ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ηλεκτροκίνηση & Μεταφορές: Τελικά πόσο πρόβλημα είναι η αυτονομία;

Είναι τελικά η αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση το μεγαλύτερο πρόβλημα για την επιλογή ενός ηλεκτρικού φορτηγού;

Είναι τελικά η αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση το μεγαλύτερο πρόβλημα για την επιλογή ενός ηλεκτρικού φορτηγού;

Έρευνες αποδεικνύουν πως τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 60% των συμβατικών σε όλα τα είδη μεταφοράς.

Έρευνες αποδεικνύουν πως τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 60% των συμβατικών σε όλα τα είδη μεταφοράς.

  • Είναι τελικά η αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση το μεγαλύτερο πρόβλημα για την επιλογή ενός ηλεκτρικού φορτηγού;
  • Έρευνες αποδεικνύουν πως τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 60% των συμβατικών σε όλα τα είδη μεταφοράς.

Η αυτονομία κίνησης «φρενάρει» πολλούς ιδιοκτήτες στόλων από την ενεργειακή μετάβαση.
Στην πράξη, τα αποτελέσματα ερευνών δεν επαληθεύουν τους φόβους τους.
Με σωστό προγραμματισμό δρομολογίων και φόρτισης, δεν υπάρχει διαφορά από τη χρήση ενός συμβατικού φορτηγού.
Τα σωστά «εργαλεία» διασφαλίζουν περιβαλλοντικά & οικονομικά οφέλη στον Fleet Manager

PRO.autotriti Team

Το μεγαλύτερο –ενδεχομένως- πρόβλημα και η πηγή των συχνότερων ενδοιασμών που δημιουργούνται στο μυαλό ενός ιδιοκτήτη ή ενός διαχειριστή στόλου επαγγελματικών οχημάτων, είναι η μέγιστη αυτονομία που τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούν να επιτύχουν με μια φόρτιση.
                     
Είναι λοιπόν η –δεδομένα- μικρότερη αυτονομία τους (έναντι των συμβατικών λύσεων) τόσο σημαντικό πρόβλημα; Ας δούμε τι ισχύει…
 

Η αυτονομία κίνησης «φρενάρει» πολλούς ιδιοκτήτες στόλων από την ενεργειακή μετάβαση

 
Ο κλάδος των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων έχει στη διάθεση του φορτηγά οχήματα με δεξαμενές diesel ως και 1.500lt. που τους επιτρέπουν να διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, ο οποίος μπορεί να γίνει μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας σε ένα εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων, κυριολεκτικά σε κάθε γωνιά της ευρύτερης επικράτειας της ΕΕ.
 
Με αυτό ως δεδομένο, η μετάβαση σε νέου τύπου –ηλεκτροκίνητες- λύσεις, ειδικά στον κλάδο των φορτηγών, αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από τους διαχειριστές στόλων οχημάτων, δεδομένων των σημαντικών μικρότερων ενεργειακών αποθεμάτων με τα οποία εφοδιάζονται.
 
Νευραλγικοί κλάδοι των οδικών μεταφορών, όπως π.χ. τα logistics και η Εφοδιαστική Αλυσίδα, βασίζονται στον βέλτιστο προγραμματισμό και την –σχεδόν- αέναη χρήση των φορτηγών οχημάτων, προκειμένου να ανταποκριθούν στο ολοένα και αυξανόμενο μεταφορικό όγκο.
 
Από την στιγμή λοιπόν που ένας ηλεκτροκίνητος τράκτορας διεθνών μεταφορών μπορεί να διανύσει έως 600km με μια φόρτιση, η οποία διαρκεί σημαντικά περισσότερο, είναι σαφές γιατί η επιλογή του δεν αποτελεί προτεραιότητα για μια μεταφορική εταιρεία.
 
Έρχονται νέες επιδοτήσεις για αγορά ή μίσθωση φορτηγών! Ενημερώσου με 1 click εδώ!
 
 

Στην πράξη, τα αποτελέσματα ερευνών δεν επαληθεύουν τους φόβους τους

Όπως και στον κλάδο των αστικών logistics όπου, η συντριπτική πλειοψηφία των Vans δεν διανύει περισσότερα από 150km ημερησίως, έτσι και στις βαρύτερες μεταφορές, τα αποτελέσματα μελετών τόσο από επιστημονικούς οργανισμούς όσο και από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε συνεργασία με τους πελάτες τους, λένε κάτι εντελώς διαφορετικό.
 
Στατιστικά λοιπόν, το 70% των φορτηγών που διανύουν μεγάλες αποστάσεις στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, περιορίζονται σε δρομολόγια μικρότερα των 500km/ημέρα. Αντίστοιχα, το 60% των φορτηγών σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, θα μπορούσε να αντικατασταθεί με κάποια αντίστοιχη –αμιγώς ηλεκτρική- λύση, που θα φόρτιζε μόνο μία φορά (π.χ. ολονύχτια φόρτιση)!
 
Με σωστό προγραμματισμό δρομολογίων και φόρτισης, δεν υπάρχει διαφορά από τη χρήση ενός συμβατικού φορτηγού
 
Από τη στιγμή λοιπόν που ένα ηλεκτροκίνητο φορτηγό μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση σχεδόν το 70% των εφαρμογών που πραγματοποιούνται αυτήν την στιγμή στην ΕΕ, τότε με τον σωστό προγραμματισμό της φόρτισης του, θα μπορούσε να καλύψει ακόμη και 1.000km.
 
Για παράδειγμα, τα υποχρεωτικά από τη νομοθεσία διαλλείματα (45λεπτα) για την ανάπαυση του οδηγού, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για επαναφόρτιση του οχήματος. Αν μάλιστα αναφερόμαστε σε δημόσιο δίκτυο φόρτισης με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες, τότε το μόνο που θα πρέπει να προβληματίζει τον ιδιοκτήτη ή τον διαχεριστή στόλου ηλεκτρικών φορτηγών είναι η επάρκεια των σημείων φόρτισης και η διασφάλιση θέσης σε αυτά, ακριβώς στην στιγμή που θα την χρειαστούν.
 
Που «μπλοκάρει» ο εξηλεκτρισμός των Μεταφορών στην Ελλάδα & την ΕΕ;
 
 


Έρευνες αποδεικνύουν πως τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 60% των συμβατικών σε όλα τα είδη μεταφοράς.

Έρευνες αποδεικνύουν πως τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 60% των συμβατικών σε όλα τα είδη μεταφοράς.

Τα σωστά «εργαλεία» διασφαλίζουν περιβαλλοντικά & οικονομικά οφέλη στον Fleet Manager

Συνέχεια του άρθρου >>>