Σε ακραίες off-road διαδρομές (190+χλμ.) δοκιμάστηκε το 1ο Pick-Up της Kia.
Ένα απότομο ορεινό μονοπάτι με... εκπλήξεις, το 1ο σκέλος της αξιολόγησης.
Σε ειδικά σχεδιασμένες off-road εξαντλητικές δοκιμές, το Tasman απέδειξε τις δυνατότητές του.
Συνολικά 1.777 χλμ. δοκιμών εξέλιξης & 18.000 κύκλοι αξιολόγησης.
Βαθιά στην κορεατική ύπαιθρο λοιπόν, μακριά από τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους, 25 διεθνείς δημοσιογράφοι από 11 διαφορετικές χώρες, αποφάσισαν να βάλουν δύσκολα στο Kia Tasman (μοντέλο X-Pro), το οποίο ύστερα από μια παράκτια – φαινομενικά ήρεμη στο ξεκίνημά της – διαδρομή, στην πορεία αναγκάστηκε να βρεθεί αντιμέτωπο με απότομες ανηφόρες και φουρκέτες.
Κάπου εκεί, στο εμβληματικό Εθνικό Πάρκο Seoraksan, οι οδηγοί χρειάστηκε να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία Sport και να εξερευνήσουν τις πλήρεις δυνατότητες απόδοσης του Tasman, αξιοποιώντας έτσι τον υπερτροφοδοτούμενο 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα των 281 ίππων, συνδυαστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των οκτώ σχέσεων γρήγορης κλιμάκωσης (σ.σ. με την ονομασία 2.5T-GDi 8AT 4WD), κάτι που βοήθησε το «αγροτικό» να ξεπεράσει άνετα το ορεινό πέρασμα Hangyeryeong - ένα από τα ψηλότερα στην Κορέα – και να φτάσει στη βάση του μονοπατιού Bakdalgochi.
Ένα απότομο ορεινό μονοπάτι με... εκπλήξεις, το 1ο σκέλος της αξιολόγησης
Στο συγκεκριμένο σημείο, ωστόσο, ήταν που η άσφαλτος έδωσε τη θέση της στο χαλίκι, στις πέτρες και στα λασπωμένα αυλάκια… Η απάντηση; Μέσα από τη λειτουργία Mud Terrain οι οδηγοί βελτιστοποίησαν την κατανομή της ροπής, ρίχνοντας το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στο τετραπλό χαμηλό μέσω του Active Transfer Case δύο ταχυτήτων και με αυτή τη ρύθμιση εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή πρόσφυση στο απρόβλεπτο έδαφος. Την ίδια ώρα δε, η τηλεμετρία σε πραγματικό χρόνο παρείχε μια ζωντανή εικόνα των συνθηκών του εδάφους…
Αποκλειστικά για το Tasman, εξάλλου, η Off-Road Page - προσβάσιμη μέσω της κεντρικής πανοραμικής οθόνης αφής 12,3 ιντσών – ξεκίνησε να εμφανίζει όλα τα κρίσιμα δεδομένα, όπως π.χ. η γωνία κλίσης/κύλισης, η πίεση των ελαστικών και η θερμοκρασία λαδιού σε πραγματικό χρόνο.
Μάλιστα, καθώς το μονοπάτι γινόταν όλο και πιο απότομο και τεχνικό, στο παιχνίδι μπήκε η λειτουργία X-Trek Mode, ήτοι ένα σύστημα ελέγχου ταχύτητας εκτός δρόμου σε χαμηλές ταχύτητες που διαχειρίζεται τόσο την επιτάχυνση όσο και το φρενάρισμα – επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να επικεντρωθούν μόνο στο τιμόνι.
Ολοκληρώνοντας, ύστερα από 73 χλμ. οδήγησης και μια ανάβαση 740 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας στην κορυφή του μονοπατιού Bakdalgochi, η αυτοκινητοπομπή έφτασε σε ένα κλιμακωτό παρατηρητήριο με θέα τον ποταμό Naerincheon.
Σε ειδικά σχεδιασμένες off-road εξαντλητικές δοκιμές, το Tasman απέδειξε τις δυνατότητές του
Εν συνεχεία, όμως, το πεδίο δράσης άλλαξε ξανά, δίνοντας τη θέση του σε μια ειδικά κατασκευασμένη εκτός δρόμου πίστα με εννέα εμπόδια που σχεδιάστηκαν για να ωθήσουν
το Tasman στα όριά του.
Εκεί, οι διαβάσεις νερού παρουσίασαν το καλύτερο στην κατηγορία του βάθος διάβασης 800 χιλιοστών
του Pick-Up, με τη διαδρομή να ξεκινάει μεν ήπια μέσα από μια πισίνα βάθους 500 χιλιοστών, αλλά να τη διαδέχεται στην πορεία ένα μακρύ τμήμα ρέοντος ποταμού- μια περιπέτεια που κατέστη δυνατή χάρη στην οπίσθια τοποθετημένη εισαγωγή αέρα, η οποία είναι έξυπνα τοποθετημένη μέσα στον προφυλακτήρα και υπερυψωμένη κατά 950 χιλιοστά πάνω από το έδαφος για να αποτρέπει την είσοδο νερού (σ.σ. οι παύσεις αποστράγγισης μετά τη διέλευση, ενσωματώθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος).
Ομοίως, για τις διαδρομές Moguls και Mud Tracks χρειάστηκε να επιστρατευτούν οι ειδικές για το έδαφος αντίστοιχες λειτουργίες, αναδεικνύοντας κατά αυτόν τον τρόπο τα πλεονεκτήματα του καινοτόμου Ground View Monitor. Έτσι, κατά την πλοήγηση σε απότομες γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης (έως 32,2 και 26,2 μοίρες), οι δημοσιογράφοι χρησιμοποίησαν τις ενημερώσεις της κάμερας για να τοποθετήσουν τους τροχούς με χειρουργική ακρίβεια, ενώ στα βραχώδη τμήματα (που απαιτούσαν ακριβή κατανομή ροπής) η λειτουργία Rock Mode μπήκε πάλι στο παιχνίδι, όπως και το πίσω ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (e-LD), που εξασφάλιζε ότι αμφότεροι οι πίσω τροχοί θα στρέφονταν μαζί, παρέχοντας μέγιστη πρόσφυση.
Αντίστοιχα, οι πλαϊνές ανηφόρες, με γωνία έως και 30 μοίρες, έδωσαν στους δημοσιογράφους την ευκαιρία να δοκιμάσουν την πλευρική σταθερότητα
του οχήματος, με την κλίση πίσω από το τιμόνι να παρακολουθείται ζωντανά μέσω της σελίδας Off-Road του συστήματος infotainment, ενώ εξωτερικά, τα ελαστικά AT του X-Pro και η γεωμετρία του πλαισίου κρατούσαν τα πάντα προσγειωμένα…
Μια «ανώμαλη διαδρομή», συνακόλουθα, με διαγώνιες κλίσεις έβαλε δύσκολα στην άρθρωση της ανάρτησης (σ.σ. με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο φυλλοειδές ελατήριο πίσω) & στην ικανότητα του συστήματος τετρακίνησης να μεταφέρει την ισχύ στο έδαφος, εντούτοις το όχημα ανταποκρίθηκε και σε αυτό το σκέλος, αποδεικνύοντας πως είναι φτιαγμένο για να αντέχει ακόμη και στα πιο σκληρά εδάφη.
Τέλος, παραχωρώντας τον έλεγχο του γκαζιού και των φρένων στο σύστημα X-Trek, οι οδηγοί μπόρεσαν να ανέβουν και να κατέβουν κλίσεις 30 μοιρών με απόλυτο έλεγχο - μια ομαλή υπενθύμιση ότι ο έλεγχος δεν σημαίνει πάντα να κάνεις περισσότερα.
Συνολικά 1.777 χλμ. δοκιμών εξέλιξης & 18.000 κύκλοι αξιολόγησης
Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι πως
η ικανότητα του Tasman να ανταποκρίνεται σε τόσο απαιτητικές δοκιμασίες, λέει πολλά για την αφοσίωση των μηχανικών της Kia, ενώ αποτελεί το επιστέγασμα 1.777 δοκιμών εξέλιξης και 18.000 κύκλων αξιολόγησης & αυστηρής επιτόπιας επικύρωσης σε περιβάλλοντα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους.
Τόσο διαφορετικά δηλαδή όσο το σουηδικό χιόνι, η έρημος της Μέσης Ανατολής, οι θάμνοι της Αυστραλίας και τα μονοπάτια της Βόρειας Αμερικής…