Κινητήρας – Επιδόσεις
60.543 Επισκέψεις στο άρθρο (7/5/2022)
Αν και πολλοί αντιμετώπιζαν με… σκεπτικισμό τα μόλις 1.898 κ.εκ. του κινητήρα του D-Max, στην πράξη είναι σαφές πως οι επιδόσεις που προσφέρει, ακόμη και με πλήρες φορτίο, στο ιαπωνικό Pick-Up δεν δικαιολογούν κάτι τέτοιο. Με 164 ίππους και 360 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., το εν λόγω μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την ελαστικότητα και –κυρίως- την αθόρυβη λειτουργία του. Παράλληλα, στη νέα γενιά του μοντέλου, ο κινητήρας έχει δεχθεί αρκετές δομικές αναβαθμίσεις (στους κυλίνδρους, τις βαλβίδες, τον ιμάντα κ.ά.) ενώ πλέον εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπερσυμπιεατή «VGS» γεγονός που μειώνει αισθητά τον χρόνο υστέρησης του turbo.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων διακρίνεται για τις γρήγορες και ομαλές εναλλαγές των σχέσεων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Η κορυφαία έκδοση «Arena» που είχαμε στη διάθεση μας, εφοδιάζονταν με νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (διατίθεται και χειροκίνητο 6άρι) που χάρη στις γρήγορες και προπάντων ομαλές εναλλαγές των σχέσεων, ουσιαστικά σε αποτρέπει από το να χρησιμοποιήσεις την σειριακή επιλογή των σχέσεων, σε όλες ανεξαιρέτως τις περιστάσεις, ακόμη και σε δύσβατα εκτός δρόμου κομμάτια. Φυσικά, εφοδιάζεται και με σύστημα «Idle Start Stop» προκειμένου να διατηρείται η κατανάλωση όσο το δυνατόν χαμηλότερα ενώ, η εκκίνηση του γίνεται μέσω ειδικού διακόπτη στο ταμπλό. Τέλος, προκειμένου να καλυφθούν οι απαιτήσεις του προτύπου Euro 6D-Temp, έχει προστεθεί και το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων «SCR» και απαιτείται πλέον η χρήση διαλύματος AdBlue.
Ο κινητήρες ελέγχεται μέσω ενός ειδικού διακόπτη στο ταμπλό.
O νέος πετρελαιοκινητήρας των 2,2λτ. που αναλαμβάνει την κίνηση του L200 διακρίνεται για τη «βελούδινη» λειτουργία του, τους μειωμένους ρύπους αλλά και τα μεγάλα αποθέματα ροπής από το χαμηλό και μεσαίο φάσμα των σ.α.λ. Χάρη στις πολλαπλές επεμβάσεις στο εσωτερικό του με στόχο τη μείωση των τριβών μεταξύ των επιμέρους τμημάτων του, το εν λόγω μηχανικό σύνολο απόδοσης 150 ίππων και 400 Nm ροπής, είναι σημαντικά πιο αθόρυβος από τον κινητήρα των 2,4λτ. που αντικαθιστά, έχει να επιδείξει πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού ενώ πλέον, εφοδιάζεται με σύστημα SCR σε ότι αφορά στη διαχείριση των καυσαερίων (με προσθήκη διαλύματος AdBlue), γεγονός που επιφέρει σημαντική μείωση των ρύπων του.
Με περίσσια αποθέματα ροπής από χαμηλά και βελούδινη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών του, ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 2,2λτ. της Mitsubishi.
Σε ό,τι αφορά στο μοντέλο της δοκιμής, αξίζει να σημειώσουμε πως εξαιρετική είναι και η κλιμάκωση των σχέσεων του -6τάχυτου- νέου αυτόματου κιβωτίου (με πέντε σχέσεις το αυτόματο κιβώτιο της προηγούμενης γενιάς), ενώ οι εναλλαγές τους μπορούν να γίνουν και σειριακά / χειροκίνητα μέσω ειδικών «paddles» πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα, το πρόγραμμα «Sport Mode» προσθέτει… σπιρτάδα στην λειτουργία του. Επιπρόσθετα, οι εκδόσεις Instyle περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους, τόσο σύστημα εισόδου στο όχημα και εκκίνησης του κινητήρα χωρίς την χρήση του κλειδιού καθώς και λειτουργία Auto Stop & Go, που συμβάλλει σαφέστατα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Tο νέο αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων του L200 διακρίνεται για τη πολύ καλή κλιμάκωσή του.