Εν αναμονή εξελίξεων και στην ελληνική αγορά, ας δούμε όλα τα -ελαφρά, μεσαία και βαρέα- ηλεκτρικά φορτηγά που προσφέρονται σήμερα ή αναμένονται στο άμεσο μέλλον και τα οποία εντυπωσιάζουν με τα χαρακτηριστικά τους.
Οι πρωταγωνιστές της αγοράς
Αξίζει να αναφέρουμε πως όλα ξεκίνησαν το 2017, όταν το
FUSO eCanter αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό μαζικής παραγωγής, το οποίο πλέον έχει ως ανταγωνιστή το
BYD ETM6, το οποίο διατίθεται και στη χώρα μας.
Σήμερα,
την πιο πλήρη ηλεκτρική γκάμα διαθέτει η Volvo Trucks με 6 σχετικές προτάσεις, με τη σουηδική εταιρεία να αναδεικνύεται παράλληλα και ο
ηγέτης των πωλήσεων σε Ευρώπη και Β. Αμερική. Σημαντική είναι και η παρουσία της Renault Trucks -που ανήκει στο Volvo Group- η οποία όμως απουσιάζει από την ελληνική αγορά.
Επιχειρώντας μία συνοπτική καταγραφή της αγοράς, δε γίνεται να μην αναφέρουμε το
eActros, τόσο λόγω των εντυπωσιακών του χαρακτηριστικών όσο και επειδή μέσω αυτού η Mercedes-Benz Trucks πραγματοποίησε το ηλεκτρικό της ντεμπούτο. Σημαντική είναι η παρουσία και της
DAF Trucks, ενώ και η
Scania ενισχύει συνεχώς τη θέση της.
Η εναλλακτική του υδρογόνου
Σημειώνεται, πως εκτός από τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας (BEVs) παράλληλα τρέχουν οι εξελίξεις και για τα
ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου (FCEVs), καθώς η υδρογονοκίνηση προσφέρει το πλεονέκτημα της υψηλότερης αυτονομίας και της ταχείας διαδικασίας ανεφοδιασμού με καύσιμο.
Πρώτη από όλους στην Ευρώπη στο «παιχνίδι» μπήκε η
Hyundai, ενώ και η
Nikola με τη συνεργασία της Iveco προετοιμάζει τη δική της πρόταση. Το ίδιο κάνουν και οι όμιλοι
Volvo και
Daimler, οι οποίοι συνεργάζονται στις κυψέλες καυσίμου για να βγάλουν στην αγορά
φορτηγά υδρογόνου με αυτονομία της τάξης των 1.000 χλμ.! Στην υδρογονοκίνηση στρέφεται και η ΜΑΝ, όσο βάζει τις τελευταίες πινελιές στο νέας γενιάς BEV βαρύ φορτηγό της.
Τι μέλλει γενέσθαι
Επιστρέφοντας στις …μπαταρίες, ανάμεσα στα πολλά και ενδιαφέροντα ηλεκτρικά φορτηγά που αναμένονται, σίγουρα ξεχωρίζει το σχεδόν έτοιμο
Mercedes-Benz eEconic, με τη γερμανική εταιρεία να εξελίσσει παράλληλα και το
eActros LongHaul για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, το οποίο θα παρουσιαστεί επισήμως τον Σεπτέμβριο στην έκθεση ΙΑΑ Transportation.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο προαναφερθέν
eTruck που ετοιμάζει η ΜΑΝ, όπως και στη
νέα γενιά του FUSO eCanter. Επιπλέον, η
Scania του χρόνου θα λανσάρει και τη δική της πρόταση στις περιφερειακές μεταφορές μηδενικών ρύπων, ενώ και η
DAF -αργά ή γρήγορα- θα παρουσιάσει και τις ηλεκτρικές εκδοχές των νέας γενιάς φορτηγών της.
Σε κάθε περίπτωση,
στις ενότητες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε τα ηλεκτρικά φορτηγά των οποίων η παραγωγή έχει ξεκινήσει ή πρόκειται να εκκινήσει το αμέσως προσεχές διάστημα.