ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ποια φορτηγά πρώτευσαν σε ασφάλεια στα νέα tests του Euro NCAP;

6.019 Επισκέψεις στο άρθρο
Ο Euro NCAP έλεγξε σε θέματα ασφάλειας συνολικά 10 μοντέλα φορτηγών που ωστόσο, αντικατοπτρίζουν ουσιαστικά το 95% των οχημάτων της κατηγορίας που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ.

Ο Euro NCAP έλεγξε σε θέματα ασφάλειας συνολικά 10 μοντέλα φορτηγών που ωστόσο, αντικατοπτρίζουν ουσιαστικά το 95% των οχημάτων της κατηγορίας που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ.

Τα φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου όσο και τράκτορα, σε διάφορα σενάρια συγκρούσεων και αποφυγής εμποδίων.

Τα φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου όσο και τράκτορα, σε διάφορα σενάρια συγκρούσεων και αποφυγής εμποδίων.

  • Ο Euro NCAP έλεγξε σε θέματα ασφάλειας συνολικά 10 μοντέλα φορτηγών που ωστόσο, αντικατοπτρίζουν ουσιαστικά το 95% των οχημάτων της κατηγορίας που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ.
  • Τα φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου όσο και τράκτορα, σε διάφορα σενάρια συγκρούσεων και αποφυγής εμποδίων.

Ποιες αλλαγές υπάρχουν σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση;
Η ασφάλεια είναι κρίσιμη όταν αναφερόμαστε σε φορτηγά.
Σε ποιους τομείς ελέγχει ο Euro NCAP τις... επιδόσεις στην ασφάλεια των φορτηγών;
Ποια κατηγορία φορτηγών θα εξεταστεί μετά από τον Euro NCAP;

PRO.autotriti Team

Τα φορτηγά ευθύνονται για ένα δυνανάλογο αριθμό θανάτων και σοβαρών τραυματισμών σε σχέση με τον αριθμό τους και δεδομένου ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, η παρουσία τους στο οδικό δίκτυο είναι επιβεβλημένη σε 24ωρη βάση. Πόσο ασφαλή είναι ωστόσο σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους οχημάτων; Κανείς δεν μπορούσε να δώσει μια σαφή και... μετρήσιμη απάντηση, μέχρι που ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας, Euro NCAP, αποφάσισε να δώσει λύση. 
 

Ποιες αλλαγές υπάρχουν σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση;


Σε συνέχεια της 1ης φάσης δοκιμών ασφάλειας σε φορτηγά που διενήργησε το 2024, ο Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτέλεσμα της 2ης φάσης όπου 10 δημοφιλή φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου (6x2) όσο και τράκτορα (4x2).
 
Με τα περισσότερα μοντέλα να επιτυγχάνουν καλύτερη (ή έστω αντίστοιχη) επίδοση με αυτήν του 2024, αξίζει να σταθούμε στο Mercedes-Benz Actros, που απέσπασε 5 αστέρια (3 το 2024), μια επίδοση που διατήρησαν τα Volvo FH Aero & FM. Το Αctros μάλιστα δοκιμάστηκε και στις εκδόσεις «F» και «L» (μεγαλύτερες καμπίνες) που απέσπασαν βαθμολογία 4 αστέρων.
 
Οι εκπρόσωποι των Scania, Renault Trucks και DAF ελέγχθηκαν εκ νέου βελτιώνοντας στα… σημεία τις επιδόσεις του 2024 ενώ, η MAN Trucks δεν παρείχε κάποιο όχημα στον Euro NCAP. Ωστόσο, ο οργανισμός ασφάλειας κατάφερε να βρει ένα αντιπροσωπευτικό TGX στην αγορά και να το ελέγξει.

Πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά φορτηγά; Μάθε τα πάντα με ένα click εδώ!

Η ασφάλεια είναι κρίσιμη όταν αναφερόμαστε σε φορτηγά

Με βάση τα όσα ανακοινώνει ο Euro NCAP αναφορικά με το πρόγραμμα «Truck Safe», εξαιτίας του μεγέθους και του βάρους τους, παρά το ότι αφορούν σε λιγότερο από το 3% των κυκλοφορούντων οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ, ευθύνονται για το 15% των θανάτων σε αυτά (3.000+/έτος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο)! Παράλληλα, μόλις το 11% των θανάτων σε τροχαία όπου εμπλέκονται φορτηγά, αφορά στις επιβάτες που αυτά μεταφέρουν. Το υπόλοιπο 89% αφορά τόσο στους επιβάτες άλλων οχημάτων όσο και στους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, δικυκλιστές).

Βρες εδώ πως να επιλέξεις το κατάλληλο συνεργείο για φορτηγά


Τα φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου όσο και τράκτορα, σε διάφορα σενάρια συγκρούσεων και αποφυγής εμποδίων.

