Στη Λάρισα το πρώτο υβριδικό λεωφορείο της Ελλάδας, το Volvo 7900 Hybrid.

Το υβριδικό αστικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων, διαθέτει συνολική χωρητικότητα 102 επιβατών.

Το Volvo 7900 Hybrid στο αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας

Το πρώτο αστικό υβριδικό λεωφορείο της Ελλάδας είναι γεγονός, με το αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας να αποκτά το 12μετρο Volvo 7900 Hybrid χωρητικότητας 102 επιβατών.

Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο για αστική συγκοινωνία στην Ελλάδα, παρέδωσε ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη. Λόγος γίνεται για το Volvo 7900 Full Hybrid, το οποίο παραδόθηκε στο αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας και ήδη πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο στους δρόμους της πόλης, ενώ θα τεθεί στη διάθεση του κοινού τις προσεχείς ημέρες. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρουσία του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας κ. Μιχάλη Σακελλαρίου και του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Σαλαμίνας κ. Γιάννη Σακελλαρίου.


Το υβριδικό αστικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων, διαθέτει συνολική χωρητικότητα 102 επιβατών.

Το υβριδικό αστικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων, διαθέτει συνολική χωρητικότητα 102 επιβατών.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Ηλεκτρικό Irizar δοκιμάζεται στην Αθήνα
 
Σε ό,τι έχει να κάνει με το Volvo 7900 Full Hybrid -το οποίο έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 5.000 πωλήσεις παγκοσμίως- αυτό πρόκειται για ένα αστικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων και συνολικής χωρητικότητας 102 επιβατών, το οποίο αυτοφορτίζεται.
 

Δυο λόγια για το Volvo 7900 Hybrid


Η σειρά λεωφορείων Volvo 7900 Hybrid διαθέτει ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα και έναν πετρελαιοκινητήρα χαμηλών εκπομπών, προδιαγραφών Euro 6. Σημειώνεται, πως η ενεργειακή απόδοση και η μείωση των εκπομπών ρύπων, ακολουθεί πρότυπα τα οποία είναι ακόμα πιο αυστηρά από αυτά που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αξίζει να αναφερθεί, πως η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι έως και 39% χαμηλότερες σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο.

 
Καταιγισμός ηλεκτρικών λεωφορείων Volvo (+vid)
 
Αναλυτικότερα, το συγκεκριμένο υβριδικό λεωφορείο συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης Diesel (ισχύος 240 hp στις 2.200 σ.α.λ. και ροπής 918 Nm στις 1.200-1.600 σ.α.λ.) με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας I-SAM 600v ac, μέγιστης ισχύος και ροπής 160 hp και 800 Nm, αντίστοιχα. Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης/ανάκτησης ενέργειας με συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.
 
Η κατασκευή του αμαξώματος από έναν συνδυασμό αλουμίνιου και χάλυβα, δίνει ισορροπία αντοχής και χαμηλού βάρους. Τα σύνθετα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ανθεκτικά, ενώ παράλληλα κάνουν το όχημα ελαφρύτερο και συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση καυσίμου.
 
Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό του λεωφορείου, εκεί συναντάμε μεγάλα παράθυρα, εργονομικά καθίσματα και ελεγχόμενο διζωνικό κλιματισμό (επιβάτες-οδηγός), στοιχεία που εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών. Το χαμηλό ύψος του δαπέδου επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επιβίβαση ή αποβίβαση. Αναφορικά με το περιβάλλον εργασίας του οδηγού, το Volvo 7900 Hybrid προσφέρει υψηλά επίπεδα εργονομίας και ορατότητας, με τον πίνακα οργάνων να εμφανίζει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες, για να επιτρέπει στον οδηγό να παραμείνει συγκεντρωμένος και σε εγρήγορση.
 
Tο νέο διώροφο λεωφορείο της Volvo (+vid)
 
Ανάμεσα στο πλήθος χαρακτηριστικών του υβριδικού λεωφορείου, αξίζει να σταθούμε στο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης Volvo DynamicSteering (VDS), που προσφέρει καλύτερη κατευθυντικότητα και ευκολότερο χειρισμό του λεωφορείου κατά τους ελιγμούς σε κυκλικούς κόμβους και στενές στροφές. Επίσης, προσφέρει σταθερότητα και έλεγχο σε συνδυασμό με λιγότερη μυοσκελετική καταπόνηση του οδηγού. Η αντίσταση του τιμονιού μειώνεται και αυτό επανέρχεται αυτόματα στο κέντρο μόλις ο οδηγός ελαττώσει τη δύναμη με την οποία κρατά το τιμόνι.
 

Τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας στα λεωφορεία

 
Το Volvo 7900 Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία κατ` επιλογή, πχ. πριν φτάσει στη στάση, ενώ βρίσκεται σε ακινησία για την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών αλλά και καθώς απομακρύνεται από αυτή. Ο πετρελαιοκινητήρας ξεκινάει να λειτουργεί όταν η ταχύτητα φτάσει στα 50 χλμ./ώρα.
 
Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η μπαταρία λιθίου του Volvo 7900 Hybrid φορτίζεται από τον πετρελαιοκινητήρα (όταν αυτός είναι σε λειτουργία) ή όταν ο οδηγός φρενάρει. Για αυτόν τον λόγο τα υβριδικά λεωφορεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή λεωφορείου -τόσο σε αστικές περιοχές όσο και σε προάστια- χωρίς να εξαρτώνται από την ύπαρξη σχετικών υποδομών φόρτισης.
 
Ι. Δ. Σαρακάκης: «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό»
 
Σημειώνεται, πως τα υβριδικά ηλεκτρικά συνδυάζουν τις αρετές των αμιγώς ηλεκτρικών και και των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων. Διαθέτουν λιγότερα μηχανικά κινητά μέρη, η φθορά στα φρένα είναι μειωμένη κατά 50% λόγω του ηλεκτρικού συστήματος πέδησης και η φθορά στον θερμικό κινητήρα είναι 40% λιγότερη.
 
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν ως αποτέλεσμα τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία να προσφέρουν μειωμένο κόστος συντήρησης και παράλληλα αποτελούν ένα εργαλείο εκμάθησης για τους τεχνικούς και οδηγούς ώστε να προετοιμαστούν για την εποχή της ηλεκτροκίνησης.
 
Όσον αφορά τον θόρυβο, το Volvo 7900 Hybrid έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές θορύβου σε σχέση με ένα λεωφορείο που κινείται μόνο με πετρέλαιο. Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για τους επιβάτες και τον οδηγό αλλά και για τους κατοίκους της περιοχής στην οποία κινείται. Αν το λεωφορείο περνάει από ευαίσθητες περιοχές με χαμηλά επιτρεπτά όρια θορύβου (για παράδειγμα έξω από νοσοκομεία ή σχολεία) το σύστημα Volvo Zone Management επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίσει εκ των προτέρων σε ποια σημεία της διαδρομής το όχημα θα λειτουργεί μόνο ηλεκτρικά και να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητά του.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »