Αστικές λύσεις για τον κατασκευαστικό κλάδο
11.286 Επισκέψεις στο άρθρο
(6/4/2022)
Από τη στιγμή που πολλά εργοτάξια βρίσκονται εντός ή πλησίον πόλεων, απαιτούνται ευέλικτα οχήματα με συμπαγείς διαστάσεις, τα οποία ωστόσο θα διαθέτουν υψηλές μεταφορικές δυνατότητες. Ας δούμε 2 μοντέλα -ένα μικροσκοπικό (Piaggio Porter NP6) και ένα μεγάλο (Fiat Ducato)- που ταιριάζουν «γάντι» (και) στον κατασκευαστικό κλάδο.
Στην πόλη με Ducato & Porter για οικοδομικά υλικά!
- Ducato Flatbed ή Tipper με μονή ή διπλή καμπίνα
- Καρότσα έως 8,5 τ.μ. και μέγιστο ωφέλιμο 1.715 κιλά το Fiat
- Σε 3 εκδόσεις και έως 1.400 παραλλαγές το Porter
- Το Piaggio που μεταφέρει μεγαλύτερα φορτία από το βάρος του
Ιδανικά για τη μεταφορά χύδην (χύμα) φορτίων είναι τα επαγγελματικά οχήματα που φέρουν ανοικτή καρότσα, η οποία -ανάλογα με τη χρήση και τις επιχειρησιακές ανάγκες- μπορεί να είναι σταθερή ή να φέρει μηχανισμό ανατροπής, ώστε να αδειάζει πιο γρήγορα. Τα εν λόγω οχήματα έχουν και αυτά ευρύ πεδίο εφαρμογών, αν και σε ένα κλάδο μάλλον ταιριάζουν λίγο περισσότερο…
Λόγος γίνεται για τον κατασκευαστικό κλάδο, ο οποίος χρειάζεται οχήματα να μεταφέρουν από χαλίκια μέχρι τεράστια (σε όγκο και βάρος) οικοδομικά υλικά. Μιλάμε δηλαδή για τα εργοτάξια όπου «σηκώνονται» οικοδομές -από μικρά σπίτια μέχρι ουρανοξύστες- και στα οποία δραστηριοποιείται ένα μεγάλο εύρος οχημάτων. Εκεί θα δείτε από επιβατικά οχήματα για τη μεταφορά προσωπικού μέχρι βαρέα φορτηγά και από κομπρεσέρ μέχρι γιγάντιους γερανούς.
"Τρομάζουν" οι μεταφορικές δυνατότητες του νέου Piaggio Porter NP6, σε σχέση πάντα με τις διαστάσεις και το βάρος του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Για το κλεινόν άστυ
Εργοτάξια, όμως, δεν υπάρχουν μόνο στα βουνά και στα …λαγκάδια. Αντιθέτως, τα περισσότερα βρίσκονται εντός αστικού κλοιού, όπου απαιτείται ευελιξία και ικανότητα χειρισμών σε περιορισμένο χώρο. Σε αυτές τις οικοδομές, συχνά θα δείτε οχήματα με συμπαγείς διαστάσεις να μεταφέρουν οικοδομικά υλικά. Οχήματα που αποτελούν συνήθως van στις εκδόσεις σασί, στα οποία έχει τοποθετηθεί μια καρότσα (σταθερή ή ανατρεπόμενη) είτε απευθείας από το εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου είτε σε δεύτερο χρόνο από κάποιον εξειδικευμένο αμαξοποιό.
Τα εν λόγω οχήματα του κατασκευαστικού (κυρίως) κλάδου προσφέρονται σε «άπειρες» επιλογές σε ό,τι αφορά στα αμαξώματα και την αρχιτεκτονική τους: με μονή ή διπλή καμπίνα, με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο, με τετρακίνηση ή όχι, με μονούς ή διπλούς πίσω τροχούς, με σταθερή καρότσα ή μηχανισμό ανατροπής (και με πόσες λειτουργίες;). Τα παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που έχει να απαντήσει ο υποψήφιος αγοραστής, ο οποίος μάλλον θα πρέπει να έχει ήδη στον νου του ότι σύντομα και εδώ θα επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση.
Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ασχολούμαστε με δύο αρκετά διαφορετικές προτάσεις/λύσεις. Από τη μία έχουμε ένα Μεγάλο Van στην έκδοση σασί που φέρει καρότσα. Αλλά όχι ένα οποιοδήποτε μοντέλο, αλλά αυτό που πρωταγωνιστεί πανευρωπαϊκά: το νέο Fiat Ducato. Από την άλλη έχουμε τον Βενιαμίν της κλάσης, το οποίο αποτελεί την επιτομή της αστικής ευχρηστίας (και οικονομία), ενώ την ίδια στιγμή σε ξαφνιάζει ευχάριστα με τις μεταφορικές του δυνατότητες. Λόγος γίνεται για το ολοκαίνουργιο Piaggio Porter NP6, το οποίο μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο από το βάρος του!
Δείτε περισσότερα για τα δύο μοντέλα στις ενότητες που ακολουθούν:
Fiat Ducato για διασκευές

3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με μέγιστο μεικτό βάρος κοντά στους 4 τόνους και εμβαδόν επιφάνειας φόρτωσης έως και 8,5 τ.μ. εμφανίζεται το Fiat Ducato Truck.
Το Ducato Truck μπορεί να αποκτηθεί με σταθερό κατώφλι φόρτωσης (Flatbed), με ανατρεπόμενη (1 έως 3 τρόποι) καρότσα (Tipper), όπως και σε εκδόσεις Maxi και 4x4.

Οι εκδόσεις με σταθερή καρότσα έχουν μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1.715 κιλά και αυτές με ανατρεπόμενη (φωτό) έως 1.297 κιλά.
Αναλυτικότερα, το Ducato Cab / Flatbed διατίθεται σε εκδόσεις μήκους 5.293 – 6.693 χλστ., οι οποίες έχουν μεικτό βάρος από 3.200 έως 3.970 κιλά. Η επιφάνεια του σταθερού χώρου φόρτωσης είναι από 5,7 μέχρι 8,5 τ.μ., με το ωφέλιμο φορτίο να ποικίλει από τα 1.365 έως τα 1.545 κιλά. Επιπλέον, το διπλοκάμπινο Ducato Double Cab / Flatbed, εμφανίζει μήκος 5.738-6.678 χλστ. και μεικτό βάρος 3.250-3.860 κιλά. Το εμβαδόν της καρότσας ορίζεται στα 4,9-6,8 τ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο στα 1.220-1.715 κιλά.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το ανατρεπόμενο μοντέλο, το Ducato Cab / Tipper έχει μήκος 5.028-6.128 χλστ. και μεικτό βάρος 3.200-3.860 κιλά. Η επιφάνεια του χώρου φόρτωσης είναι 5,1-6,3 τ.μ. και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 917-1.262 κιλά. Το Ducato Double Cab / Tipper, πάλι, λανσάρεται σε εκδόσεις μήκους 5.578-6.448 χλστ. και μεικτού βάρους 3.500-3.920 κιλών. Η ανατρεπόμενη καρότσα του έχει εμβαδόν 5,6-6,3 τ.μ. και το ωφέλιμο ποικίλει από τα 877 έως τα 1.297 κιλά.
Σημειώνεται, πως το εξωτερικό ύψος όλων των εκδόσεων ορίζεται στα 2.254 χλστ., ενώ το ύψος του πλευρικού πλαισίου είναι 400 χλστ. στις εκδόσεις με τη σταθερή καρότσα και 390 χλστ. σε αυτές με την ανατρεπόμενη. Ανάλογα με την έκδοση, το μεταξόνιο έχει μήκος 3.000, 3.450, 3.800 ή 4.035 χλστ. Επιπλέον, το Ducato Truck μπορεί να εφοδιαστεί με μόνιμη μηχανική τετρακίνηση, με αυτόματη κατανομή της ροπής μέσω ενός ενσωματωμένου συνδέσμου viscous.
Αξίζει να αναφερθεί, πως ο πετρελαιοκινητήρας 140 MultiJet2 έχει χωρητικότητα 2.287 κ.εκ. και εμφανίζει ισχύ 140 hp/3.500 σ.α.λ. και ροπή 350 Nm/1.400 σ.α.λ. Η μεικτή κατανάλωση είναι 8,2-9,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 215-239 γρ./χλμ. Το παρών δίνει και το πακέτο «Ecopack» που περιλαμβάνει Start&Stop, «έξυπνο» δυναμό, ηλεκτρονική αντλία καυσίμου και προφίλ λειτουργίας Eco. Από την άλλη, προσφέρεται και ο κινητήρας φυσικού αερίου 140 Natural Power των 136 ίππων, ο οποίος αποδίδει ομοίως ροπή 350 Nm αλλά στις 1.500 σ.α.λ.
Νέο Piaggio Porter NP6

3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Porter μπορεί να υποστηρίξει φορτία έως και 1,6t., κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να δεχθεί μέχρι και πάνω από 200 κιλά/τ.μ.!
Η νέα σειρά Porter NP6 περιλαμβάνει τρία μοντέλα, δύο με ανοικτή καρότσα (σταθερή ή ανατρεπόμενη) και ένα με πλαίσιο για μεγάλη ποικιλία διαμορφώσεων. Είναι διαθέσιμο με δύο μεταξόνια (έως 3,07μ.) και τρία μήκη αμαξώματος (έως 4,81μ.) με μονούς ή διπλούς τροχούς και μεικτό βάρος έως 2,8t.

Το νέο Porter NP6 είναι διαθέσιμο με δύο μεταξόνια και τρία μήκη αμαξώματος, με μονούς ή διπλούς τροχούς και μεικτό βάρος έως 2,8 τόνους.
Παράλληλα, είναι διαθέσιμη και έκδοση με ανατρεπόμενη (ηλεκτροϋδραυλικά) καρότσα ή εκδόσεις σασί. Συνολικά, το ιταλικό μοντέλο προσφέρεται σε έως και 1.400 εκδόσεις και μπορεί να υποστηρίξει μια εντυπωσιακή γκάμα μετασκευών που αφορούν σε χρήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις διανομές, τον κλάδο των κατασκευών κ.ά.
Το στοιχείο ωστόσο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι οι αναλογίες μεικτού/ωφέλιμου βάρους και διαστάσεων αμαξώματος/χώρου φόρτωσης. Αναλόγως της έκδοσης, το Porter μπορεί να υποστηρίξει φορτία (συμπεριλαμβανομένης της μετασκευής) έως και 1,6t. (άνω των 200κιλών/τ.μ.!). Αναλόγως της έκδοσης του αμαξώματος, έως και το 60% του συνολικού αποτυπώματος του οχήματος στο έδαφος, αφορά στην επιφάνεια φόρτωσής του.
Ακόμη και στην κοντή έκδοση, με μονούς τροχούς, η σταθερή καρότσα με αναδιπλούμενα –αλουμινένια- παραπέτα και κατώφλι φόρτωσης στα 800 χλστ., έχει μήκος 2,2μ. (έως και 2,8μ.) και πλάτος 1,68μ., ενώ το μέγιστο φορτίο που μπορεί να υποστηρίξουν οι εκδόσεις αυτού του τύπου (σταθερή καρότσα) ανέρχεται στους 1,44t. (4 ευρωπαλέτες)!
Μια ακόμη ιδιαιτερότητα του νέου Piaggio Porter NP6 είναι ο νέος, τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα, κινητήρας των 1,5λτ. που εμφανίζει αυξημένη ισχύ κατά 30% (106 ίπποι) και μέγιστη ροπή 136 Nm. To 4κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο με μπλοκ από κράμα αλουμινίου και διπλό μεταβλητό χρονισμό, φέρει έμμεσο ηλεκτρονικό ψεκασμό και προσφέρεται σε εκδόσεις με δεύτερο τύπο καυσίμου, είτε το υγραέριο (LPG), είτε το φυσικό αέριο (CNG), μειώνοντας δραστικά το κόστος χρήσης (έως και -30% σε σχέση με τον μ.ο. της κατηγορίας Ν1)! Η εναλλαγή μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου γίνεται εύκολα, μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Αναλόγως της έκδοσης/χρήσης (SW: Short Range ή LW: Long Range), το όχημα φέρει μία δεξαμενή LPG 15 ή 55λτ. και μία ή δύο δεξαμενές CNG (55λτ. αμφότερες), με τη δεξαμενή βενζίνης να έχει χωρητικότητα 45λτ. αντίστοιχα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »