Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

ΜΑΝ: Περισσότερη δύναμη, μέγιστη αποδοτικότητα

17.034 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2014)

Με κεντρική ιδέα την μεγαλύτερη δυνατή μείωση της κατανάλωσης και του λειτουργικού κόστους,
η MAN, σε ένα τεράστιο χώρο 10.000 τ.μ. παρουσίασε όλες τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει
στα φορτηγά και τα λεωφορεία της. Επίκεντρο του ενδιαφέροντος, το νέο κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας, το TGX D38 με κινητήρας απόδοσης έως και 640 ίππων!

Το νέο MAN TGX των 640 ίππων
Kάνοντας την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στην φετινή ΙΑΑ, το κορυφαίο TGX ήταν αναμφίβολα ένα από τα φορτηγά που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η έκδοση D38, με τον υπερσύγχρονο κινητήρα των 15,2 λτ. και των έξι εν σειρά κυλίνδρων, παρουσιάστηκε σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με 520, 560 και 640 ίππους. Όπως αναφέρει η γερμανική εταιρία στόχος των επεμβάσεων στον κινητήρα δεν τόσο η μέγιστη δυνατή ισχύς, αλλά η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην δύναμη και την οικονομία σε καύσιμο. Παράλληλα δε στόχος ήταν να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αξιοπιστία έτσι ώστε οι τράκτορες με αυτόν τον κινητήρα να ελαχιστοποιήσουν το ενδεχόμενο βλαβών και να μειώσουν ακόμα περισσότερο τα λειτουργικά κόστη.

MAN TGX EfficientLine 2
Στη νέα «σειρά» του μεγάλου TGX με τα χαρακτηριστικά «EfficientLine 2» η εταιρία έχει ενσωματώσει κάθε τεχνολογία που υπάρχει σήμερα με στόχο την μείωση της κατανάλωσης και την αύξηση της παραγωγικότητας του οχήματος. Συστήματα όπως το Predictive EfficientCruise Control, το Top Torque (αύξηση της ροπής κατά 200 Νm σε όλους τους D26 κινητήρες), το αυτόματο κιβώτιο TipMatic 2 (με δύο προγράμματα λειτουργίας) αλλά και μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση της τηλεματικής πλατφόρμας MAN TeleMatics περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό των εν λόγω εκδόσεων. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των εφαρμογών η ΜΑΝ υποστηρίζει ότι μπορεί να επιτευχθεί οικονομία καυσίμου πάνω από 6% αλλά και σημαντικά οφέλη σε ότι αφορά τις καταπονήσεις του οχήματος. Από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του EfficientLine στην γκάμα του μοντέλου ήδη 27.000 πελάτες έχουνε επιλέξει ένα TGX που είναι εφοδιασμένο με αυτό το "πακέτο".

«Bus of the Year 2015» το MAN LionΆs City GL CNG
Tο αστικό λεωφορείο της MAN ήταν αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα της φετινής ΙΑΑ. Η γερμανική εταιρία κατάφερε να εξελίξει ένα «όχημα – βιτρίνα» βασισμένο στις πιο σύγχρονες τεχνολογικές καινοτομίες με κυρίαρχο χαρακτηριστικό φυσικά τον κινητήρα Euro 6 CNG με τους εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους (που μπορούν να μδενιστούν με την χρήση βιο-αερίου ή e-gas). Η σχεδίαση είναι εξίσου εντυπωσιακή, με το αρθρωτό των 18,75μ. να διαθέτει πέντε διπλές πόρτες (για πρώτη φορά σε λεωφορείο του είδους) και δυνατότητα μεταφοράς 142 επιβατών. Οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους όλες τις ανέσεις (μηχανήματα ακύρωσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων μέσω smartphones, Wi-Fi κ.ά.) Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας ανθεκτικά υλικά ενώ από τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι ο φωτισμός μέσω λαμπτήρων LED που πέρα από την αισθητική συμβάλλει και στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Υβριδικές λύσεις, εναλλακτικά καύσιμα
Με αφορμή την έκθεση η ΜΑΝ άδραξε την ευκαιρία να επιδείξει αρκετές από τις νέες τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν στα φορτηγά της τα επόμενα χρόνια. Χρησιμοποιώντας ως πλατφόρμα το TGX Hybrid Concept η ΜΑΝ παρουσίασε για πρώτη φορά ένα υβριδικό σύστημα το οποίο απευθύνεται στην κατηγορία των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Ο συνδυασμός κινητήρα diesel και ηλεκτροκινητήρα σε αυτές τις συνθήκες (όπου τα φορτηγά κινούνται σταθερά με μία συγκεκριμένη ταχύτητα) είναι σαφώς πιο αποδοτικός σε ότι αφορά την μείωση των ρύπων και ιδίως του CO2. Παράλληλα, η γερμανική εταιρία έκανε γνωστό ότι από φέτος θα προσθέσει και εκδόσεις με φυσικό αέριο (CNG) σε κάποια φορτηγά της στην κατηγορία των διανομών, όπως έχει ήδη κάνει με τα λεωφορεία της. Στο περίπτερό της υπήρχε ένα ΤGM με CNG, το οποίο σύμφωνα με την εταιρία δεν είναι μόνο πιο οικονομικό, αλλά και σαφώς πιο ήσυχο (πάνω από 3 dBA).