Η ηλεκτρική εκδοχή της νέας γενιάς του Ford Transit Custom υιοθετεί πρωτοποριακά στοιχεία για την κατηγορία των Μεσαίων Vans, διευκολύνοντας περαιτέρω το έργο του οδηγού ενώ την ίδια στιγμή, το… ψηφιακό οικοσύστημα που το υποστηρίζει, δύναται να εκτοξεύσει την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων.
Μείωση Κόστους Ιδιοκτησίας έως και κατά 40%!
Νέα δομή και σχεδίαση αμαξώματος, αναρτήσεων κ.ά.
Μπαταρία 74kWh και αυτονομία έως 380km
Ηλεκτροκινητήρας ισχύος 135 ή 217hp με ροπή έως 415Nm
O εξηλεκτρισμένος… διάδοχος ενός από τα πιο εμπορικά ελαφρά επαγγελματικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και –κυρίως- σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχει να επιδείξει σημαντικές τροποποιήσεις τόσο στη δομή και τη σχεδίαση του αμαξώματος του, όσο και στα επιμέρους τμήματα του, με γνώμονα πάντα την βελτίωση της πρακτικότητας και της αποδοτικότητας του.
Παράλληλα, η Ford Pro έχει φροντίσει να το προικίσει με μια σειρά από προηγμένες υπηρεσίες που σχετίζονται με ένα νέο –ψηφιακό- οικοσύστημα, οι οποίες απλουστεύουν τις διαδικασίες χρήσης και συντήρησης, χωρίς να παραβλέπουμε τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του για τους πελάτες της εταιρείας. Ας τα δούμε λοιπόν όλα πιο αναλυτικά…
Μεταξύ άλλων, ο αεροδυναμικός του συντελεστής έχει μειωθεί κατά 10%+ σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά του.
Καινοτόμες υπηρεσίες στην υπηρεσία των πελατών της Ford Pro
Το 2ο κατά σειρά ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό της Ford Pro (μετά το E-Transit) από τα 4 συνολικά που αναμένεται να λανσάρει στην ΕΕ, θα συνοδεύεται από μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών, ειδικά σε επίπεδο υπηρεσιών που διασφαλίζει τις εταιρείας τη δραστική μείωση του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (έως και κατά 40%), διευκολύνοντας παράλληλα και τη μετάβαση τους στα ηλεκτρικά οχήματα.
Με ένα νέο -5G- modem να υποστηρίζει τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων «SYNC 4», το νέο E-TransitCustom θα μπορεί π.χ. να δέχεται αυτόματα ενημερώσεις λογισμικού για έως και 30 διαφορετικά του συστήματα, μέσω του προγράμματος «FordPower-Up», καθόλη τη διάρκεια ζωής του.
Κατά την παρουσίαση νέου Μεσαίου e-Van, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της FordMotorCompany, κ. JimFarley, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η FordProκαι το E-TransitCustomεπαναπροσδιορίζουν τα όσα μπορεί να κάνει ένα επαγγελματικό όχημα, υποστηρίζοντας τον οδηγό και την επιχείρηση στη νέα ψηφιακή εποχή».
Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της FordPro, κ. TedCannis, τόνισε πως: «Με την υποστήριξη από το ψηφιακό οικοσύστημα της FordPro, το νέο E-TransitCustomπροσφέρει μια πραγματικά επαναστατική πρόταση στους ευρωπαίους πελάτες μας. Αναφέρομαι σε ζωτικής σημασίας επιχειρήσεις που συνεισφέρουν με περίπου 786 δις ευρώ την οικονομία της ΕΕ, τις οποίες πρέπει να υποστηρίξουμε κατά τη μετάβαση τους στα ηλεκτρικά οχήματα».
Ανακαλύψτε στο video που σας προσφέρουμε την επίσημη παρουσίαση του νέου FordE-TransitCustom…
Ηλεκτροκινητήρας με ισχύ έως 217hp, νέα μπαταρία 74kWh και φόρτιση σε παροχή έως 125kW
Η νέου τύπου μπαταρία των 74kWh που υιοθετείται από το Ford E-Transit Custom έχει απόδοση 400V και χρησιμοποιεί προηγμένες κυψέλες 82Ah, αντίστοιχες με αυτές του F-150 Lightning, διασφαλίζοντας 12% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από το νέο E-Transit!
Με βάση τα όσα ανακοινώνει η εταιρεία, η μέγιστη αυτονομία του E-Transit Custom θα ανέρχεται έως και στα 380km ενώ, η τοποθέτηση της απευθείας στο αμάξωμα, μειώνει το συνολικό απόβαρο του οχήματος, αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία και την αντοχή του.
Σε ότι αφορά στον ηλεκτροκινητήρα, θα προσφέρονται δύο επιλογές με ισχύ 100kW (135hp) ή 160kW (217hp), με τη μέγιστη ροπή να διατηρείται στα 415Nm. Η έδραση του κινητήρα στο πίσω μέρος, απευθείας στο πλαίσιο, καταργεί την ανάγκη για ειδικό υποπλαίσιο ενώ, η περιστροφή του κατά 90 μοίρες, μειώνει το βάρος και μεγιστοποιεί τον ωφέλιμο χώρο φόρτωσης. Παράλληλα, οι επεμβάσεις στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης, επιτρέπουν στο νέο ηλεκτρικό Μεσαίο Van της Ford να έλκει φορτία βάρους έως και 2.000kg, μια κορυφαία επίδοση για την κατηγορία.
Προκειμένου να ενισχύσουν την αποδοτικότητα του E-Transit Custom σε αυτόν τον τομέα, η Ford Pro θα προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ (για 1 έτος) στους πελάτες της ειδικά σχεδιασμένα στοιχεία της Ford Pro E-Telematics, ζωτικής σημασίας για τους διαχειριστές στόλου. Παράλληλα, το προηγμένο λογισμικό του οχήματος υποστηρίζει βελτιστοποιημένες στρατηγικές φόρτισης όπως π.χ. προσαρμοζόμενα όρια ειδοποίησης χαμηλής αυτονομία, προγραμματισμό θέρμανσης της καμπίνας ή ψύξης της μπαταρίας (Scheduled Pre-Conditioning) κ.ά.
Την ίδια στιγμή, το E-Transit Custom είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που υιοθετεί αντλία θερμότητας με τεχνολογία έγχυσης ατμού για τη θέρμανση / ψύξη της καμπίνας, μειώνοντας έτσι την ενεργειακή του απόδοση (αύξηση της αυτονομίας).
Ο τριφασικός φορτιστής των 11kW (AC) του μοντέλου μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία σε 7,8 ώρες ωστόσο, υποστηρίζεται η ταχεία φόρτιση (σε παροχή DC) ισχύος έως και 125kW, όταν και για την επαναφόρτιση από το 15% στο 80% απαιτούνται μόλις 41 λεπτά. Μάλιστα, δοκιμές της Ford Pro έδειξαν πως με μόλις 5 λεπτά φόρτισης σε φορτιστή 125kW, διασφαλίζεται αυτονομία 38km. Φυσικά, το νέο ηλεκτρικό Μεσαίο Van της εταιρείας, θα εφοδιάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση του, επιτρέποντας την «οδήγηση με ένα πεντάλ». Ωστόσο, το σύστημα είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιεί αρκετά συχνά και τα φρένα τριβής, προκειμένου να αποτρέπεται η σκουριά ή το άνοιγμα των δίσκων.
Τέλος, Εγγύηση 8 ετών (ή 160.000km) θα καλύπτει όλα τα συστήματα υψηλής τάσης του νέου E-Transit Custom.
Σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά του μοντέλου, το E-Transit Custom θα προσφέρει αυξημένους αποθηκευτικούς χώρους και μεγαλύτερη ευρυχωρία εντός της καμπίνας.
Ο συνδυασμός του ηλεκτρικού χειρόφρενου, της επανασχεδιασμένης κεντρικής κονσόλας που ενσωματώνει και τον επιλογέα ταχυτήτων, σε συνδυασμό με το τιμόνι τύπου «squicle», διευκολύνουν τις μετακινήσεις εντός της καμπίνας ενώ, ο μεσαίος επιβάτης έχει πλέον άπλετο χώρο για τα γόνατα του.
Στα νέα στοιχεία που υιοθετούνται αξίζει να αναφέρουμε τον νέο αερόσακο οροφής, που απελευθερώνει χώρο στο ταμπλό για laptop ή έγγραφα Α4 καθώς και τον οθόνη (landscape) των 13 ιντσών.
Προσοχή έχει δοθεί και στην ποιότητα των επενδύσεων προκειμένου να αποφεύγεται η συσσώρευση βρομιάς ή νερού αλλά και η ολισθηρότητα του δαπέδου. Στο σύστημα θέρμανσης / εξαερισμού, προσφέρεται προαιρετικά η νέα λειτουργία «Driver Focus Mode», όπου χάρη σε αισθητήρες, η ροή του αέρα κατευθύνεται μόνο στα κατειλημμένα καθίσματα ενώ, το νέο «έξυπνο» παρμπρίζ (παρουσιάστηκε πρώτα στο νέο Kuga), ελέγχει συνεχώς τη θερμοκρασία και την υγρασία πραγματοποιώντας αυτόματα αλλαγές στην θερμοκρασία και τη ροή του αέρα, έτσι ώστε να διατηρείται πάντα καθαρό.
Ωστόσο, το στοιχείο που προκαλεί αίσθηση στη σχεδίαση του νέου E-Transit Custom είναι το νέο –ανακλινόμενο- τιμόνι που, στο πλαίσιο του προαιρετικού πακέτου «Mobile Office», μετατρέπεται σε βάση για tablet, laptop ή το… κολατσιό του οδηγού! Στο εν λόγω πακέτο περιλαμβάνονται επίσης ρυθμιζόμενοςφωτισμός LED για την περιοχή του τιμονιού, πρόσθετο φωτιστικό στην οροφή του οχήματος και επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι στα καθίσματα.
Για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών διανομής προϊόντων, η Ford Pro έχει εξελίξει το σύστημα «Delivery Assist» που αυτοματοποιεί πολλές από τις διαδικασίες που χρησιμοποιούνται από τον οδηγό κατά τις στάσεις (έως και 200 ανά ημέρα) κατά τη διάρκεια των δρομολογίων του. Μόλις ο οδηγός επιλέξει το «P» (Park) στον επιλογέα σχέσεων, το Deliver Assist ενεργοποιεί αυτόματα τα αλάρμ, κλείνει τα –όποια- ανοικτά παράθυρα και κλειδώνει την πόρτα μόλις ο οδηγός εξέλθει του οχήματος. Όταν ο οδηγός επιστρέψει, μπορεί να εισέλθει στο όχημα χωρίς κλειδί, με τα αλάρμ και τα παράθυρα να επανέρχονται αυτόματα στην προηγούμενη θέση τους.
Το σύστημα «Digital Key» λειτουργεί ως μια κάρτα-κλειδί ξενοδοχείου και οι διαχειριστές στόλου μπορούν εκχωρούν ψηφιακά κλειδιά οχημάτων από απόσταση σε όποιον θέλουν.
Τέλος, εκτός από διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες που σχετίζονται με την ασφάλεια του οχήματος (π.χ. SecuriAlert), το νέο E-Transit Custom θα μπορεί να εφοδιάζεται και με το σύστημα «ProPower OnBoard» που παρέχει ισχύ έως 2,3kW για την τροφοδοσία ηλεκτρικών εργαλείων, από όλες τις παροχές της καμπίνας των επιβατών ή του χώρου φόρτωσης.
Βελτιωμένη αποδοτικότητα & ωφέλιμο έως 1.100kg
Προκειμένου να μειωθεί ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cda) του E-Transit Custom κατά 10%+ σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, πραγματοποιήθηκαν 800+ διαφορετικές προσομοιώσεις στην αεροδυναμική σήραγγα, επιφέροντας αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, την κυψελωτή μάσκα, τα σχέδια των ζαντών κ.ά.
Τα δάπεδο είναι επίσης χαμηλότερο, διευκολύνοντας τη φόρτωση και την πρόσβαση στην καμπίνα ενώ, οι μηχανικοί κατάφεραν να ενσωματώσουν την μπαταρία στο δάπεδο, πάνω από το πλαισιο του μαρσπιέ, καταργώντας την ανάγκη για πρόσθετες δομές απορρόφησης της ενέργειας σε περιπτώσεις σύγκρουσης.
Το συνολικό ύψος των εκδόσεων με χαμηλή οροφή (θα προσφέρονται και αντίστοιχες με υπερυψωμένη), είναι μικρότερο των 2,0m, με σαφή οφέλη κατά την είσοδο π.χ. σε στεγασμένα parkings ενώ, εκτός από το νέο σκαλοπάτι, κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και το πλάτος της πλευρικής πόρτας στον χώρο φόρτωσης.
Στις εκδόσεις Van, το E-Transit Custom θα προσφέρει χώρο φόρτωσης με όγκο από 5,8 – 9,0κ.μ., με μέγιστο μήκος έως 3.450mm ενώ, θα μπορεί να υποστηρίξει φορτία βάρους έως και 1.100kg.
Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, ο πίσω άξονας φέρει πλέον ημιυστερούντες βραχίονες με αποτέλεσμα τη μείωση του ύψους του δαπέδου σε συνδυασμό με βελτίωση στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.
Αντίστοιχα, οι εμπρός τροχοί έχουν μετακινηθεί πιο μπροστά, διευκολύνοντας την πρόσβαση εντός της καμπίνας, μειώνοντας παράλληλα τον εμπρός πρόβολο και αυξάνοντας την ευελιξία του οχήματος.
Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως η Ford Pro εκτιμά πως το E-Transit Custom θα προσφέρει έως και κατά 40% μείωση στο λειτουργικό κόστους σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα πετρελαίου.