Τα φορτηγά δοκιμάστηκαν τόσο σε εκδόσεις πλαισίου όσο και τράκτορα, σε διάφορα σενάρια συγκρούσεων και αποφυγής εμποδίων.

Σε ποιους τομείς ελέγχει ο Euro NCAP τις... επιδόσεις στην ασφάλεια των φορτηγών;

Προκειμένου να σκιαγραφήσεις την ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα φορτηγά, ο Euro NCAP, τα υποβάλλει σε δοκιμές με στόχο να διαπιστωθούν οι επιδόσεις του κάθε μοντέλου σε τρεις τομείς, ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για την οδική ασφάλεια.
 

  • Το διάστημα που προηγείται ενός τροχαίου ατυχήματος με έμφαση στην ασφαλή οδήγηση (Safe Driving): Αξιολόγηση των συστημάτων παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, το πόσο αποσπασμένη είναι η προσοχή του, το επίπεδο της ορατότητας και διεύρυνσης του άμεσου οπτικού του πεδίου κ.ά.
  • Το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος και την δυνατότητα εμπλοκής των συστημάτων ADAS, προκειμένου να αποτρέψουν ένα τροχαίο ατύχημα (Αποφυγή Σύγκρουσης): Αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού (π.χ. διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, βοήθεια κατά τους ελιγμούς σε χαμηλή ταχύτητα κ.ά.).
  • Τη –λεγόμενη- «Χρυσή Ώρα» δηλαδή το χρονικό διάστημα αμέσως μετά το τροχαίο (Μετά τη σύγκρουση): Διαδικασίες άμεσης βοήθειας (οδικής και πρώτων βοηθειών) μετά το τροχαίο συμβάν.
 
Για όλα τα παραπάνω, υπάρχουν ποσοστά με βάση την επίδοση του κάθε οχήματος. Εξ αυτών, καθορίζεται η βαθμολογία σε αστέρα (μέγιστο 5) ενώ, υπάρχει και μια ακόμη διαπίστευση, με την ονομασία «CitySafe». Αυτή αφορά στον έλεγχο και την αξιολόγηση τεχνολογιών στον εξοπλισμό και της σχεδίασης του οχήματος (καμπίνα), που έχουν στόχο να μειώσουν τους κινδύνους ατυχήματος κατά την κίνηση του φορτηγού εντός της πόλης όπως π.χ. το Automated Emergency Braking που αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει αυτόματα το φορτηγό όταν κάποιος πεζός ή ποδηλάτης βρίσκεται πολύ κοντά του και ενδέχεται σύγκρουση με αυτόν κατά τους ελιγμούς του οχήματος.
 
Συνολικά, τα οχήματα (που αντικατοπτρίζουν το 95% των βαρέων φορτηγών αυτού του είδους που κυκλοφορούν στην ΕΕ), ελέγχθηκαν στις εξής παραμέτρους;
 
  • Άμεσο οπτικό πεδίο οδηγού:  Διασφάλιση της μέγιστης ορατότητας του οδηγού κατά την πραγματοποίηση ελιγμών προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου (πεζοί κ.ά.).
  • Έμμεσο οπτικό πεδίο οδηγού: Διασφάλιση πως εμπόδια που βρίσκονται εκτός του άμεσου οπτικού πεδίου του οδηγού, γίνονται άμεσα αντιληπτά από το όχημα προκειμένου να τον προειδοποιήσει εγκαίρως.
  • Έλεγχος συμπεριφοράς οδηγού: Χρήση ζώνης ασφαλείας και έλεγχος της απόσπασης της προσοχής του οδηγού.
  • Υποβοήθηση ταχύτητας: Συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας.
  • Συστήματα αυτόματης πέδησης: Έλεγχος & αξιολόγηση λειτουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων ADAS όπως το Advanced Emergency Braking (ΑΕΒ) και τη δυνατότητα του να ανιχνεύει κινητά ή ακίνητα εμπόδια και πεζούς.
  • Συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με δικυκλιστές: Έλεγχος & αξιολόγησης λειτουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων ADAS που ανιχνεύουν το ενδεχόμενο σύγκρουσης του φορτηγού με δικυκλιστές σε περιπτώσεις όπως η κίνηση σε διασταυρώσεις καθώς και οι μετωπικές προσκρούσεις με άλλα οχήματα.
  • Συστήματα υποβοήθησης διατήρησης πορείας: Έλεγχος & αξιολόγηση λειτουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων ADAS που υποβοηθούν τον οδηγό να διατηρεί το όχημα στην προβλεπόμενη λωρίδα κυκλοφορίας.
  • Πληροφορίες διάσωσης: Έλεγχος & αξιολόγηση της απόδοσης των διαδικασιών που προβλέπονται για την ασφαλή πρόσβαση & υποστήριξη των επιβατών αμέσως μετά το τροχαίο ατύχημα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών ασφάλειας του Euro NCAP στα φορτηγά