Οι Γερμανοί κατέβηκαν πάνοπλοι στην Busworld Europe 2025.
Αποκαλυπτήρια για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πούλμαν από Ευρωπαίο κατασκευαστή, το Lion΄s Coach 14 E.
Αναβαθμισμένο & εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου (NMC), παρουσιάστηκε το Lion's City 12 E LE.
Με μια ειδική έκδοση του Skyliner & του Tourliner C, η Neoplan έβαλε τη δική της πινελιά.
Δε θα μπορούσαν να λείψουν και εκδόσεις Mini-Bus του TGE.
Πρεμιέρα (αλλά εκτός stand…) και για το MAN Lion's Intercity με σύστημα μετάδοσης EfficientHybrid.
Έχοντας σε περίοπτη θέση στη ατζέντα της τους τομείς της βιώσιμης κινητικότητας και των τεχνολογικών καινοτομιών, η MAN Truck & Bus εμφανίστηκε πλήρως ετοιμοπόλεμη στη διεθνή έκθεση Busworld Europe (4 – 9 Οκτωβρίου 2025), αποκαλύπτοντας το επόμενο στάδιο της στρατηγικής της όσον αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Έτσι, οι επισκέπτες του περιπτέρου στην Αίθουσα 4 είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν το MAN Lion’s Coach 14 E, μαζί με άλλα τέσσερα καινοτόμα οχήματα των Γερμανών – συμπεριλαμβανομένων εκείνων της θυγατρικής τους, NEOPLAN -, με τον επικεφαλής του τμήματος λεωφορείων της MAN Truck & Bus, Barbaros Oktay, να δηλώνει μάλιστα σχετικά πως: «Με το eCoach μας, μπαίνουμε σε μια νέα εποχή ταξιδιών χωρίς εκπομπές ρύπων. Με την ηλεκτροκίνηση του στόλου μας, τις πολυάριθμες καινοτομίες στον εξοπλισμό και την τεχνολογία, καθώς και τις σύγχρονες υπηρεσίες, εστιάζουμε σταθερά στην αποδοτική, βιώσιμη και ψηφιοποιημένη μεταφορά».
Αποκαλυπτήρια για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πούλμαν από Ευρωπαίο κατασκευαστή, το Lion΄s Coach 14 E
Αναλυτικότερα,
με το Lion's Coach 14 E, το οποίο έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις Βρυξέλλες, η MAN λάνσαρε το πρώτο ηλεκτρικό πούλμαν με μπαταρία από έναν μεγάλο ευρωπαϊκό κατασκευαστή, αξιοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο την αποδεδειγμένη τεχνολογία κίνησης του eTruck, συνδυαστικά με τις καινοτόμες μπαταρίες NMC (σ.σ. οι οποίες κατασκευάζονται σε μεγάλες σειρές στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης).
Επισημαίνεται δε, ότι η ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα του Lion's Coach E κυμαίνεται από 320 έως 480kWh, ενώ υπό βέλτιστες συνθήκες, μπορεί να επιτύχει αυτονομία έως και 650 χλμ. – μια απόσταση που επιτρέπει την κάλυψη πολλών τυπικών διαδρομών χωρίς επαναφόρτιση.
Ακόμη καλύτερα, πέρα από το τεχνολογικό σκέλος, εντυπωσιακό αποδεικνύεται και το έξυπνο σχεδιαστικό concept του λεωφορείου, που μειώνει σημαντικά τον συντελεστή οπισθέλκουσας (τιμή Cw), προσφέροντας την ίδια ώρα χώρο για έως και 63 επιβάτες, δίχως περιορισμούς στον όγκο των αποσκευών σε σύγκριση με την έκδοση diesel.
Αναβαθμισμένο & εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου (NMC), παρουσιάστηκε το Lion's City 12 E LE
Την ίδια ώρα, ένα δεύτερο highlight στο περίπτερο της MAN ήταν το
Lion's City 12 E LE, το οποίο παρουσιάστηκε στην εμπορική έκθεση με πολλές καινοτομίες για το μοντέλο έτους 2025 - αντιπροσωπεύοντας έτσι την επόμενη σημαντική αναβάθμιση του επιτυχημένου low entry μοντέλου.
Ιδιαίτερη έμφαση μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση δόθηκε στη νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου (NMC) τελευταίας τεχνολογίας από
το εργοστάσιο παραγωγής της MAN στη Νυρεμβέργη, με τα νέα πακέτα να διαθέτουν ακόμη υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, βελτιστοποιημένα συστήματα ασφαλείας και βελτιωμένη ευελιξία φόρτισης.
Για τους χειριστές, τους οδηγούς και τους επιβάτες συνεπώς, αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ασφάλεια - χώρια που διαθέτει και έγκριση κατηγορίας II (σ.σ. που σημαίνει ότι έχει σχεδιαστεί κυρίως για καθήμενους επιβάτες, αλλά επιτρέπει χώρο και για περιορισμένο αριθμό όρθιων ατόμων στο διάδρομο).
Με μια ειδική έκδοση του Skyliner & του Tourliner C, η Neoplan έβαλε τη δική της πινελιά
Αντίστοιχα, η premium – και θυγατρική της MAN - μάρκα NEOPLAN εκπροσωπήθηκε με δυο πούλμαν στην Busworld Europe.
Το ένα ήταν το
NEOPLAN Skyliner «Auwarter Edition», που έκανε την πρεμιέρα του στην έκθεση - αποτίνοντας φόρο τιμής στην κληρονομιά της μάρκας ως περιορισμένη ειδική έκδοση και – έχοντας ως σημείο αναφοράς τον αεροδυναμικό σχεδιασμό «Sharp Cut», την τεχνολογία αιχμής και τα νοσταλγικά χαρακτηριστικά του.
Και το δεύτερο ήταν το
NEOPLAN Tourliner C, του οποίου ο κινητήρας D2676 LOH με αυξημένη ισχύ & ροπή, βελτιστοποιημένο σύστημα μετάδοσης κίνησης και απόδοση ισχύος 353kW (480 ίπποι) μπορεί να προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 2,5%, ξεχωρίζοντας όχι μόνο σε όρους άνεσης & οικονομίας, αλλά και σε όρους λειτουργικότητας & ασφάλειας.
Εκτός αυτού, το όχημα παρουσιάστηκε στην έκθεση με ένα εντυπωσιακό σχεδιασμό «Safe and Secure», ενώ είναι εξοπλισμένο με πολλά συστήματα υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένου του καινοτόμου MAN SafeStop Assist.
Δε θα μπορούσαν να λείψουν και εκδόσεις Mini-Bus του TGE
Σε ό,τι έχει να κάνει
με τα minibuses, τώρα, αξίζει να επισημανθεί εδώ πως το πλήρως ανανεωμένο MAN TGE Coach - που βασίζεται στο πλήρως ανασχεδιασμένο βασικό όχημα του μοντέλου 2025,
MAN TGE Next Level - γιόρτασε επίσης την πρεμιέρα του στην Busworld, εντυπωσιάζοντας με τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας του, αλλά και τον εργονομικό χώρο εργασίας του (βλ. ψηφιακό cockpit & τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών για τον οδηγό).
Πρεμιέρα (αλλά εκτός stand…) και για το MAN Lion's Intercity με σύστημα μετάδοσης EfficientHybrid
Τέλος, έξω από την αίθουσα εκθέσεων – αλλά σε άμεση γειτνίαση με το περίπτερο της MAN στην Αίθουσα 4 – οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ακόμη παγκόσμια πρεμιέρα: το
MAN Lion's Intercity με σύστημα μετάδοσης EfficientHybrid. Τοιουτοτρόπως, η τεχνολογία, η οποία έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση στην τρέχουσα γενιά Lion's City και στα μοντέλα Lion's Intercity χαμηλής εισόδου, εισάγεται πλέον και στο τμήμα των λεωφορείων υψηλού δαπέδου, με την ενέργεια να ανακτάται και να αποθηκεύεται κατά το φρενάρισμα.
Αναλυτικότερα, όταν το όχημα είναι σταματημένο, ο κινητήρας diesel D15 μπορεί να απενεργοποιηθεί χάρη στην τεχνολογία start-stop για αθόρυβες στάσεις και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, ενώ η αποθηκευμένη ενέργεια υποστηρίζει τον κινητήρα σε λειτουργία boost, εξοικονομώντας καύσιμα και μειώνοντας τη ρύπανση.