Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ανακαλύψτε τα ελαφρά επαγγελματικά με την υψηλότερη βαθμολογία στις δοκιμές του Euro NCAP αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων «ADAS».

Τα επικουρικά συστήμα ασφάλειας "ADAS" στο μικροσκόπιο του Euro NCAP.

Τα ασφαλή Vans προβλέπουν τον κίνδυνο!

40.955 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2021)

Δείτε ποια από τα ελαφρά επαγγελματικά της ελληνικής αγοράς, πρώτευσαν στην αξιολόγηση του Euro NCAP για την αποτελεσματική λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού.

Σε μια προσπάθεια να αξιολογήσει το επίπεδο της ασφάλειας που τα ελαφρά επαγγελματικά των κατηγοριών των Μεσαίων & των Μεγάλων Vans που διατίθενται τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αποφάσισε να ελέγξει διεξοδικά τη δυνατότητα τους να ανιχνεύουν/αντιλαμβάνονται τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις, προκειμένου να προειδοποιήσουν το έργο του οδηγού για τις αποφύγει ή/και να επέμβουν αυτόματα, αποσοβώντας τον κίνδυνο.


Τα επικουρικά συστήμα ασφάλειας

Τα επικουρικά συστήμα ασφάλειας "ADAS" στο μικροσκόπιο του Euro NCAP.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

Το σκεπτικό του Euro NCAP είναι απλό. Τα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα από τα επιβατικά ενώ, πραγματοποιούν τη συντριπτική πλειοψηφία των δρομολογίων τους, εντός του αστικού δικτύου. Σε μία πρόσκρουση λοιπόν με κάποιο Ι.Χ. όχημα, η σημαντική διαφορά στο μεικτό βάρος του –φορτωμένου- επαγγελματικού οχήματος σε σχέση με το Ι.Χ., θα επιφέρει σημαντική καταπόνηση τους επιβάτες του δεύτερου, ενώ είναι σαφές πως, λόγω του όγκου τους, είναι σαφώς πιο δύσκολα στον χειρισμό, ειδικά όταν γύρω τους κυκλοφορούν «ευπαθείς» χρήστες του δρόμου όπως οι πεζοί, οι δικυκλιστές κ.ά. που εύκολα μπορούν να κρυφτούν σε κάποιο από τα πολλά «νεκρά» σημεία του οπτικού πεδίου του οδηγού.
 
Για τον λόγο αυτό, ο Euro NCAP εστίασε την έρευνα του στην αποδοτικότητα των λεγόμενων «ADAS» (Advanced Driver Assistance Systems), συστημάτων δηλαδή που αναλαμβάνουν να προειδοποιήσουν τον οδηγό για το ενδεχόμενο κάποιας σύγκρουσης.

Ουσιαστικά, έλεγξε δηλαδή την αποδοτικότητα των συστημάτων που αναλαμβάνουν να προειδοποιήσουν/βοηθήσουν τον οδηγό στο να αποφύγει τη σύγκρουση με κάποιο εμπόδιο (όχημα, στοιχείο, πεζό κ.ά.) που παρεμβάλλεται στην πορεία του, να τον βοηθήσουν να διατηρήσει την προβλεπόμενη πορεία του οχήματος με βάσει τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος, να ελέγξει την ταχύτητα του οχήματος με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν και τις σχετικές πινακίδες της Τροχαίας και τέλος, να ελέγξουν την συνολική συμπεριφορά του πίσω από το τιμόνι (π.χ. για το αν εμφανίζει σημάδια κόπωσης, αν φορά ζώνη ασφαλείας κ.ά.).

Ένα από τα βασικά πορίσματα της έρευνας του Euro NCAP είναι πως, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, οι εκπρόσωποι των Μεσαίων & Μεγάλων Vans που διατίθενται πανευρωπαϊκά, εμφανίζουν σημαντικές ελλείψεις σε αυτά τα συστήματα, σε ότι αφορά στον βασικό τους εξοπλισμό, ενώ και σε αρκετές περιπτώσεις που τα οχήματα που ελέγχθηκαν έφεραν κάποια εκ των εν λόγω συστημάτων, η απόδοση τους δεν ήταν η βέλτιστη, παρά το γεγονός ότι αυτό δεν ισχύει για αντίστοιχα Ι.Χ. επιβατικά μοντέλα του εκάστοτε κατασκευαστή.
 
Για τον λόγο αυτό, από τα συνολικά 19 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον Euro NCAP, μόλις τρία κατάφεραν να πετύχουν την Χρυσή Βαθμίδα ως προς την επίδοση τους (όριο το 60% και άνω) ενώ, κανένα δεν πέτυχε την Πλατινένια Βαθμίδα (80%+), χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε πως υπήρξαν και περιπτώσεις που ο Euro NCAP ανακοίνωσε πως… δεν τα συστήνει.

Ας δούμε λοιπόν ποια ήταν τα τρία μοντέλα, δύο εκ της κατηγορίας των Μεσαίων Vans και ένα μόνο από τα Μεγάλα Vans, που απέσπασαν την Χρυσή Βαθμίδα επίδοσης στις σχετικές δοκιμές του Euro NCAP.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »