Δείτε ένα μεγάλο αφιέρωμα με ό,τι πιο ασφαλές, άνετο και «καθαρό» έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία στην αγορά των μεσαίων και βαρέων φορτηγών, οχήματα που ικανοποιούν απόλυτα τις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο, το βιοαέριο και το υγραέριο, συμπληρώνουν την εικόνα των φορτηγών που ρυπαίνουν λιγότερο το περιβάλλον. Το τελευταίο κομμάτι του παζλ αποτελούν τα αυτόνομα φορτηγά, με τις σχετικές εφαρμογές να τρέχουν ήδη σε δοκιμαστικό πλαίσιο και να αναμένεται να κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια σε λιμάνια, κέντρα logistics, αεροδρόμια και λοιπά ελεγχόμενα περιβάλλοντα.
Αφιέρωμα: Τα Μεσαία & Βαρέα Ηλεκτρικά Φορτηγά
Σε αυτό το πλαίσιο, οι εταιρείες μεταφορών και οι εμπορικές εταιρείες δημιουργούν μεγάλους στόλους οχημάτων και προσαρμόζονται με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για «καθαρά» επαγγελματικά οχήματα. Το παραπάνω νέο σκηνικό εφαρμόζεται απόλυτα στον κλάδο των logistics και μεταφορών, με τους επιχειρηματίες να είναι εκείνοι πλέον που αναζητούν και επενδύουν σε νέους και σύγχρονους στόλους.
Αφήνοντας το αφιέρωμα στα ηλεκτρικά επαγγελματικά για άλλο θέμα μας, σήμερα σας παρουσιάζουμε ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία σε ό,τι αφορά στα μεσαία και βαρέα φορτηγά. Στις ενότητες που ακολουθούν, θα βρείτε την «αφρόκρεμα» όλων των μεγάλων κατασκευαστών, ολοκαίνουργια μοντέλα που ξαφνιάζουν ευχάριστα με το σύνολο των αναβαθμισμένων χαρακτηριστικών τους.
Τα DAF νέας γενιάς
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Προς το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει η παραγωγή των τριών DAF νέας γενιάς.
H DAF Trucks παρουσίασε νωρίτερα φέτος τη νέα γενιά του DAF XF και μαζί του δύο νέες ναυαρχίδες, τα XG και XG+, που διαθέτουν τις πιο άνετες καμπίνες της αγοράς. Το νέο XF διαθέτει εντελώς νέο σχεδιασμό καμπίνας, με επιμήκυνση κατά 160 χλστ. στο μπροστινό μέρος, με το εσωτερικό ύψος της νέας καμπίνας να ποικίλει από τα 1.900 έως τα 2.075 χλστ.
Τη μεγαλύτερη καμπίνα της αγοράς προσφέρει η DAF Trucks.
Πλάι στο νέο DAF XF, ντεμπούτο κάνουν οι ναυαρχίδες της μάρκας, τα XG και XG+, δύο φορτηγά που εκτός από τα 160 επιπλέον χλστ. μπροστά, διαθέτουν μακρύτερη καμπίνα πίσω κατά 330 χλστ., δημιουργώντας έναν χώρο εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού που δεν έχει αντίπαλο. Συνολικά, η καμπίνα των XG και XG+ είναι ψηλότερη κατά 125 χλστ. από αυτή του νέου XF, ενώ η είσοδος σε αυτή πραγματοποιείται μέσω τριών σκαλοπατιών. Το εσωτερικό ύψος του DAF XG έχει εύρος από 1.980 έως 2.105 χλστ. Αυτό όμως που πραγματικά δεν παίζεται, είναι το νέο XG+ του οποίου το εσωτερικό ύψος στην καμπίνα φτάνει μέχρι και τα 2.220 χλστ. Ενδεικτικά αναφέρεται, πως με όγκο καμπίνας 12,5 κ.μ.,το DAF XG+ προσφέρει 14% περισσότερο χώρο από το τωρινό κορυφαίο, DAF XF Super Space Cab.
Η σημαντική δουλειά που έχει γίνει από τους σχεδιαστές της DAF Trucks για τη βελτίωση της αεροδυναμικής κατά 16%, είναι υπεύθυνη για το 6,3% -από το συνολικό 10%- που έχει μειωθεί η κατανάλωση. Φυσικά, τα νέα DAF XF, XG εξοπλίζονται με καινούργιους κινητήρες και κιβώτια, όπως και με νέους πίσω άξονες, τεχνολογίες που βοήθησαν με τη σειρά τους στον περιορισμό της κατανάλωσης. Συνολικά, οι κινητήρες PACCAR MX-11 των 10,8 λίτρων και PACCAR MX-13 των 12,9 λίτρων έχουν βελτιστοποιηθεί σε όλα τα επιμέρους στοιχεία, ενώ εμφανίζουν υψηλότερη ροπή κατά 50 - 100 Nm, με την κορυφαία έκδοση των 530 hp να παράγει έως και 2.700 Nm ροπής.
Διαβάστε περισσότερα για τα νέα DAF XF, XG και XG+
Τα νέα DAF XF, XG και XG+ εξοπλίζονται με το αυτοματοποιημένο, αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon. Βελτιωμένοι είναι και οι πίσω άξονες όπως και το σύστημα πέδησης, με τη νέα γενιά δαγκάνων φρένων να εμφανίζει λιγότερες απώλειες τριβής και μικρότερο βάρος. Συνολικά, το απόβαρο το νέου τράκτορα XF 4x2 ορίζεται στα μόλις 6.912 κιλά, ενώ τα επικουρικά συστήματα όπως το Predictive Cruise Control 3 με λειτουργία EcoRoll και το Preview Downhill Speed Control, βοηθούν στα χαμηλότερα κατά 10% επίπεδα κατανάλωσης.
Το προαιρετικό DAF Digital Vision System αντικαθιστά τους παραδοσιακούς καθρέπτες με κάμερες, βοηθά σημαντικά τον οδηγό, όπως και το DAF Corner View, του οποίου η οθόνη βρίσκεται τοποθετημένη στην εμπρόσθια κολόνα, από την πλευρά του συνοδηγού. Ιδιαίτερη μέριμνα έχει υπάρξει και στην παθητική ασφάλεια, με τις καμπίνες να έχουν σχεδιαστεί με ζώνες απορρόφησης ενέργειας και ειδική προστασία στο πίσω μέρος, από το ίδιο το φορτίο του οχήματος. Η εταιρεία έχει πατεντάρει το σύστημα ProCaDis (Programmed Cab Displacement System), το οποίο επιτρέπει την κατά 400 χιλιοστά μετατόπιση της καμπίνας στο πλαίσιο κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, προκειμένου να απορροφηθεί η ενέργεια και να αποτραπεί η αποκόλλησή της.
Ιστορικό ρεκόρ από τα νέα DAF
Κατά τα λοιπά, συναντάμε μια σειρά από επικουρικά συστήματα ασφαλείας (ADAS), όπως τα Brake Assist, Lane Departure Warning System και Emergency Brake Lights. Το παρών δίνει και η τελευταία έκδοση του Advanced Emergency Braking System (AEBS-3) που ακινητοποιεί πλήρως το όχημα και λειτουργεί μέχρι και τα 80 χλμ./ώρα. Ιδιαίτερα χρήσιμο στην πόλη είναι και το σύστημα City Turn Assist. Μεγάλη βοήθεια για τον οδηγό είναι επίσης τα εξής συστήματα πέδησης: DAF Electronic Park Brake, Low Speed Trailer Brake και Park Brake Assist.
Την άνεση (αλλά και την ασφάλεια) αναβαθμίζει η βελτιωμένη -σύμφωνα με τη DAF- θέση οδήγησης, με τα καθίσματα στα XG και XG+ να έχουν προαιρετικά να περιστραφούν και να τοποθετηθούν σε μία θέση ξεκούρασης. O παραδοσιακός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί μια ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών, ενώ στον έξτρα εξοπλισμό ανήκει και η 10ιντση οθόνη αφής τους DAF Navigation & Infotainment System. Νέο είναι και το πολύ-λειτουργικό τιμόνι, που επιτρέπει τα χέρια του οδηγού να παραμένουν όσο γίνεται περισσότερο σε αυτό.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στον χώρο ανάπαυσης του οδηγού, με την κουκέτα να έχει μήκος 2.220 χλστ. και πλάτος 800 χλστ., ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί το (μηχανικής ή ηλεκτρικής ρύθμισης) DAF Relax Bed. Εντυπωσιακό είναι και το νέο Rear Wall Control Panel, μέσω του οποίου μπορεί να γίνει ο χειρισμός μιας σειράς λειτουργιών δίχως ο οδηγός να σηκωθεί από το κρεβάτι, κάτω από το οποίο υπάρχει άπλετος χώρος τακτοποίησης αντικειμένων, ενώ εκεί μπορούν να τοποθετηθούν ένα ή δύο μικρά ψυγεία.
To F-MAX της Ford Trucks
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Φορτηγό της Χρονιάς 2019 είχε ψηφιστεί το F-MAX, η ναυαρχίδα της Ford Trucks.
Βραβευμένο ως «Φορτηγό της Χρονιάς 2019», η ναυαρχίδα της Ford Trucks, το F-MAX, είναι ένας εντυπωσιακός τράκτορας πλάτους 2,5 μέτρων (2.540 χλστ. για την ακρίβεια), που διαθέτει μια επίπεδη καμπίνα και μια άκρως «ψαρωτική» σχεδίαση που αντλεί έμπνευση από το αμερικάνικο pick-up, Ford F-150.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του 4x2 τράκτορα είναι ο 13λιτρος κινητήρας των 500 ίππων.
Ο τράκτορας έχει μήκος 5.925 χλστ. και ύψος 3.918 χλστ., με το μεταξόνιο να εκτείνεται στα 3.600 χλστ. και τους προβόλους να έχουν μήκος εμπρός - πίσω 1.450 χλστ. και 875 χλστ., αντίστοιχα. Ο εμπρόσθιος άξονας μπορεί να δεχθεί φορτία 7.100 κιλών και ο οπίσθιος 11.500 κιλών, με το μεικτού βάρους φορτηγό των 44 τόνων να έχει απόβαρο 7.908 κιλών.
Ford F-MAX: Ρεκόρ ταχύτητας στον πάγο (+vid)
Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η εικόνα του εσωτερικού, με την καμπίνα να είναι καλοφτιαγμένη, εργονομική και πλούσια εξοπλισμένη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους χώρους μικροαντικειμένων, αλλά και στην περιοχή ανάπαυσης του οδηγού. Προαιρετικά, στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών, όπου εμφανίζονται πλήθος ενδείξεων. Στην κεντρική κονσόλα, συναντάμε μια δεύτερη οθόνη διαμέτρου 7,2 ιντσών, όπου εμφανίζονται οι ενδείξεις του συστήματος infotainment.
Υπεύθυνος για την κίνηση του 4x2 φορτηγού, είναι ο Ecotorq κινητήρας των 12,7 λίτρων, ο οποίος πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6D. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει ισχύ 500 ίππων μεταξύ 1.400 και 1.850 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι της τάξης των 2.500 Nm, ενώ συνεργάζεται με 12άρι κιβώτιο προέλευσης ZF.
Αξίζει να αναφερθεί, πως πρόσφατα η Ford Trucks παρουσίασε δύο νέες εκδόσεις του τράκτορά της, τις F-MAX Blackline και F-MAX L, εμπλουτίζοντας παράλληλα τον εξοπλισμό και τις επιλογές που προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές του.
Διαβάστε περισσότερα για τα αναβαθμισμένα F-MΑΧ
Αναλυτικότερα, το νέο F-MAX Blackline θα κατασκευαστεί σε μόλις 250 αντίτυπα, κάθε ένα από τα οποία θα φέρει έναν ειδικό σειριακό αριθμό και το σχετικό έμβλημα στην πόρτα του. Όλα τα φορτηγά θα έχουν την ασημί «moondust» απόχρωση, με μπλε και μαύρες ρίγες, με τα LED φωτιστικά σώματα, τους τροχούς και τους καθρέπτες να είναι επίσης μαύρα. Στο πολυτελές εσωτερικό, η μαύρη-μπλε λογική συνεχίζεται στα καθίσματα, στο δερμάτινο τιμόνι και στους αποθηκευτικούς χώρους στο άνω τμήμα της καμπίνας, όπως και στον χώρο ανάπαυσης του οδηγού. Παράλληλα, η Ford Trucks λανσάρει και το νέο F-MAX L, του οποίου το μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί και πλέον φτάνει στα 3.750 χλστ. Επιπροσθέτως, η εταιρεία τοποθέτησε ένα ντεπόζιτο 1.350 λίτρων, το οποίο είναι μεγαλύτερο κατά 300 λίτρα από τις συμβατικές εκδόσεις του F-MAX, γεγονός που επιτρέπει στο φορτηγό να έχει αυτονομία έως και 5.000 χλμ. Ωστόσο, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το F-MAX L και με το κανονικό ντεπόζιτο των 1.050 λίτρων.
Αναβαθμισμένο FUSO Canter
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πέντε εκδόσεις μεικτού βάρους 3,5-8,55 τ., έξι μεταξόνια 2.500-4.750 χλστ., τρεις αποδόσεις κινητήρα 130-175 hp και τρεις εκδόσεις καμπίνας για το νέο FUSO Canter.
Το μικρότερο μοντέλο της παρουσίασής μας και το μοναδικό από την Ιαπωνία, είναι το FUSO Canter, η ηλεκτρική εκδοχή του οποίου, το eCanter, αποτελεί το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό φορτηγό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με ραντάρ συνεργάζεται το νέο σύστημα ασφάλειας «Sideguard Assist», που γνωρίσαμε από τα μοντέλα της μητρικής Daimler.
Δείτε περισσότερα για το ηλεκτρικό FUSO eCanter
Σε ό,τι αφορά στο συμβατικό μοντέλο, ξεκίνησαν πρόσφατα οι πωλήσεις στην Ευρώπη της συνολικά αναβαθμισμένης εκδοχής του, με τη μητρική εταιρεία Daimler Trucks να προγραμματίζει την έναρξη της μαζικής παραγωγής τον προσεχή Δεκέμβριο, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Tramagal της Πορτογαλίας. Σημειώνεται, πως το ελαφρύ φορτηγό από την Ιαπωνία έχει παραχθεί σε περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες από το 1963 που πρωτοπαρουσιάστηκε.
Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, το νέο FUSO Canter διατίθεται σε πέντε εκδόσεις μεικτού βάρους 3,5 έως 8,55 τόνων, με τους υποψήφιους αγοραστές να καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι μεταξόνια μήκους 2.500 - 4.750 χλστ. Προσφέρονται, ακόμα, τρεις εκδόσεις απόδοσης του κινητήρα ισχύος 130 - 175 hp, αλλά και τρεις εκδοχές της καμπίνας, με τη βασική να έχει πλάτος 1,7 μ. και τις «comfort» και «crewcab» να εκτείνονται στα 2,0 μ. Νέο στοιχείο στο δεξιοτίμονο Canter των 3,5 τόνων είναι η καμπίνα «S», μέσω της οποίας διευκολύνεται η τοποθέτηση υπερκατασκευών. Αξίζει να σημειωθεί, πως χάρη στο νέο σύστημα εξάτμισης, το FUSO Canter πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές EURO VI – STEP E.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου Canter είναι η ανασχεδιασμένη εμπρόσθια όψη του, με το ελαφρύ φορτηγό να παραμένει πιστό στην ταυτότητα που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες. Προκειμένου να είναι σε συμφωνία με τη νέα εταιρική σχεδιαστική λογική, το νέο FUSO υιοθετεί τη λεγόμενη «Black Belt», μια μαύρη ζώνη δηλαδή που διατρέχει το αμάξωμα και ενσωματώνει τα (προαιρετικά) φώτα LED.
Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες μπορούν να παραγγείλουν το νέο Canter με το προηγμένο σύστημα ασφάλειας «Sideguard Assist», γνωστό από τα μοντέλα της «μαμάς» Daimler. Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω σύστημα ανιχνεύει μέσω αισθητήρων ραντάρ τους ευαίσθητούς χρήστες του δρόμου που κινούνται από την πλευρά του συνοδηγού. Το σύστημα εκπέμπει προειδοποιήσεις όταν ο οδηγός στρίβει δεξιά ή όταν απλά έχει ανάψει το σχετικό φλας.
Επιπλέον των τεχνολογιών Advanced Emergency Braking System (AEBS), Electronic Stability Program (ESP) και Lane Departure Warning System (LDWS) οι οποίες υπήρχαν και στο προηγούμενο μοντέλο, το νέο σύστημα Sideguard Assist προσφέρει περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Την ασφάλεια αναβαθμίζουν και οι LED προβολείς οι οποίοι προσφέρουν 30% καλύτερη ορατότητα και φέρουν τη λειτουργία «Autolight». Ακόμα σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, έχει βελτιωθεί η προστασία που προσφέρει το σχετικό τμήμα του οχήματος.
Όσον αφορά στην άνεση, το νέο φορτηγό της FUSO υπόσχεται χαμηλότερα επίπεδα ντεσιμπέλ χάρη στη βελτιωμένη ηχομόνωση, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό. Κατά τα γνωστά, η ιαπωνική μάρκα κάνει λόγο για ανεμπόδιστη ορατότητα, ευκολία στις μανούβρες και εύκολη είσοδο στη χαμηλού ύψους καμπίνα.
Ανανεωμένο IVECO S-WAY
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πιο οικονομικό στη χρήση και καλύτερα συνδεδεμένο το αναβαθμισμένο IVECO S-WAY.
Η IVECO παράλληλα με την αναβαθμισμένη εκδοχή του Daily, παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του μεγαλύτερου φορτηγού της, του S-WAY που υπάρχει στην αγορά από το 2019 και πλέον συνεχίζει την εμπορική του πορεία με μια σειρά βελτιώσεων σε κρίσιμες παραμέτρους.
Tο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων υπόσχεται περιορισμό της κατανάλωσής του έως και κατά 3%, χάρη στη νέα γκάμα κινητήρων που πληρούν τα αντιρρυπαντικά πρότυπα Euro VI/E και οι οποίοι φέρουν έγκριση για να λειτουργούν κατά 100% με bio-diesel δεύτερης γενιάς.
Καταρχάς, το φορτηγό μεγάλων αποστάσεων υπόσχεται περιορισμό της κατανάλωσής του έως και κατά 3%, χάρη στη νέα γκάμα κινητήρων που πληρούν τα αντιρρυπαντικά πρότυπα Euro VI/E και οι οποίοι φέρουν έγκριση για να λειτουργούν κατά 100% με bio-diesel δεύτερης γενιάς όπως το HVO. Αναλυτικότερα, ο κινητήρας Cursor 13 απέκτησε δύο νέες εκδόσεις ισχύος 490 και 530 ίππων, την ίδια στιγμή που τόσο αυτός όσο και ο μικρότερος Cursor 11 διαθέτουν πλέον αυξημένη σχέση συμπίεσης και νέο σύστημα διαχείρισης καύσης.
Η Iveco ξεκινά την εξέλιξη αυτόνομων φορτηγών
Οι κινητήρες των 13 λίτρων του IVECO S-WAY έχουν συνδυαστεί με νέους πίσω άξονες με μακρύτερες σχέσεις έως 2.31: 1, γεγονός που επιτρέπει την καλύτερη απόδοση κατά το ρολάρισμα σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Σημειώνεται, πως στον περιορισμό της κατανάλωσης συμβάλει και το αυτόματο σύστημα κλιματισμού διαθέτει που διαθέτει τη νέα λειτουργία Eco, όπως και τα νέα αεροδυναμικά καλύμματα της εμπρόσθιας κολόνας, που βελτιώνουν περαιτέρω τη ροή αέρα γύρω από την καμπίνα.
Μεγάλη έμφαση έδωσαν οι άνθρωποι της IVECO στην αναβάθμιση της συνδεσιμότητας του S-WΑΥ, προκειμένου ο οδηγός του να έχει μια διαδραστική σχέση με αυτό και παράλληλα να επικοινωνεί αμεσότερα και πιο αποτελεσματικά με το περιβάλλον του. Σε αυτό το πλαίσιο, το ιταλικό φορτηγό εξοπλίζεται με το λεγόμενο «IVECO Driver Pal», τον φωνητικό σύντροφο του οδηγού που διαθέτει νέες προηγμένες λειτουργίες και προσφέρει καινούργιες υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Αναλυτικότερα, το IVECO Driver Pal επιτρέπει στον οδηγό να αλληλεπιδρά με το όχημα, τα συστήματα ελέγχου του, την αίθουσα ελέγχου της εταιρείας (IVECO Control Room) και όλες τις λειτουργίες διαχείρισης στόλου, χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές μέσω του Amazon Alexa. Χάρη στις δυνατότητες του MY IVECO, οι οδηγοί όχι μόνο μπορούν να ενεργοποιήσουν τα χειριστήρια στην καμπίνα και να χρησιμοποιήσουν τη συσκευή infotainment, αλλά επιπλέον είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το σύστημα πλοήγησης για να σχεδιάσουν τη διαδρομή τους και να ελέγξουν την κατάσταση της υγείας του οχήματος και τη βαθμολογία τους στην αξιολόγηση του στυλ οδήγησης (Driving Style Evaluation). Το IVECO Driver Pal τους φέρνει επίσης σε επαφή με την κοινότητα οδηγών μέσω του MYCOMMUNITY, καθιστώντας δυνατή την ανταλλαγή μηνυμάτων με άλλους οδηγούς στη διαδρομή τους ή κοντά στον προορισμό τους. Μπορούν να μοιράζονται χρήσιμες ταξιδιωτικές πληροφορίες και να αλληλοϋποστηρίζονται.
Αξίζει να αναφερθεί πως η IVECO λανσάρει μια νέα υπηρεσία που καθιστά πιο εύκολη τη ζωή τόσο του οδηγού όσο και του διαχειριστή του στόλου, σε περίπτωση ατυχήματος ή άλλης έκτακτης κατάστασης που αφορά στο φορτηγό. Συγκεκριμένα, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το IVECO Top Care μέσω του IVECO Driver Pal και αυτόματα θα ενημερωθεί το πλησιέστερο συνεργείο της μάρκας. Στην υπηρεσία περιλαμβάνεται και το πακέτο φιλοξενίας του οδηγού, στην περίπτωση που δεν καταστεί εφικτό το φορτηγό να είναι έτοιμο εντός έξι ωρών. Τότε, ο οδηγός θα έχει -δίχως χρέωση- τη δυνατότητα μεταφοράς, θα του δοθεί κατάλυμα και -εάν χρειάζεται- θα δεχθεί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Νέο IVECO T-WAY
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ο αντικαταστάτης του IVECO TRAKKER, ακούει στο όνομα «T-WAY».
Το νέο της βαρύ off-road φορτηγό παρουσίασε πρόσφατα η IVECO, με το ολοκαίνουργιο «T-WAY» να εμφανίζεται συνολικά αναβαθμισμένο και να αντικαθιστά στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας το TRAKKER.
Το νέο T-WAY λανσάρεται σε δύο εκδόσεις μήκους και δύο εκδόσεις ύψους καμπίνας, με αρχιτεκτονική δύο, τριών και τεσσάρων αξόνων.
Φέρει ένα υψηλής αντοχής ατσάλινο σασί πάχους 10 χλστ. και υπόσχεται υψηλή στρεπτική ακαμψία. Ο εμπρόσθιος άξονας του εργοταξιακού φορτηγού μπορεί να δεχθεί φορτίο έως και 9 τόνων, ενώ στον πίσω συζυγή άξονα έχει τοποθετηθεί μια νέα heavy-duty ανάρτηση, με καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά (εντός και εκτός δρόμου), μεγαλύτερη εδαφική ανοχή και υψηλότερη αντοχή.
Διαβάστε περισσότερα για το IVECO T-WAY
Το νέο IVECO T-WAY εξοπλίζεται με τον γνωστό 13λιτρο κινητήρα Cursor 13, ο οποίος αποδίδει μέχρι και 510 ίππους ισχύος, 10 περισσότερους από ότι στο TRAKKER. Το νέο ιταλικό φορτηγό διατίθεται επίσης με το μικρότερο σύνολο Cursor 9, με τους δύο κινητήρες να συνεργάζονται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο HI-TRONIX των 12 και 16 σχέσεων, το οποίο διαθέτει επιπλέον λειτουργίες ειδικά για την κίνηση εκτός δρόμου.
Το υδροστατικό σύστημα κίνησης «HI-TRACTION» τοποθετείται σε μονά και αρθρωτά μοντέλα 6x4 και λειτουργεί με ταχύτητες έως και 25 χλμ./ώρα, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα για να παρέχει επιπλέον υδραυλική πρόσθια πρόσφυση όταν χρειάζεται. Σύμφωνα με την IVECO, παρέχει σημαντικά οφέλη όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και το ωφέλιμο φορτίο σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα AWD. Σημειώνεται, πως σε σχέση με το TRAKKER, το απόβαρο του T-WAY μειώθηκε κατά 325 κιλά, χάρη κυρίως στη σχεδίαση του πίσω τμήματος.
Επιπλέον, το IVECO T-WAY προσφέρεται με σύστημα κατ` επιλογήν τετρακίνησης (Partial Wheel Drive) στις εκδόσεις 6x4 και 8x4, αλλά και με μόνιμη τετρακίνηση (All Wheel Drive) στις εκδόσεις 4x4, 6x6 και 8x8, με το σύστημα AWD να τοποθετείται πλέον και στις νέες εκδόσεις με μεταξόνιο 4, 4,2 και 4,5 μέτρων. Σημειώνεται, πως η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική «HI-MUX» είναι πλήρως συμβατή με τα συστήματα ελέγχου τελευταίας γενιάς. Ακόμα, η νέα σειρά ΡΤΟ περιλαμβάνει και έναν δυναμολήπτη που αποδίδει έως και 2.300 Nm ροπής.
Το χωματουργικό φορτηγό της ιταλικής μάρκας λανσάρεται με την κοντή (AD) και τη μακριά (ΑΤ) σε μήκος καμπίνα, με δύο επιλογές ύψους οροφής (κανονική και ψηλή). Στη σχεδίαση του κόκπιτ έχει υπάρξει μέριμνα για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού, ενώ βάρος έχει δοθεί και στην ευχρηστία-λειτουργικότητα. Διαθέτει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, παρέχοντας τηλεδιαγνωστική και προγνωστική συντήρηση.
Η νέα γενιά των ΜΑΝ
Την ολοκαίνουργια γκάμα φορτηγών της σε όλες τις κατηγορίες μεικτού βάρους, παρουσίασε πέρυσι η MAN Truck & Bus, με τα νέας γενιάς μοντέλα (TGL, TGM, TGS και TGX) να διαθέτουν μια εντελώς νέα σχεδίαση και δομή καμπίνας, πολλαπλές τεχνολογικές αναβαθμίσεις που τα καθιστούν πιο ασφαλή, «έξυπνα», αποδοτικά, άνετα και με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 8% σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Η κατανάλωση καυσίμου των νέων Euro6D κινητήρων έχει μειωθεί έως και κατά 8%. Στη φωτό το νέο TGX που φέρει τους D15 (330 – 400 ίπποι), D26 (430 – 510 ίπποι) και D38 (540 – 640 ίπποι).
Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση των ΜΑΝ νέας γενιάς
Αν και οι νέες καμπίνες των φορτηγών της MAN έχουν τροποποιηθεί πλήρως, σχεδιαστικά και δομικά, διατηρούν αναλλοίωτη τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Η νέα σχεδίαση του εσωτερικού της καμπίνας έχει να επιδείξει σημαντικές τροποποιήσεις, πάντα με γνώμονα την βελτιστοποίηση της άνεσης του οδηγού και τη διευκόλυνση του χειρισμού του οχήματος. Η εταιρεία αναφέρει πως το σχήμα όλων των χειριστηρίων, ακόμη και αυτών που εδράζονται στο νέο τιμόνι, τα καθιστά εύχρηστα ακόμη και όταν ο οδηγός φορά γάντια ενώ, ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι και πλήρως ψηφιακός (οθόνη 12,3 ιντσών).
Σε σχέση με τους προγενέστερους –τεχνολογίας Euro 6c- πετρελαιοκινητήρες, τα νέα μηχανικά σύνολο Euro 6D της MAN Truck & Bus έχουν να επιδείξουν σημαντική μείωση της κατανάλωσης, δεδομένου ότι το κόστος καυσίμου, επηρεάζει κατά 30% το Συνολικό Κόστος Χρήσης ενός φορτηγού. Η βελτίωση αυτή έχει επιτευχθεί χάρη σε επεμβάσεις σε όλη τη γραμμή κίνησης του οχήματος (κινητήρας, κιβώτιο, άξονες κ.ά), τη βελτίωση της αεροδυναμικής αλλά και την υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών. Την ίδια στιγμή η εταιρεία προσφέρει βελτιωμένες διαδικασίες συντήρησης, αυξημένα διαστήματα μεταξύ των service κ.ά. Για παράδειγμα, ο νέος 6κύλινδρος MAN D26 των 12,4λτ. που προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 430, 470 ή 510 ίππων και μέγιστη ροπή από 2.200 – 2.600 Nm (από τις 930 σ.α.λ.) είναι –μεταξύ άλλων- κατά 70 κιλά ελαφρύτερος. Αντίστοιχα, ο επανασχεδιασμένος D15 των 9,0λτ., (ισχύ 330, 360 ή 400 ίππων με ροπή από 1.600 – 1.800 Nm) είναι κατά 230 κιλά ελαφρύτερος σε σχέση με τον D20 που πλέον αντικαθιστά. Στην κορυφή των μονάδων παραγωγής ενέργειας των νέων φορτηγών της MAN βρίσκουμε τον νέο D38 με απόδοση από 540 – 640 ίππους ενώ την ίδια στιγμή, ο MAN D08 που προσφέρεται σε 4κύλινδρες ή 6κύλινδρες εκδόσεις αποδίδει ισχύ από 160 – 320 ίππους.
Περαιτέρω αναβάθμιση για τα ΜΑΝ νέας γενιάς (+vid)
Η νέα γενιά φορτηγών «TG» της MAN Truck & Bus περιλαμβάνει οχήματα με μεικτό βάρος από 7,5 – 41t. και οκτώ διαφορετικούς τύπους καμπίνας. Ο κλάδος των διεθνών και των ιδιαίτερα βαρέων μεταφορών καλύπτεται από το νέο TGX που προσφέρεται ως τράκτορας ή πλαίσιο φορτηγού με διάταξη αξόνων 4x2, 6x2, 6x4 ή 8x4 με μεικτό βάρος από 18 – 41t. και δυνατότητα υποστήριξης συρμών συνολικού βάρους ακόμη και έως 250t. Αντίστοιχα, το νέο MAN TGS προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο, τρεις ή τέσσερις άξονες και διάταξη 4x2, 6x2, 4x4, 6x6, 8x6 ή 8x8 και μεικτό από 18 – 41t. Στην κατηγορία των ελαφρών και μεσαίων φορτηγών συναντάμε τα νέα MAN TGL και TGM, με το πρώτο να είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μεικτό από 7,5 – 12t. (με δύο άξονες) και το δεύτερο σε εκδόσεις από 12 – 26t. με δύο ή τρεις άξονες σε διάταξη 4x2, 4x4, 6x2 ή 6x4.
ΜΑΝ TGX: «International Truck of the Year 2021»
Επιγραμματικά, στις νέες τεχνολογίες που φέρουν τα TGL, TGM, TGS και TGX, συναντάμε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: Turn Assist, Lane Change Support (LCS), Lane Return Assist (LRA), ACC Stop&Go, Congestion assistant και MAN AttentionGuard.
Οι νέες εκδόσεις του Mercedes Actros
Ό,τι και να πει κανείς για το Actros, τη ναυαρχίδα της Mercedes-Benz, είναι λίγο καθώς αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρισμένα και δημοφιλή φορτηγά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο μάλιστα πρόσφατα λανσαρίστηκε και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το εντυπωσιακών χαρακτηριστικών eActros μεικτού βάρους 40 τόνων.
Το πρώτο φορτηγό παραγωγής χωρίς καθρέπτες.
Εντυπωσιάζει το ηλεκτρικό Mercedes-Benz eActros (+vid)
Για τα χαρακτηριστικά του κορυφαίου φορτηγού της γερμανικής εταιρείας σας έχουμε μιλήσει ουκ ολίγες φορές, ενώ είχαμε δώσει το παρών και στην πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας του γενιάς, δύο χρόνια πριν στη Βαρκελώνη. Για αυτό, σήμερα θα ασχοληθούμε με τρεις νέες εκδόσεις του Actros που παρουσιάστηκαν νωρίτερα φέτος και οι οποίες έχουν το δικό τους ενδιαφέρον.
Δείτε την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Actros
Τον χορό των ειδικών εκδόσεων του φορτηγού της Mercedes-Benz, άνοιξαν τα Actros F και Actros Edition 2. Η πρώτη αποτελεί κάτι σαν βασική έκδοση, καθώς δεν έχει στον εξοπλισμό της το σύνολο των τεχνολογικών καινοτομιών του οχήματος, ποντάροντας στην ελκυστική σχέση τιμής – απόδοσης. Σημειώνεται, πως με το Actros F προστέθηκε και μια νέα επιλογή στη γκάμα των καμπινών του γερμανικού φορτηγού. Η νέα καμπίνα οδηγού στις εκδόσεις StremSpace ή BigSpace έχει πλάτος 2,5 μ. και ύψος 120 χλστ. στο τούνελ του κινητήρα. Είναι διαθέσιμο σε 17 διαφορετικές παραλλαγές, με δύο ή τρεις άξονες σε διάταξη 4x2, 6x2 ή 6x4, με μεικτό βάρος από 18 – 26t., ενώ η γκάμα των κινητήρων του περιλαμβάνει τους OM470 (με ισχύ 326 – 455 ίππους) και OM 471 (με ισχύ 421 – 530 ίππους).
Στην Ελλάδα οι εκδόσεις «F» & «Edition 2» του Actros
Σε ό,τι αφορά στο συλλεκτικό Mercedes-Benz Actros Edition 2, αυτό θα παραχθεί σε μόλις 400 μονάδες, δίνοντας μεγάλη σημασία στην εξατομίκευση του και το υψηλό επίπεδο άνεσης. Προσφέρει 40 επιπλέον στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού για το εσωτερικό και το εξωτερικό της καμπίνας, καθώς και πολλαπλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν από τις συμβατικές εκδόσεις. Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συλλεκτικού Actros Edition 2 αξίζει να αναφέρουμε τις επενδύσεις δέρματος (νάπα) στο ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών καθώς και αρκετές επενδύσεις με εμφάνιση ανθρακονημάτων ενώ, το φινιστρίνι της οροφής συνοδεύεται από ειδικό κρυφό φωτισμό. Το Actros Edition 2 προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες με καμπίνα GigaSpace ή BigSpace, με το εμπρόσθιο τμήμα του να βάφεται πάντα σε μεταλλική γκρίζα απόχρωση, που διασφαλίζει μεταξύ άλλων την αναγνωρισιμότητά του.
Νέο Actros L: Η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz (+vid)
Τελευταία προσθήκη στις ειδικές εκδόσεις αποτελεί το νέο Actros L, το πιο μεγάλο και πλουσιότερα εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς. Είναι διαθέσιμο στις πλάτους 2,5 μέτρων καμπίνες StreamSpace, BigSpace και GigaSpace και φέρει στο εσωτερικό του -μεταξύ πολλών άλλων- το άνετο στρώμα με επένδυση πάχους 45 χλστ. και πολλά αξεσουάρ της σειράς «Interior Line» της Mercedes-Benz Trucks. Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας του φορτηγού, όπως αυξημένες είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας που αυτό προσφέρει.
Νέα Scania V8 έως 770 ίππων
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Οι νέοι V8 κινητήρες της Scania είναι οι εξής: DC16 120 (530 hp), DC16 121 (590 hp), DC16 122 (660 hp) και DC16 123 (770 hp).
H Scania, με τους νέους V8 κινητήρες και το καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων, αναβαθμίζει τα συμβατικής τεχνολογίας φορτηγά της, ναυαρχίδα των οποίων αποτελεί η -ισχυρότερη του κόσμου- νέα έκδοση των 770 ίππων. Οι νέοι κινητήρες είναι οι εξής: DC16 120 (530 hp), DC16 121 (590 hp), DC16 122 (660 hp) και DC16 123 (770 hp). Μάλιστα, όταν συνδυάζονται με το επίσης νέο αυτοματοποιημένο G33 κιβώτιο ταχυτήτων, μπορούν να προσφέρουν οικονομία καυσίμου έως και 6%.
Η χαμηλότερη κατανάλωση κατά 6%, μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 3.000-4.000 λίτρων πετρελαίου ετησίως, στις χώρες όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μακρύτερων συρμών υψηλότερου μικτού βάρους.
Scania: Νέο Touring και κινητήρας «μπαλαντέρ»
Μπορεί η τετράδα των νέων V8 να στηρίζεται στους υπάρχοντες κινητήρες, ωστόσο τα αναβαθμισμένα σύνολα φέρουν περισσότερα από 70 νέα μέρη και εξαρτήματα, με τις αλλαγές να επιτρέπουν τις μειωμένες τριβές, τις υψηλότερες σχέσεις συμπίεσης και την καλύτερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ενώ τοποθετήθηκε και ένα νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα (EMS).
Δρομολόγιο 1.600 χλμ. για το ηλεκτρικό Scania (+vid)
«Τον νέο βασιλιά του δρόμου», αποκαλεί η Scania τον νέο κορυφαίο V8 κινητήρα DC16 123, του οποίου η ισχύς ανέβηκε από τους 730 στους 770 ίππους. Το νέο σύνολο χρησιμοποιεί το ίδιο μπλοκ με τα υπόλοιπα μέλη της νέας V8 «οικογένειας» και είναι ελαφρύτερος κατά 75 κιλά από τον προκάτοχό του.
Αναβαθμισμένο υβριδικό Scania (+vid)
Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως περισσότερα από 400 εκ. ευρώ επένδυσε η Scania στην εξέλιξη της νέας γκάμας αυτοματοποιημένων κιβωτίων ταχυτήτων, που αντικαθιστούν τα γνωστά Opticruise, με τα οποία δεν έχουν καθόλου κοινά μέρη! Το πρώτο κιβώτιο που παρουσιάστηκε είναι το G33CM, το οποίο συνδυάζεται με τους τρεις από τους τέσσερις νέους V8 (εκτός αυτού των 770 hp), όπως και με τους δύο 13λιτρους, 6κύλινδρους κινητήρες των 500 και 540 ίππων.
Χάρη στο αλουμινένιο του περίβλημα και τις ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις του, το κιβώτιο G33CM είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερο από το υπάρχον GRS905. Οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να περιορίσουν κατά 50% τις εσωτερικές τριβές, ενώ επιπλέον, σημαντικό είναι το γεγονός πως το νέο κιβώτιο είναι έως και κατά 3,5 dB πιο αθόρυβο από το Opticruise. Με τη χρήση δύο συγχρονιζέ-αντί για επτά- ανάμεσα σε «αργό» και «γρήγορο», το νέο κιβώτιο είναι πιο κοντό και περισσότερο ανθεκτικό.
Νέας γενιάς Volvo FH
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο FH, ο κορυφαίος τράκτορας της Volvo Trucks, είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα με εντυπωσιακή νέα σχεδίαση και τεχνολογικές καινοτομίες που αναβαθμίζουν την απόδοση του στο έπακρο!
Κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, η Volvo Trucks παρουσίασε πολλαπλές αναβαθμίσεις για το σύνολο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που προσφέρει σε όλες τις κατηγορίες, με τα FL, FM, FMX, FH & FH16 να βελτιώνονται αναβαθμίζονται τόσο σχεδιαστικά όσο και σε επίπεδο δυνατοτήτων, προκειμένου να προσφέρουν ακόμη περισσότερη άνεση, ασφάλεια και κυρίως αποδοτικότητα στους ιδιοκτήτες τους.
Το μίσθωμα του Volvo FH τεχνολογίας I-Save, περιλαμβάνει πλήρες πακέτο service, ασφάλιση οχήματος και αλλαγή ελαστικών.
Σε ό,τι αφορά στους τράκτορες της νέας σειράς FH που, εκτός της βελτιωμένης σχεδίασης του αμαξώματος, προσφέρουν ακόμη και άνετες και λειτουργικές καμπίνες, με αυξημένους χώρους, καθώς και πολλαπλές τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Μεταξύ αυτών αξίζει να αναφέρουμε το πρωτοποριακό σύστημα «I-Save» που ειδικά για τον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, είναι σε θέση να επιφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 10%.
Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση του Volvo FH
Το επίπεδο της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας όλων των νέων Volvo Trucks έχει αναβαθμιστεί χάρη σε πολλαπλά νέα στοιχεία που υιοθετούν. Για παράδειγμα, οι προβολείς υψηλής δέσμης φωτός στα νέα FH και FH16 φέρουν προσαρμοζόμενη λειτουργία, με επιλεγμένα τμήματα των συστοιχιών LED να απενεργοποιούνται αυτόματα όταν το όχημα πλησιάζει σε –αντιθέτως κινούμενα- οχήματα ή σε κάποιο προπορευόμενο.
