Το σύστημα ανάμειξης καυσίμου τοποθετείται παράλληλα με το σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα, το οποίο και παραμένει το κύριο σύστημα τροφοδοσίας, για αυτό άλλωστε ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής να κινηθεί μόνο με πετρέλαιο ή με πετρέλαιο μαζί με υγραέριο. Δηλαδή το όχημα δεν μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με υγραέριο.
Αυτή τη στιγμή τα συστήματα που υπάρχουν στην αγορά ταξινομούνται σε αυτά που χρησιμοποιούν μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή και σε αυτά με μείκτη στην εισαγωγή του αέρα, αλλά και σε αυτά που διαθέτουν σύστημα με μονού ή πολλαπλού σειριακού ψεκασμού.
Το LPG μετατρέπεται σε αέριο το οποίο περνά μέσα από μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και μέσω ηλεκτρονικού ελέγχου καθορίζεται η ακριβής ποσότητα του αερίου, η οποία φτάνει πολλαπλή εισαγωγής ως ένα μείγμα από αέρα και αέριο.
Ο εγκέφαλος του συστήματος χρησιμοποιώντας παραμέτρους, όπως οι στροφές του κινητήρα και η θέση του πεντάλ γκαζιού, υπολογίζει την ιδανική αναλογία πετρελαίου με LPG. Αντίστοιχα αποκλείει την έκχυση του υγραερίου, όταν ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί και είναι προγραμματισμένος να ελαχιστοποιεί την ποσότητα του αερίου που εισάγεται κατά την λειτουργία του στο μέγιστο φορτίο. Παράλληλα όταν ο οδηγός φρενάρει ή γκαζώνει το σύστημα διακόπτει την ροή του υγραερίου.
Ποιους συμφέρει η μετατροπή
Από την παραπάνω ανάλυση είναι εμφανές πως το κέρδος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο από τα χιλιόμετρα που θα διανύσετε, αλλά και από την τιμή του καυσίμου. Αν δηλαδή η τιμή του diesel εξισωθεί με αυτή της αμόλυβδης, όπως υπήρχε κάποια στιγμή σαν σκέψη στο οικονομικό επιτελείο, στο παραπάνω παράδειγμα το κέρδος θα έφτανε τις 9.000 ευρώ!
Συνεπώς τα οχήματα που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και άρα θα δουν μεγάλη διαφορά είναι τα εξής:
• Φορτηγά – Λεωφορεία
• Απορριμματοφόρα
• Ελαφρά φορτηγά
• Ταξί
• Στόλοι οχημάτων πχ. μεταφορικές εταιρείες
Το σύστημα διπλού καυσίμου λειτουργεί με το πάτημα ενός κουμπιού που τοποθετείτε συνήθως στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Φυσικά σε περιπτώσεις που το υγραέριο έχει τελειώσει, η απενεργοποίηση γίνεται αυτόματα.