Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017, αλλά δεν έχει καταφέρει να κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.
Για το 2025 έχει προγραμματιστεί η έναρξη της παραγωγής του, σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες.
Αμφιλεγόμενο & αντιφατικό το κόστος αγοράς του φορτηγού, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι παραγγελίες.
Ξεφεύγουν οι ανταγωνιστές (βλ. 8TT & eCascadia) του Semi στην αγορά.
Από το 2017 - όταν και πραγματοποίησε την παρθενική του εμφάνιση δια χειρός Elon Musk στο ευρύ κοινό - μέχρι σήμερα, το Tesla Semi εξακολουθεί να αποτελεί ένα… όνειρο (ή μήπως εφιάλτη;) θερινής νυκτός στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών, αναγκάζοντας ουκ ολίγους εμπλεκόμενους φορείς να αμφισβητήσουν τις προθέσεις της πολυσυζητημένης εταιρείας.
Ο λόγος; Ύστερα από την αινιγματική «κούρσα» του Cybertruck στο χρηματιστήριο αξιών των Pick-Ups, το ηλεκτροκίνητο βαρύ επαγγελματικό της Tesla μοιάζει να ακολουθεί ένα παρόμοιο μονοπάτι, καθώς τίποτε δεν είναι σίγουρο αναφορικά με την ημερομηνία παραγωγής του – σε ένα χρονοδιάγραμμα πάντως που αρχικά, υπενθυμίζουμε, έκανε λόγο για το… 2019.
Για το 2025 έχει προγραμματιστεί η έναρξη της παραγωγής του, σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες
Σε κάθε περίπτωση, η αρχική δέσμευση του Musk για έναρξη της διαδικασίας συναρμολόγησης το 2019 αποδομήθηκε προτού καν αντικρίσουμε έστω ένα εργοστασιακό Semi από τη γραμμή παραγωγής. Μια χούφτα πιλοτικά φορτηγά εμφανίστηκαν
σε μια εκδήλωση της PepsiCo τον Δεκέμβριο του 2022 και αυτό ήταν όλο. Ούτε λόγος
για μαζική παραγωγή…
Ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με την τριμηνιαία ενημέρωση της Tesla γύρω από την πρώτη συναρμολόγηση οχημάτων, η έναρξη της συγκεκριμένης διαδικασίας εκτιμάται πως πρόκειται να λάβει χώρα κάπου στα τέλη του 2025, με τη μαζική παραγωγή του μοντέλου εντούτοις να είναι προγραμματισμένη για το 2026.
Όσο για την πιο πρόσφατη εξέλιξη; Αυτή έχει να κάνει με τους… τοίχους του εργοστασίου που ορθώθηκαν στη Nevada, γεγονός που όσο να ΄ναι δεν το λες και ευοίωνο.
Αμφιλεγόμενο & αντιφατικό το κόστος αγοράς του φορτηγού, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι παραγγελίες
Είτε έτσι είτε αλλιώς, τα δυσοίωνα μαντάτα δε σταματούν εδώ. Απόδειξη το γεγονός ότι το αυξημένο κόστος αγοράς του οχήματος φέρεται να έχει αντιστρόφως ανάλογα αποτελέσματα με τις παραγγελίες που το αφορούν.
Έτσι, ενώ
το αρχικό κόστος αγοράς για ένα Tesla Semi υπολογιζόταν ανάμεσα στα 150.000 δολάρια (για μια έκδοση με εμβέλεια 483 χλμ.) και στα 180.000 δολάρια (
για αυτονομία 805 χλμ.), στην πράξη τα δεδομένα αποδείχτηκαν πολύ διαφορετικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Ryder - που υπήρξε ένας από τους πρώιμος συνεργάτες του λανσαρίσματος και – η οποία μείωσε την παραγγελία της από τα 42 στα 18 φορτηγά, ζητώντας την ίδια ώρα παράταση 28 μηνών εξαιτίας «των δραματικών αλλαγών στα οικονομικά του προϊόντος Tesla».
Με απλά νούμερα, εξάλλου, έχει υπολογιστεί ότι κάθε φορτηγό κοστίζει πλέον πάνω από 350.000 δολάρια, υπονομεύοντας έτσι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας που κάποτε θάμπωνε τους διαχειριστές στόλου.
Ξεφεύγουν οι ανταγωνιστές (βλ. 8TT & eCascadia) της Tesla στην αγορά
Καταλήγοντας, οι ανταγωνιστές της Tesla, BYD και Freightliner, μάλλον τρίβουν τα χέρια τους από τις συγκεκριμένες εξελίξεις. Η αιτία; Προφανώς η επιτυχία που απολαύουν τα φορτηγά 8TT και
eCascadia αντίστοιχα, καθώς το πρώτο μεταφέρει φορτία σε όλη τη Βόρεια Αμερική - επιδεικνύοντας πραγματική λειτουργία σε αυτοκινητόδρομο με άφθονη εμβέλεια που περισσεύει και για ταξίδια επιστροφής –, ενώ το δεύτερο εκτελεί καθημερινά δρομολόγια σε αυτοκινητόδρομο, προσφέροντας αυτονομία 370 χλμ. με πλήρη φόρτιση & με μικτό βάρος συρμού 37,2 τόνους.