Η νέα γενιά φορτηγών της Volvo Trucks (+video)
Η βελτιωμένη λειτουργία του ενεργού αυτόματου πιλότου σε χαμηλές ταχύτητες (ακόμη και από στάση) διευκολύνει περαιτέρω το έργο του οδηγού ενώ το σύστημα Downhill Cruise Control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε κατωφέρειες. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (EBS) που ενσωματώνει λειτουργίες όπως το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης ή το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, προσφέρεται πλέον στον βασικό εξοπλισμό των νέων οχημάτων. Παράλληλα, το Volvo Dynamic Steering σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και υποβοήθησης ευστάθειας, είναι διαθέσιμο προαιρετικά. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης και την προσθήκη γωνιακής κάμερας από την πλευρά του συνοδηγού, που βελτιώνει το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Ακόμη πιο αποτελεσματικό Volvo FH με «I-Save» (+vid)
Το βασικότερο χαρακτηριστικό της νέας γενιάς του FH δεν είναι άλλο από το σύστημα «I-Save» που ουσιαστικά υπόσχεται (και επιτυγχάνει) μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 10%. Το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά περιλαμβάνει τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα «D13TC», ένα μηχανικό σύνολο 12,8λτ. με απόδοση 460 ή 500 ίππων και μέγιστη ροπή 2.600 ή 2.800 Nm (από τις 900 ως τις 1.300 σ.α.λ.).
Χρονομίσθωση Volvo FH 500 με I-Save
Πέραν των πολλαπλών τεχνολογικών καινοτομιών που ενσωματώνει σε τομείς όπως τα έμβολα των κυλίνδρων, μια νέα τουρμπίνα στο σύστημα εξαγωγής των καυσίμων (TC: Turbo Compound) ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την περίσσεια ενέργεια που εμπεριέχεται σε αυτά, προκειμένου να υποβοηθήσει τη λειτουργία του κινητήρα, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιτάχυνση αλλά και τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο.
Τα νέα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo (+vids)
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τους νέους ελαφρύτερους κινητήριους άξονες (κατά 100 κιλά!), το αναβαθμισμένο σύστημα «I-See» που αναλύει την τοπογραφία της διαδρομής που ακολουθείται με βάση ψηφιακούς χάρτες προσαρμόζοντας αναλόγως τη λειτουργία του κινητήρα αλλά και το αυτόματο κιβώτιο –διπλού συμπλέκτη- Volvo I-Shift, επιτυγχάνουν τη μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 10% σε σχέση με έναν κινητήρα D13 Euro 6D.
Νέα Volvo FM & FMX
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα νέα Volvo FH και FM (φωτό) διατίθενται με κινητήρες Euro6 με καύσιμο το φυσικό αέριο (LNG) με σαφή πλεονεκτήματα έναντι των αντίστοιχων εκδόσεων με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης.
Τα νέα Volvo FM & FMX έχουν να επιδείξουν αυξημένο ωφέλιμο όγκο κατά ένα κυβικό μέτρο εντός της καμπίνας σε σχέση με τους προκατόχους τους. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερο ωφέλιμο χώρο εργασίας, αισθητά βελτιωμένο άμεσο περιμετρικό οπτικό πεδίο για τον οδηγό καθώς και –μεταξύ άλλων- αισθητά χαμηλωμένη γραμμή στις γυάλινες επιφάνειες.
Tο νέο FMX έχει να επιδείξει μεταξύ άλλων εμπρόσθιους άξονες με μέγιστη δυνατή φόρτιση έως και 20t.
Η χαμηλή και φαρδιά είσοδος με δύο φωτιζόμενα σκαλοπάτια με αντιολισθητική επένδυση, διευκολύνει την πρόσβαση εντός της καμπίνας, ιδίως στις εφαρμογές που προβλέπουν συχνές στάσεις του οχήματος, όπου ο οδηγός μπορεί να εισέλθει και εξέλθει του οχήματος ακόμη και 50+ φορές ημερησίως.
Μια 10ετία επιτυχιών για το Volvo FMX (+vids)
Αντίστοιχα με τα νέα Volvo FH & FH16, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού ενώ, το κάτω κρεβάτι (όπου είναι διαθέσιμο) είναι τοποθετημένο πλέον πιο ψηλά, διασφαλίζοντας αυξημένη άνεση και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους κάτω από αυτό. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η καμπίνα ημέρας (Day Cab) προσφέρει νέο αποθηκευτικό χώρο 40 λτ., με εσωτερικό φωτισμό. Η νέα ενισχυμένη μόνωση της καμπίνας, διασφαλίζει βέλτιστες συνθήκες εργασίας ακόμη και στις πιο ακραίες κλιματολογικές συνθήκες καθώς και ενισχυμένη ηχομόνωση. Επιπρόσθετα, η ελεγχόμενη μέσω αισθητήρων μονάδα κλιματισμού με φίλτρο άνθρακα, εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα αέρα.
Τα νέα φορτηγά Volvo είναι εδώ!
Δεδομένης της χρήσης για την οποία προορίζεται, το νέο Volvo FMX διακρίνεται για τις εντυπωσιακές δυνατότητες κίνησής του σε πάσης φύσεως διαδρομές, ακόμη και αν αυτές δεν περιλαμβάνονται στο οδικό δίκτυο. Μέσω νέων ειδικών τεχνολογιών, ο οδηγός μπορεί π.χ. να μεταβάλλει το κλείδωμα όλων των διαφορικών του με ευκολία ενώ, χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων i-Shift μπορεί εν κινήσει να επιλέξει τη σχέση όπισθεν και εν συνεχεία να επιβραδύνει το όχημα ή και να το ακινητοποιήσει κάνοντας χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού!
Πέραν όλων αυτών, το νέο Volvo FMX είναι σε θέση να υποστηρίξει εφαρμογές με μεικτό βάρος συρμού έως και 150t. ενώ, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στοιχεία όπως τα EBS (Electronically Control Brake System), Collision Warning, Electronic Stability Control, Volvo Dynamic Steering, Lane Keeping Assist, Stability Assist κ.ά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »