23 Ηλεκτρικά Van: συγκρίνουμε αυτονομίες & χρόνους φόρτισης
48.166 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2022)
Πόσο χρόνο χρειάζονται στην πρίζα τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα; Τι αυτονομία προσφέρουν με μία φόρτιση τα ηλεκτρικά LCVs; Ποιο έχει τον ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα και ποιο εξοπλίζεται με τις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες;
Πόσο γρήγορα φορτίζουν και πόσα χλμ. βγάζουν τα eVans!
- 8 Vanettes, 7 Μεσαία Vans & 8 Μεγάλα Vans
- Έως 300 χλμ. αυτονομίας τα Vanettes & φόρτιση σε 30 λεπτά
- Μέχρι και 330 χλμ. εμβέλειας τα Μεσαία Vans – Επιλογές σε μπαταρίες
- Εντυπωσιάζουν Fiat και Ford στα Μεγάλα Vans
Ο 2ος κύκλος του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σε συνδυασμό με τη διαρκή άνοδο των τιμών των καυσίμων, έχουν αρχίσει να …βάζουν στην πρίζα και το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, με πλήθος ιδιωτών και επαγγελματιών να σκέφτονται πλέον σοβαρά τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση.
Βλέπετε, συνυπολογίζοντας την επιδότηση, η διαφορά στις τιμές ανάμεσα στις ηλεκτρικές και συμβατικές εκδόσεις δεν είναι πλέον χαοτικές. Αυτό που είναι χαοτικό, ωστόσο, είναι το πόσο χαμηλότερο είναι το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών μοντέλων!
Επιπλέον δέλεαρ αποτελεί το γεγονός, πως στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι χρόνοι παράδοσης των ηλεκτρικών μοντέλων είναι μικρότεροι από τους αντίστοιχους των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες.Ισχυρή ώθηση στην στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να δώσει ο 2ος κύκλος του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Το «άγχος αυτονομίας»
Αν υπάρχει ένα στοιχείο που προκαλεί ανασφάλεια, είναι το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας». Οι υποψήφιοι αγοραστές, δηλαδή, αναρωτιούνται αν η εμβέλεια κίνησης που ανακοινώνει η κάθε εταιρεία θα είναι αρκετή, ενώ σκεπτικισμός υπάρχει και αναφορικά με τη φόρτιση, τόσο στο σπίτι (ή την επιχείρηση) όσο και σε δημόσια προσβάσιμους σταθμούς.
Επιπλέον, προβληματισμός υπάρχει και για το πόσο χρόνο θα πρέπει να μείνει ακινητοποιημένο ένα όχημα στην πρίζα, ένα στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο ειδικά για τους επαγγελματίες, καθώς ένα επαγγελματικό όχημα που δεν κινείται δε φέρνει λεφτά…
Κλείνει η ψαλίδα χάρη στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Σε αυτό το πλαίσιο, συγκεντρώσαμε σε έναν πίνακα 23 συνολικά ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά μοντέλα: 8 Vanettes, 7 Μεσαία Vans και 8 Μεγάλα Vans. Η πλειοψηφία αυτών είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, ενώ σας έχουμε ενημερώσει ήδη για το πώς αναμένεται να διαμορφωθεί η τελική τιμή τους με βάση το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Κάποια άλλα έχουν παρουσιαστεί εδώ και κάμποσο καιρό και κυκλοφορούν ήδη σε άλλες αγορές της Ευρώπης, ενώ αναμένονται και από τα μέρη μας τους προσεχείς μήνες. Ορισμένα -όπως το Fiat E-Doblo για παράδειγμα- είναι ολοκαίνουργια και πρόκειται να πραγματοποιήσουν το εμπορικό τους ντεμπούτο στις αρχές του επόμενου έτους.
Στον αναλυτικό πίνακα που ακολουθεί, λοιπόν, θα βρείτε τις αποδόσεις των ηλεκτροκινητήρων, τις χωρητικότητες των μπαταριών, τους χρόνους που απαιτούνται για την ταχεία φόρτιση, αλλά και τις αυτονομίες για όλα τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που μπορείτε να αποκτήσετε σήμερα ή προσεχώς…Πολλά αλλά …λίγα τα Vanettes
Συνολικά αντιπαραθέτουμε τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών γραμμών κίνησης 8 Vanettes. Ωστόσο, για να είμαστε ειλικρινείς (όπως πάντα, εξάλλου) θα πρέπει να τονίσουμε πως ουσιαστικά μιλάμε για 8 παραλλαγές μόλις 2 μοντέλων! Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις συμβατικές εκδόσεις των εν λόγω οχημάτων.
Αναλυτικότερα, από τη στιγμή που και το ολοκαίνουργιο Fiat Doblo -ως μέλος του ομίλου Stellantis- πέρασε και αυτό στην πλατφόρμα του PSA, έχουμε συνολικά 5 πανομοιότυπα μοντέλα, καθώς εκτός από τις προτάσεις των Citroen, Peugeot και Opel, στο εν λόγω πάτωμα στηρίζεται και το μοντέλο της Toyota.
To «αντίπαλον δέος» αποτελεί το νέο Renault Kangoo, το οποίο έχει δανείσει το DNA του στο νέο Townstar της «συμμάχου» Nissan, αλλά και στο 2ης γενιάς Citan της συνεργάτιδας Mercedes-Benz.
Σε κάθε περίπτωση, όλα τα παραπάνω μοντέλα εμφανίζουν προηγμένα χαρακτηριστικά και αυτονομίες που φτάνουν ακόμα και στα 300 χλμ. στην περίπτωση των «τρίδυμων» της Renault. Από την άλλη η Stellantis (και η Toyota) κερδίζουν σε χρόνους ταχείας φόρτισης, παρόλο που τα 5 μοντέλα διαθέτουν μεγαλύτερες μπαταρίες κατά 5 kWh.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η «μοναξιά» της Maxus & η premium επιλογή
Το ίδιο σκηνικό εμφανίζεται και στα Μεσαία Vans με μία μόνο διαφορά, καθώς στην εν λόγω κατηγορία «παίζει» και το
Maxus eDeliver 3 που εισάγει στη χώρα μας η εταιρεία
Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και το οποίο δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τους «μεγάλους» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επιπλέον, τον δικό του δρόμο διανύει και το
Mercedes-Benz eVito, το οποίο μάλιστα επαναλανσαρίστηκε πρόσφατα, φέροντας μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες και προσφέροντας ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Νέα προσθήκη στην κατηγορία αποτελεί και το
Fiat E-Scudo, το οποίο όπως και το E-Doblo, έχει 4 ακόμα «αδέλφια» με τα ίδια χαρακτηριστικά.
Ξεχωρίζουν τα E-Transit & E-Ducato
Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία των Μεγάλων Vans και πάλι έχουμε την ηλεκτρική τριπλέτα του ομίλου PSA, ενώ το
Fiat E-Ducato διαχωρίζει τη θέση του, προσφέροντας τα
υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP, όπως και τη μεγαλύτερη αυτονομία.
Αισθητή κάνει την παρουσία του και το
Ford E-Transit κυρίως επειδή διαθέτει τον -με διαφορά- ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα της αγοράς, ένα στοιχείο στο οποίο μόνο το
Maxus eDeliver 9 καταφέρνει να ακολουθεί, έστω και με κάποια διαφορά. Από την άλλη, το μοντέλο της Maxus είναι το μόνο που προσφέρει τρεις επιλογές χωρητικότητας μπαταριών.
Για τους λάτρεις της γερμανικής σχολής, το «παρών» δίνουν τα
Mercedes-Benz eSprinter και
Volkswagen e-Crafter, τα οποία ωστόσο μάλλον υστερούν «στα χαρτιά» σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους.
Δείτε όλα τα παραπάνω στοιχεία στον αναλυτικό πίνακα της ενότητας που ακολουθεί.