Rally Dakar 2025: Τέταρτος «τιμονιέρης» ο Mattias Ekstrom για τη Ford
Το μέχρι πρότινος «αφεντικό» της ιπποδύναμης, το Jeep Gladiator των 264 hp, έχασε τα πρωτεία από το νέο Ford Ranger Raptor των 288 hp, το οποίο όμως ως βενζινοκίνητο υστερεί κατά 109 Nm ροπής. Δείτε την ευθεία αντιπαράθεση των δύο πιο ισχυρών Pick-Up της αγοράς.
Life-style παιχνιδομηχανές ή επαγγελματικά εργαλεία;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ο άσος στο μανίκι που είχε η Ford για να πάρει τα πρωτεία με διαφορά 24 ίππων, είναι ο προηγμένος κινητήρας βενζίνης 3.0L EcoBoost, ένα V6 twin-turbo σύνολο που βελτιστοποιήθηκε από τη Ford Performance. Μια «παράξενη» επιλογή -για την Ευρώπη τουλάχιστον- που αναδεικνύει περαιτέρω το γεγονός πως το νέο Ranger Raptor δεν είναι ουσιαστικά ένα επαγγελματικό όχημα. Ποιος θα ήθελε να αντιμετωπίσει την κατανάλωση του «κτήνους» -που στα «χαρτιά» είναι 13,8 λτ./100 χλμ.- και στην πράξη μπορεί να φτάσει πολύ ψηλότερα;
Αντιθέτως, η Jeep υιοθετεί μια πιο τυπική επιλογή και βάζει στο τραπέζι το κορυφαίο μοτέρ της σειράς MultiJet, το 3λιτρο V6 σύνολο πετρελαίου που εντυπωσιάζει με τα 600 Nm ροπής! Αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του Gladiator, τα επιπλέον 109 Nm ροπής, ένα στοιχείο πολύ κρίσιμο εκτός δρόμου, ειδικά όταν μιλάμε για οχήματα που πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τους 2,5 τόνους βάρους. Σημαντικό είναι και το γεγονός πως σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, η κατανάλωση ξεκινά από τα 9,5 λτ./100 χλμ.
Να σημειώσουμε, πως το Jeep Gladiator διατίθεται εκτός Ευρώπης και εκείνο με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,6 λίτρων. Αυτό που μας αφορά περισσότερο, όμως, είναι το γεγονός πως από το καλοκαίρι του 2023 το νέο Ford Ranger Raptor θα είναι πάλι διαθέσιμο με το διπλά υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο σύνολο πετρελαίου. Όσοι ενδιαφέρονται, θα πρέπει να κάνουν έναν χρόνο υπομονή…
Αν ασχοληθούμε πάλι με τις εργοστασιακές τιμές, θα δούμε πως το Ford έχει μικρότερο «αποτύπωμα» (διαστάσεις) και ότι διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερη (+19 εκ.) απόσταση από το έδαφος, αλλά και υψηλότερες δυνατότητες διάβασης υδάτινου εμποδίου, με το βάθος υδάτινου κωλύματος να είναι στα 90 εκ. μεγαλύτερο.
Ανάμεικτα είναι τα αποτελέσματα της σύγκρισης των γωνιών προσέγγισης και αποφυγής εμποδίων, με το χαμηλότερο (κατά έως και 286 κιλά) απόβαρο του Jeep, να αποτελεί μάλλον πλεονέκτημα (και) εκτός δρόμου.
Από εκεί και πέρα, φτάνουμε στην «πράξη» και παρόλο που δεν έχουμε οδηγήσει ακόμα το νέο Raptor, αναμένουμε πως θα υπερτερεί το Ford, καθώς διαθέτει εξαιρετικά «ικανή» ανάρτηση, προηγμένη τετρακίνηση και φουλ προφίλ οδήγησης. Με δυο λόγια, είναι ένα όχημα που μοιάζει σαν να έχει βγει από βελτιωτικό οίκο και ακριβώς αυτό έχει συμβεί, μόνο που είναι «in-house». Ακόμα καλύτερα δηλαδή…
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, φυσικά, να «υποτιμούμε» τις δυνατότητες του Pick-Up της Jeep, η οποία έχει χτίσει το όνομά της εκτός δρόμου, αφήνοντάς μας ως ενθύμιο το «τζιπ». Εμάς τουλάχιστον μας είχε εντυπωσιάσει όταν το είχαμε οδηγήσει κατά αποκλειστικότητα στην Ιταλία. Και αν δεν πιστεύετε …εμάς, υπάρχουν και οι διεθνείς πιστοποιήσεις Trail Rated και Desert Rated…
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr