Μέσα από ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνοδευτικά με ορισμένες καινοτομίες πάνω στον τομέα της αεροδυναμικής, οι μηχανικοί της MAN Truck & Bus φιλοδοξούν να κάνουν ένα επιπλέον βήμα προς τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου για το έτος 2025 στους ημιρυμουλκούμενους τράκτορες, TGX και TGS.
Ο λόγος για το σύστημα D30 PowerLion, που αποτελείται από το νέο κινητήρα D30 & το νέο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14, και το οποίο όχι μόνο επιτυγχάνει μια μείωση της τάξεως του 4% στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά ευθυγραμμίζεται και με τα νέα πρότυπα ταξινόμησης διοδίων ως προς τις εκπομπές άνθρακα στη Γερμανία, την Αυστρία και την Δανία που ισχύουν από τις αρχές του έτους. Έτσι, ένα όχημα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μπορεί να κάνει εξοικονόμηση πολλών χιλιάδων ευρώ κατά τη διάρκεια «ζωής» του.
Αναφορικά με το νέο σύστημα, λοιπόν, το εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για τις πωλήσεις και τις λύσεις πελατών στη MAN Truck & Bus, Friedrich Baumann, δηλώνει πως: «Το νέο, εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης PowerLion με τον νέο κινητήρα D30 και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14 είναι το κλειδί για την κερδοφορία στις εμπορευματικές μεταφορές των πελατών μας. Βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα εξαρτημάτων της TRATON GROUP και είναι το απτό αποτέλεσμα της εντατικής συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων εξέλιξης. Διότι ακόμη και αν μακροπρόθεσμα βλέπουμε την ηλεκτρική κίνηση ως την κύρια τεχνολογία στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, το πετρέλαιο θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πορεία προς τα εκεί. Κάθε λίτρο καυσίμου που εξοικονομούμε μειώνει τις εκπομπές CO2 και το κόστος για τις εταιρείες μεταφορών. Αυτό με τη σειρά του διευκολύνει τους πελάτες μας να υιοθετήσουν για τους στόλους τους τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών».
Ο κινητήρας D30 αποδίδει από 380-560 ίππους, με ροπή από 2.100-2.800Nm
Πιο αναλυτικά, ο νέος κινητήρας D3066 - ή D30 εν συντομία – χάρη στη μέγιστη θερμική απόδοση άνω του 50% που τον χαρακτηρίζει, συνδυαστικά με την καλύτερη κατανάλωση καυσίμου στην κατηγορία του (με βάση τα στοιχεία της MAN), θεωρείται ως ένας από τους πιο προηγμένους κινητήρες επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο.
Επωφελούμενος, άλλωστε, από τη συνδυασμένη τεχνογνωσία μηχανικής του Ομίλου TRATON GROUP, προορίζεται να αντικαταστήσει τις σειρές κινητήρων D26 και D15 που υπήρχαν προηγουμένως σε όλους τους ημιρυμουλκούμενους τράκτορες 4Χ2 της MAN σε κανονικό και χαμηλό ύψος, ενώ διατίθεται σε έξι επίπεδα ισχύος από 380 έως 560 ίππους και από 2.100 έως 2.800Nm μέγιστη ροπή.
Νέο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14, με 14 ταχύτητες εμπροσθοπορείας & δύο ταχύτητες οπισθοπορείας
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας με διπλή μετεπεξεργασία καυσαερίων SCR συνδυάζεται πάντα με το επίσης νεότευκτο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14, που αναπτύχθηκε επίσης από την TRATON GROUP και θα αντικαταστήσει μελλοντικά το
προηγούμενο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 12 σε όλους τους τυποποιημένους ημιρυμουλκούμενους τράκτορες MAN της βαριάς σειράς.
Από εκεί και πέρα, το νέο κιβώτιο διαθέτει 14 ταχύτητες εμπροσθοπορείας και δύο ταχύτητες οπισθοπορείας, ενώ περιλαμβάνει έξι επιπλέον ταχύτητες οπισθοπορείας που μπορούν να ενεργοποιηθούν over the air μέσω του MAN Now, εφόσον χρειαστεί, για την επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων οπισθοπορείας.
Επιπλέον, χάρη στο λογισμικό του, το σύστημα είναι σε θέση να καθορίζει πάντα τη βέλτιστη στρατηγική εκκίνησης και αλλαγής ταχυτήτων σε συνδυασμό με την ανίχνευση φορτίου και κλίσης, με το νέο λάδι ταχυτήτων MOTION (ταξινόμηση SAE: 75W) να εξοικονομεί καύσιμο χάρη στις βελτιστοποιημένες ιδιότητες λίπανσης, διατηρώντας τη φθορά στο ελάχιστο.
¶ξιες αναφοράς, ακόμα, σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι και οι επιλογές που περιλαμβάνουν το φρένο κινητήρα CRB (για επιβράδυνση του οχήματος) υψηλής απόδοσης με ισχύ έως 483 άλογα, αλλά και τον επιβραδυντή Retarder 47 με δύναμη πέδησης έως 4.700Nm, ο οποίος μπορεί να αποσυνδεθεί για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Καινούρια δισκόφρενα & βελτιστοποιημένη αεροδυναμική ενισχύουν επίσης την εξοικονόμηση στο καύσιμο
Στην
IAA Transportation 2024, η MAN παρουσίασε επίσης μια νέα έκδοση φρένων με μικρότερες απώλειες τριβής για τις εκδόσεις φορτηγών, που έχουν μικτό βάρος από 18 τόνους και πάνω.
Εδώ, συνεπώς, συναντούμε ένα νέο σύστημα επαναφοράς των τακακιών στα φρένα, καθώς τα τακάκια απομακρύνονται αυτόματα από το δίσκο του φρένου με τη βοήθεια στοιχείων ελατηρίου μετά την απελευθέρωση του φρένου, έτσι ώστε να μην δημιουργείται υπολειπόμενη ροπή τριβής. Αυτό μειώνει περαιτέρω τη φθορά, το θόρυβο και την κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, η νέα εμφάνιση στο πλαίσιο και το δάπεδο, με τα ελαστικά «χείλη» της νέας προαιρετικής επένδυσης πλαισίου για τα μοντέλα TGX και TGS στη δεξιά και αριστερή πλευρά μειώνουν τα κενά αέρα στην επάνω και στην κάτω πλευρά, περιορίζοντας τις αναταράξεις, την αντίσταση του αέρα και κατ΄ επέκταση την κατανάλωση καυσίμου.
Η νέα αεροδυναμική επένδυση του κάτω μέρους του αμαξώματος μπροστά από τον μπροστινό άξονα, εξάλλου, βελτιώνει επίσης τη ροή του αέρα γύρω από τα φορτηγά TGX με κινητήρα D30.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων Professional 12,3 ιντσών & υπηρεσία SimplePay για μεγαλύτερη διαφάνεια στόλου
Ολοκληρώνοντας, το έτος μοντέλου 2025 θα προσφέρει νέες λειτουργίες, όπως η ένδειξη του μικτού βάρους συρμού, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Professional των 12,3 ιντσών να διαθέτει επίσης νέο σχεδιασμό δείκτη. Παράλληλα, η υπηρεσία startup εκκίνησης παρέχει τις πιο σημαντικές πληροφορίες αμέσως μόλις επιβιβαστείτε - χωρίς να χρειάζεται να ανάψετε τη μίζα-, ενώ η λειτουργία SimplePay εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο πάνω στο κόστος ενός στόλου, αποθηκεύοντας ψηφιακά τις κάρτες ανεφοδιασμού και φόρτισης στην πλατφόρμα και αντιστοιχίζοντάς τες σε κάθε όχημα.