγως της διαρρύθμισης.
Παράλληλα, η μέση κατανάλωση του 7λιτρου κινητήρα που είναι και ο πιο συνήθης στα αστικά λεωφορεία, έχει μειωθεί κατά 3% - 5% ενώ, η βελτιωμένη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, επιφέρει μια περαιτέρω μείωση 1% - 3%. Η λειτουργία start/stop μπορεί να εξοικονομήσει τέλος μείωση της συνολικής κατανάλωσης κατά 8% ενώ στις εκδόσεις με καύσιμο το φυσικό αέριο, το ποσοστό αυτό αυξάνεται έως και στο 15%.
Παράλληλα, επιπλέον μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου μπορούν να επιτευχθούν μέσω του Scania Opticruise, τη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή, το σύστημα Cruise Control με λειτουργία Active Prediction, τη μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος κ.ά.
Σχεδιαστικά, το νέο Scania Citywide έχει να επιδείξει ένα εντελώς νέο εσωτερικό με τις γυάλινες επιφάνειες να είναι μεγαλύτερες και να εκτείνονται περισσότερο προς την οροφή του οχήματος που επίσης έχει αυξημένο ύψος.
Πέραν της βελτίωσης του φυσικού φωτισμού του εσωτερικού,  η νέα διαρρύθμιση σκοπεύει στην βελτίωση των… ροών στο εσωτερικό του οχήματος, μειώνοντας έτσι τους χρόνους επιβίβασης/ αποβίβασης και παραμονής στις στάσεις, κατά τη διάρκεια των δρομολογίων.
Την ίδια στιγμή, η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση, βελτιώνει την ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά του οχήματος ενώ, μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στην ευκολία καθαρισμού και στην αντοχή στην σκληρή χρήση, όλων των επιφανειών στο εσωτερικό.
Στον χώρο για τον οδηγό, έχει βελτιωθεί σημαντικά η εργονομία, έχει διασφαλιστεί επιπλέον χώρος για τα πόδια και το κεφάλι του οδηγού χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε το ευρύτερο οπτικό πεδίο.

Η ηλεκτροκίνηση στις διάθεση των αστικών μετακινήσεων
Η 12μετρη έκδοση «BEV» του νέου Scania Citywide εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 300 kW, του οποίου η λειτουργία και απόδοση δεν επηρεάζεται από τις δυσμενείς κλιματολογικές συνθήκες (π.χ. ζέστη) και τη χρήση ενεργοβόρων συστημάτων όπως π.χ. το A/C.
Οι συστοιχίες μπαταριών εδράζονται τόσο στην οροφή του οχήματος (4) όσο και στον πίσω πρόβολο (4), προκειμένου να διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρος του οχήματος αλλά και η κατανομή των μαζών να επιτρέπει τη μεταφορά έως και 95 επιβατών.
Τέλος, με αυτονομία από 80 – 150 χλμ., το Citywide BEV είναι σε θέση χάρη και στη δυνατότητα φόρτισης του καθΆ οδόν με τη χρήση παντογράφου, να ανταποκριθεί στο σύνολο σχεδόν των απαιτήσεων χρήσης σε αστικές συγκοινωνίες 

 

 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